vilken av de 2 olika momenten på lågfarstdelen är mest sannolik att den kommer på en uppkörning?
Utan att veta vad för svängradie du har, men det är fullt möjligt. Kom ihåg att du har 8 meter på bredden, så det löser sig.
Det är 4 meter och inte 8 meter.
Jag hajjar inte riktigt hur placeringen har med saken att göra? Ponera att jag lägger parallellt med sista konen i höjled, samtidigt har jag maximalt bredd från den, dvs jag står i princip på ytterkanten. Om jag nu vrider styret fullt/maximalt så kommer jag inte kunna runda konan utan att åka utanför banan då svängradien är större än banans bredd. Hur kan placering påverka bredd av sväng? Rent matematiskt dvs.
Det är 4 meter och inte 8 meter.
Och det kunde du inte ha räknat ut i förväg?och innan det var det ett jävla liv på att jag inte hade med mig handledaren ^^
Trodde det var lugnt eftersom det var inhägnat område och lastade av hojen en bit längre ner..Och det kunde du inte ha räknat ut i förväg?
Antar att frågan är ställd till mig.
Jag körde upp på Barkarby.
Rutten var E18 till Kungsängen, en sväng ut till Lennartnäs, en rundtur i Kungsängen och så E18 tillbaka.
Den ytterlinjen anger hur långt ifrån man får köra sista konan på vändningen, men inte bredden. Jag lovar dig att det är mer än 4 meter... hur tror du att folk på sporthojar kör upp?
Hehe, jag vet inte hur folk kör upp. Det är därför jag är konfunderad. Men det måste ju finnas ett mått på linjen annars är ju banan hur lätt som helst om man får åka runt och vända i en hur bred kurva som helst. Eller hur?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |