Tewdie
Medlem
Fyllde 18 den 5:e mars, tog bilkort den 9:e april och mellankort för hoj den 18:e april (först ut i år att ta det i Kristianstad...)
Jag klagar inte.
Jag klagar inte.
Och detta höll du en dag ifrån mig innan du sa det...Helvete va' gött. Trodde aldrig det skulle gå.
Hade uppkörning idag. Gick åt helvete. Tyckte jag misslyckades helt och det gick långt ifrån lika fint som på de lektioner då det flöt på bra.
Meeeen... jag blev godkänd!
Såååå. Passa på att gratulera mig nu medan jag fortfarande står på benen, är oskadd och fortfarande har tid att sitta här vid datorn (då jag inte lyckats sälja bilen än och kirrat hoj).
Life is gooooooooooooooooooooooooooood!
Så man ska alltså fortsätta rakt fram, svänga in till höger på en mindre väg, vända och sen ut på vägen igen och sen en högersväng i den korsningen som du skulle svänga vänster i?
Ville bara kolla med dig Okej för att du skriver inte så att jag förstår, kanske bara jag som är lite kocko
Som du beskriver ovan skulle jag tippa är det absolut säkraste sättet (om du har trafik bakom dig och mötande vid vänstersväng). Köra in till vägrenen och släppa förbi trafiken, ger jag inte mycket för. Gör man som du skriver så BORDE de inte gnälla. Men det varierar med säkerhet från förättare till förättare.
Obehagligt lurigt är det iallafall, som du säger, ska du ligga och köra några km för att vända är det inte direkt eco körning och det var en av de sakerna han tittade på sa han till mig iallafall.. haha jäkla dubbel-anda.. först.. "-jag ser på eco driving kundskaper sen vill jag inte se mopedkörning utan upp i fart och rejäla inbromsningar.." haha
Nej, det enda som var svårt var att hålla nerverna i styr. Uppkörningen i sig är inte särskilt blodig, men man stressar upp sig nåt förbaskat för det och såhär i efterhand fattar man inte varför man gjorde det så svårt för sig.Ni som körede upp tyckte ni att
det var svårt?
Ja, lite jobbigt när man inte vet heller hur vägarna ser ut
Lustig provförorättare som sa det där hehe. Dubbel-anda per definition.
Ni som körede upp tyckte ni att
det var svårt?
Vad nojjig du är. Kör du upp med körkortexpress? Sånafall lär du få köra samma rutter dom kör på uppkörningen när du övar trafik. Har själv tid där i slutet av juli.
lycka till!
Jag förbereder mig alltid inför det värsta så händer det bästa.
Och ja, jag ska köra upp via körkortexpress
Jag har dock bokat 11 körlektioner istället för de 8 vanliga som man får i paketet superintensiv - alltså 3 extra lektioner som jag har fördelat på de tre dagarna.
Vad kostade detta extra? Har du inte kört tidigare kan det ju bli rätt jobbigt, men i övrigt lär det räcka för att lära sig tekniken till banan och bromsningen, vilket nog är det dom inriktar sig på.
Vad kostade detta extra? Har du inte kört tidigare kan det ju bli rätt jobbigt, men i övrigt lär det räcka för att lära sig tekniken till banan och bromsningen, vilket nog är det dom inriktar sig på.
Kontrollanten väljer sida, och vilken av de två lågfartsbanorna du får köra, träna på alla varianter.
Det är samma med undanmanövern i högfarten.
/J
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |