Körkort 2008

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen
Den med slalom konerna var lättare tyckte jag, då slipper man väl sätta ner foten och stanna, men förstår att de med kass svångradie inte gillar den

Moshi

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Bandit 600N -95
Jag hajjar inte riktigt hur placeringen har med saken att göra? Ponera att jag lägger parallellt med sista konen i höjled, samtidigt har jag maximalt bredd från den, dvs jag står i princip på ytterkanten. Om jag nu vrider styret fullt/maximalt så kommer jag inte kunna runda konan utan att åka utanför banan då svängradien är större än banans bredd. Hur kan placering påverka bredd av sväng? Rent matematiskt dvs.

Utan att veta vad för svängradie du har, men det är fullt möjligt. Kom ihåg att du har 8 meter på bredden, så det löser sig.

Det är 4 meter och inte 8 meter.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07

Den ytterlinjen anger hur långt ifrån man får köra sista konan på vändningen, men inte bredden. Jag lovar dig att det är mer än 4 meter... hur tror du att folk på sporthojar kör upp?

Afterguard

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS
Klarade uppkörningen idag!

För mig var uppkörningen betydligt lättare än jag förväntat mig, detta trots lite problem med bromsningen (det blir halt när det spöregnar!)

Nu återstår bara det betydligt svårare momentet att bestämma mig för vilken mc jag ska köpa.

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Yamaha R6 -08
Jag hajjar inte riktigt hur placeringen har med saken att göra? Ponera att jag lägger parallellt med sista konen i höjled, samtidigt har jag maximalt bredd från den, dvs jag står i princip på ytterkanten. Om jag nu vrider styret fullt/maximalt så kommer jag inte kunna runda konan utan att åka utanför banan då svängradien är större än banans bredd. Hur kan placering påverka bredd av sväng? Rent matematiskt dvs.

Håller också på att kämpa det sista inför uppkörning. H4 har rätt, du har mycket mer än 4 m. Mellan näst sista konan och bort till slutlinjen är det 8 m, så ju närmre du är den ju mer plats har du. Min körlärare säger att man på bredden i princip kan ta hur mycket plats som helst, men enligt din egen bild är ju banan 8 m bred där man kör in, så det kan du ju räkna med att den är på slutet också.

Good luck!

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
SP-1 -01
Grattis! Körde du upp i Barkarby och vilka vägar fick du då köra? samt några andra tips du har att komma med?

Afterguard

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS
Antar att frågan är ställd till mig.

Jag körde upp på Barkarby.

Rutten var E18 till Kungsängen, en sväng ut till Lennartnäs, en rundtur i Kungsängen och så E18 tillbaka.

busta

Medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
CBR1000RR -04
Fixade uppkörningen igår i Sundsvall! Att man gått och oroat sig för det där :va , det var ju en baggis!
Sommaren är nu räddad!!! :)

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Drar härmed igång en massiv "sporthoj.com-håller-tummarna-för-mr.asp" kampanj.
Åker till trafikskolan om 30min , nöter lite där sen bär de av till örebro, 13.15 är det dagt :)

Det är idag det bär eller brister.

ShinobiNoInnen

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2007
Hoj
CBR 929 , Gixxer K3
Kan ju bara säga såhär i efterhand att försöka köra upp med en stunthoj var inte den bästa idén ^^
Vägerketgubben började gapa o skrika innan jag ens stängt av motorn när jag kom dit..
slutade med att han underkände hojen på att han tyckte framlyset var icke godkänt (fast den e besiktad för några veckor sedan)
och innan det var det ett jävla liv på att jag inte hade med mig handledaren ^^

Moshi

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Bandit 600N -95
Den ytterlinjen anger hur långt ifrån man får köra sista konan på vändningen, men inte bredden. Jag lovar dig att det är mer än 4 meter... hur tror du att folk på sporthojar kör upp?

Hehe, jag vet inte hur folk kör upp. Det är därför jag är konfunderad. Men det måste ju finnas ett mått på linjen annars är ju banan hur lätt som helst om man får åka runt och vända i en hur bred kurva som helst. Eller hur?

ShinobiNoInnen

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2007
Hoj
CBR 929 , Gixxer K3
Hehe, jag vet inte hur folk kör upp. Det är därför jag är konfunderad. Men det måste ju finnas ett mått på linjen annars är ju banan hur lätt som helst om man får åka runt och vända i en hur bred kurva som helst. Eller hur?

4 meter ut från sista konan 8 meter i bredd.
är linjer uppmålat på manöverbanan.
iaf där jag körde ^^

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll