Körkort 2008

Ajzz

I allt som rör sig, lyser eller låter...
Gick med
28 May 2008
Hoj
SUZUKI RF 600 R -96
Låter helkorkat om man inte ska ligga i mitten..finns inte en chans att jag ligger och spårar lite mer åt höger och blir bortträngd av nån bil som kommer och ska leka tuff. Jag tuffar fram i mitten!! :sissy

Naturligtvis ligger man inte så långt till höger att de uppmanas till omkörning. men mellan mitten och höger hjulspår. blir inte många decimeter åt sidan. Så dom lär ut iaf

men var person gör som man vill, kan inte tänka mig att de är något fel med att ligga i mitten.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Förstår inte vad någon decimeter till höger ska göra för skillnad ur säkerhetsynpunkt :)

MilleN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
GSX-R 750 -97, Fiddy DBR-1 125cc :)
Klarade uppkörningen förra onsdagen! Sååå jävla underbart!

Gick klockrent på uppkörningen förutom att jag höll på att köra av vägen i en 90-graderssväng på grusväg hehe. Uppkörningsgubben skrattade gott åt det efteråt.

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
R1200GS
I morse var jag i Tullinge och lyckades lura en Paul Sr.-look-alike att jag kan köra motorcykel!! :D :D Plättlätt!! :tummenupp

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Förstår inte vad någon decimeter till höger ska göra för skillnad ur säkerhetsynpunkt :)

Håller med, det enda som händer om man ligger en aning till höger är att man uppmuntrar bakomvarande att köra om :va Riktigt märklig placering som lärs ut alltså :gnissla

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Vet inte alls om det var någon som frågade det, men lika bra att säga det om det finns folk som inte vet :): om körfältet du ligger i endast svänger till höger eller vänster så ska du ligga mitt i körfältet och sedan svänga som vanligt!

Tack för mig :)

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha

Exakt som tidigare skrev..aningen till höger och nån kork ska komma och klämma sig förbi..nej tack! Sen så är många av dagens skitvägar så "nerskålade" så jag har ingen större lust ligga och svajja i dom...känns fint och köra mitt på vägen mitt emellan dom "nerskålade dikena"

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Nästan helt likadana frågor så det är bara att öva på dem så går det hur fint som helst på provet.

Fan va fint. Klarar de proven på löpande band. Trist med dem är bara att frågorna upprepas hela tiden så det känns som man lärt sig frågorna bara.
Ska skriva på Torsdag morgon. Nervositeten börjar komma krypandes. Är väl en försmak på hur nervös man kommer vara inför uppkörningen.

Någon som vet vad de har för hojar på Gruvegårds i Västerås?
Lättkörda? Har första lektionen den 23/6.

Moshi

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Bandit 600N -95
Visserligen ska det gå att fixa den fyrkoniga manöverbanan med en sporthoj. Men fan, när jag leder hojen, gsf 600 bandit, med fullt rattutslag för att kolla svängrradien/diametern så är den BREDARE än 4 meter. Dvs, snävaste svängen är bredare än banan!? Är min hoj ett undantag eller gör jag något fel?

Last edited:

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Visserligen ska det gå att fixa den fyrkoniga manöverbanan med en sporthoj. Men fan, när jag leder hojen, gsf 600 bandit, med fullt rattutslag för att kolla svängrradien/diametern så är den BREDARE än 4 meter. Dvs, snävaste svängen är bredare än banan!? Är min hoj ett undantag eller gör jag något fel?

Om den har ratt så lär den vara hmmm...speciell :jäs

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07

Utan att veta vad för svängradie du har, men det är fullt möjligt. Kom ihåg att du har 8 meter på bredden, så det löser sig.

Ajzz

I allt som rör sig, lyser eller låter...
Gick med
28 May 2008
Hoj
SUZUKI RF 600 R -96

Du har nog fel placering. se bilden som "dn-L" lag upp i den här tråden nån sida tillbaka, den grån linjen är placeringen, att hålla ut långt direkt efter näst sista konan så man klarar vändningen.

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
hojlös
vilken av de 2 olika momenten på lågfarstdelen är mest sannolik att den kommer på en uppkörning?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy