Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tack för all hjälp och tips!
Hade min uppkörning tisdag 17/6 och fick godkännt.
Nu dimper det hem ett körkort hos posten med ABECE
Jag fick elsystemet på säkerhetskontrollen - Klockrent
Krypkörningsbanan med slalom - gick först helt åt helvete (satte ner foten 4!!! ggr, varpå förättaren sa åt mig att det skulle jag få snygga till.. var en smula nervös då)
Körde därefter undanmanövern - klockrent! Gick 50 knyck genom hela banan, känns inte snabbt alls när man känner sig säker på det.
Krypkörning igen - klockrent, långsamt satan och stadigt som få!
Inbromsning 70 - klockrent, Inbromsning 90 - klockrent!
Känndes jäkligt bra efter det! Undrade lite för mig själv, var det allt på banan? Har man övat så mycket för det här lätta? Kändes ganska konstigt måste jag säga.
Sen var det ett par timmars väntan för att sticka ut i trafiken.
Gick mycket bra, lyckades fint med att planera körningen förutom när förättaren sa åt mig att svänga vänster och jag börajde med det, så avbröt han å sa NEEEJ!! I ljuskorsningen, gick bra att rätta ut iaf, var på 30 väg.
Körde omkring, stad och landsväg flöt på fint. Ner till vägverket, varpå han sa man får gratulera! Obeskrivbar känsla. Fick sedan ta hojen själv upp till körskolan.
Var å köpte mig en gamal Kawa KLR600 ett par dagar senare, kul som fan ju!
grattis som fan! håller med, känslan är obeskrivlig... minns hur det var när man tog a1-kortet... och å tal om det så hoppas jag få uppleva samma sak igen nu om ett par dar, har uppkörning på tisdag (i ängelholm) önska mig lycka till