Körkort 2008

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jussi ja, jag körde med för honom, kanonkille - och jag hade samma känsla för honom, man slappnade av totalt vid första kontakten med honom.

/J
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Tror nog att han hette Jussi. :D
Han var i alla fall grymt trevlig.
Kommer ihåg att min första kommentar till honom, när han tog av sig hjälmen, var :"Men du ser ju inte alls läskig ut?!?!?!?" *asg*
 

Putte78

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Trångsund
Hoj
KTM 690 duke -08
ingen som hadde några tips på nått ställe söder om stockholm att öva konor på.. gärna runt haninge..
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Eftersom jag körde en superintensivkurs i Hallstahamms så hade jag hela tre dagar på mig tt vara supernervös.
Det började släppa när jag såg hur snäll o nästan gosigt kramgo (jag vet mn ska inte tycka så om provförrätaren) han var. Och sen lyckades jag med konststycket att tappa hojen i backen (skulle ta ner den från centralstödet jue) precis i början. Då var det kört tänkte jag och vart helt lugn. :D
Gick hur br om helst till slut dock. :D

Jag ska upp dit också om drygt två månader. Hur upplevde du allt? Kom du dit med mycket körvana eller lärde du dig nästan allt dem tre dagarna? :)

Hoppas man får den där Jussi.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jag ska upp dit också om drygt två månader. Hur upplevde du allt? Kom du dit med mycket körvana eller lärde du dig nästan allt dem tre dagarna? :)

Hoppas man får den där Jussi.

*ler* Antog nästan att det var där du skulle köra. :)
Mina erfarenheter är enbart suveräna från den skolan. De är helt underbara.
Jag hade tagit lite lektioner i Sthlm innan då jag aldrig kört moppe ens. Haha.
Hade inte varit ute i trafik alls innan jag kom dit men däremot tränat på krypkörning o så. Visste hur konbanorna såg ut osv. Men kunde inte riktigt hela biten i alla fall. Försökte nämligen att krypköra medans jag stod still nästan (ska alltid försöka göra saker så perfekt som möjligt verkar det som). Haha. Funkar inte så bra att svänga då. :p

Hade Elina som min och sambons lärare. Hon var helt suverän. Riktigt bra lärare och en helt underbar människa. :D (Att hon var väldigt lik mig om person spelade säkert inte alls in i att jag gillade henne. Haha)
Både jag och sambon klarade uppkörningen på första försöket. :D
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Får gratta dig och maken då! Hoppas jag har samma tur. Det känns väldigt bra i och med att jag i princip sätter manöverbanorna redan nu på min ZX7R och har en hel del körvana.

Sen till Gösen i agenthatten. Har en hel del favoritfighters. För att nämna några: Mirko Filipovic, GSP och Lyoto Machida.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Får gratta dig och maken då! Hoppas jag har samma tur. Det känns väldigt bra i och med att jag i princip sätter manöverbanorna redan nu på min ZX7R och har en hel del körvana.

Hehe. Tack tack. :D
Kändes helt underbart när vv-gubben sa att det här var ju inga problem. *asg*

Tror att du kommer att klara dig galant om du redan nu klarar manöverbanorna. :) Inga problem... Träna fram tills uppkörningen så sitter det i ryggmärgen. :D
Lycka till med kortet. :D (förväntar mig att se dina glädjeinlägg här när du klarat det!!!!!!!) :yoparty
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Vampyrtrollet, du körde upp på körskolans hoj eller hur? ABS bromsar då.

Jag ska ju hyra en mellanhoj innan uppkörningen för att de har ju ingen så jag får pröjsa 1000 kr extra. Nu vet jag inte om den har ABS bromsar men de sa till mig att jag kommer att köra upp med ABS så det borde väl inte vara några problem.

Hade ju även klarat mig utan ABS med lite övning fast det är ju skönt att inte behöva oroa sig för bromsningarna.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Vampyrtrollet, du körde upp på körskolans hoj eller hur? ABS bromsar då.

Jag ska ju hyra en mellanhoj innan uppkörningen för att de har ju ingen så jag får pröjsa 1000 kr extra. Nu vet jag inte om den har ABS bromsar men de sa till mig att jag kommer att köra upp med ABS så det borde väl inte vara några problem.

Hade ju även klarat mig utan ABS med lite övning fast det är ju skönt att inte behöva oroa sig för bromsningarna.

Haha. Nope. Inge ABS där inte. Sambon låste bakhjulet i bromsning från 50. *asg* Men det gick bra ändå. Han släppte direkt så VV-gubben var nöjd.
 

Steep

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple R -10 Vespa 125 Primavera -83
93.5% Godkända elever på skolan i år ;)

Och jag är en av dem!

Kan varmt rekommendera Guld-Hedens. Christian, Fredrik och Patrik gör ett riktigt bra jobb. Positivt också att skolan ligger så centralt i Göteborg.:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top