Många provförorättare är väldigt orättvisa, speciellt när det gäller privatister. Så om jag anser om de är kompetenta provförorättare? Nej, definitivt inte.
Varför tar man ens parti för provförorättarna när man ser vilket piss folk blir kuggade på. Man hör aldrig något liknande när det gäller biluppkörningarna, att ha bromsberedskap skall man aldrig kunna bli kuggad på, trots om man kör på huvudled. Man ska inte lita på någon medtrafikant, speciellt när man kör hoj. Sedan drog han till med att han inte kan vägskyltarna vilket är skitsnack. Killen klarade ju teoriprovet och han kan teorin utan vidare problem. Provförorättaren borde gett Mr.Asp åtminstone en chans att förklara sig varför han hade bromsberedskap och hur till exempel en huvudleds skylt ser ut och vad som gäller osv. Att dra till med följande: "Du kan inte skyltarna, och därför har du bromsberedskap på huvudled" är helt oväsentligt.
Först och främst bör provförorättarna bedöma hur riskfyllt en person kör. Hade Mr.Asp nu kört under hastighetsbegränsningarna på grund av sin bromsberedskap och nojighet... då förstår jag om han blev kuggad. Men tuffade han på och hade istället bromsberedskap utan att sänka farten eller hindra trafiken på några vis (dvs vara ofarlig för trafiken) så förstår jag inte varför han blev kuggad.
Varför tar man ens parti för provförorättarna när man ser vilket piss folk blir kuggade på. Man hör aldrig något liknande när det gäller biluppkörningarna, att ha bromsberedskap skall man aldrig kunna bli kuggad på, trots om man kör på huvudled. Man ska inte lita på någon medtrafikant, speciellt när man kör hoj. Sedan drog han till med att han inte kan vägskyltarna vilket är skitsnack. Killen klarade ju teoriprovet och han kan teorin utan vidare problem. Provförorättaren borde gett Mr.Asp åtminstone en chans att förklara sig varför han hade bromsberedskap och hur till exempel en huvudleds skylt ser ut och vad som gäller osv. Att dra till med följande: "Du kan inte skyltarna, och därför har du bromsberedskap på huvudled" är helt oväsentligt.
Först och främst bör provförorättarna bedöma hur riskfyllt en person kör. Hade Mr.Asp nu kört under hastighetsbegränsningarna på grund av sin bromsberedskap och nojighet... då förstår jag om han blev kuggad. Men tuffade han på och hade istället bromsberedskap utan att sänka farten eller hindra trafiken på några vis (dvs vara ofarlig för trafiken) så förstår jag inte varför han blev kuggad.