Körkort 2008

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Suzuki GSXR 600
Japp hehehe ska göra det...och plugga lite på garaget undervisningen på papper heheh med säkerhetskontrollen!

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Mule! Denna tråd innehåller ju redan 48% (uppskattad siffra) spam.

Varför ska just du späda på det spammet då, bara för att du till slut fixade ditt A-kort så är inte tråden lika viktig längre, utan man kan spamma ner den hur som helst:va :7peta

Jag har då hittills bara sett dig spamma i tråden.

Det finns ett OT-forum, använd det om du vill spamma, detta är nog den sämsta tråden för spam.

Tack för mig!

Har nog aldrig använt ordet "spamma" i ett och samma inlägg så många gånger
:rolleyes:

:backontop

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Är det någon som kan konfirmera om man får ha checklista på uppkörningen när det gäller säkerhetskontrollen? För det stod så i några anvisningar jag har läst, men har någon gjort det i praktiken - dvs gjort det på uppkörningen?

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Hoj
ingen
Är det någon som kan konfirmera om man får ha checklista på uppkörningen när det gäller säkerhetskontrollen? För det stod så i några anvisningar jag har läst, men har någon gjort det i praktiken - dvs gjort det på uppkörningen?

Min första fundering blir: Varför göra så mot dig själv?
Säkerhetskontrollen är vad jag har fötstått en av de lättaste momenten att plugga/öva på och behöver inte vara perfekt utförd. Tror du får mer minus i uppkörningslärarens ögon av ett sketet papper som du står o läser än att du gör den vanligt men kanske inte helt 100. Sen om man får ha det spelar väl ingen roll? Du får väl ligga med hans fru (och bli påkommen av honom) dagen innan din uppkörning med, men det är väl inte det smartaste att göra för det?:va
Nej, gör säkerhetskontrollen utan papper, plugga/öva bara lite mer innan så det sitter istället:tummenupp

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
"Den senaste =)"
Min första fundering blir: Varför göra så mot dig själv?
Säkerhetskontrollen är vad jag har fötstått en av de lättaste momenten att plugga/öva på och behöver inte vara perfekt utförd. Tror du får mer minus i uppkörningslärarens ögon av ett sketet papper som du står o läser än att du gör den vanligt men kanske inte helt 100. Sen om man får ha det spelar väl ingen roll? Du får väl ligga med hans fru (och bli påkommen av honom) dagen innan din uppkörning med, men det är väl inte det smartaste att göra för det?:va
Nej, gör säkerhetskontrollen utan papper, plugga/öva bara lite mer innan så det sitter istället:tummenupp

För han kanske anser att det är "Massor" att komma ihåg och inte som du "Anser det är ett av de lättaste" momenten.

Vet inte om detta stämmer men jag har skälv läst det så ta med lappen, fråga om det är okej, och försök att plugga in lite i förtid med ifall det inte skulle vara okej.

Sen så borde du inte få minus, alla har och är vi nybörjare i början och en VÄL URFÖRD KONTROLL av bågen vare sig det är med eller utan lapp är väl a och o, även när man skall köra upp.
Jag hade tagit med lappen så kör på det du med, men fråga innan du drar fram den :)

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Var på banan första gången i fredags.

Busenkelt alltihopa ju. Var jävla nervös inför krypkörning som det snackas så mycket om. Första försöket blev bättre än klockrent för att citera min lärare.:yoparty

Sen var det andra inte heller några pix. Uppkörning tisdag, sen skall jag ut och göra vägarna osäkra än en gång :banana

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Nervositeten kommer krypande, uppkörning imorgon... Men känner mig vääl förberedd även om jag inte lär få sova en blund inatt...

Bara denna hemska vänta skulle jag lätt betala 10k för att slippa (men det är väl inte ok tydligen med mutor ;)

Berätta hur det har gått! Du ska väl köra upp idag, eller så har du kanske redan gjort det? :)

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
KTM 950 SMR
Var och bokade mina första körlektioner idag. Enligt läraren så trodde han att man behövde ca 10-15 körlektioner. Har ni andra verkligen tagit så många körlektioner ?
Har i och för sig inte kört tungmotorcykel innan men har kört motocross ett par år så känslan borde väl vara där lite i alla fall? 680kr per lektionen så springar pengarna snabbt iväg. Teoriprovet blev avklarat igår :)

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Var och bokade mina första körlektioner idag. Enligt läraren så trodde han att man behövde ca 10-15 körlektioner. Har ni andra verkligen tagit så många körlektioner ?
Har i och för sig inte kört tungmotorcykel innan men har kört motocross ett par år så känslan borde väl vara där lite i alla fall? 680kr per lektionen så springar pengarna snabbt iväg. Teoriprovet blev avklarat igår :)

jag har aldrig kört motorcykel, men moppe när man var yngre och sladdat runt med en släktings cross några gånger. Skulle säga att jag var (är) rookie när jag började. Jag tog 9 lektioner (80min/lek.). Det var perfekt för mig. Kunde kanske kommit undan med 7, men inte mindre än så. Hellre en lektion eller två för mycket, än en extra uppkörning!! Tog mitt igår :D

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Ja.
Har min uppkörning bokad den 25e juni här i Gävle :) Lite nervöst men går det inte för sig så finns det väl flera chanser.:tungan

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Har min uppkörning på onsdag i örebro. Tränade på konbanan idag för fösta gången med den hojen jag ska köra upp på. HELT SJUKT va kass man är :p klarade det inte mer än 2ggr på 1.5h. Blir till att nöta lite imorgon med.

MizzY

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Kawasaki ER6f -11
Äääääääääääntligen! =D

Helvete va' gött. Trodde aldrig det skulle gå.
Hade uppkörning idag. Gick åt helvete. Tyckte jag misslyckades helt och det gick långt ifrån lika fint som på de lektioner då det flöt på bra.

Meeeen... jag blev godkänd! :)

Såååå. Passa på att gratulera mig nu medan jag fortfarande står på benen, är oskadd och fortfarande har tid att sitta här vid datorn (då jag inte lyckats sälja bilen än och kirrat hoj).

Life is gooooooooooooooooooooooooooood!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Grattis Mizzy. Vilken sjuk känsla att nästan veta att man har kuggat och sen få det, eller?

Helt otroligt antar jag :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...