Körkort 2009

karatekeps

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2009
Ort
Söder
Hoj
BMW 1200 GSA -11
Jag har nött krypmomenten i 2 månader och klarar det galant med dragläget på min cb750 utan att blanda in så mycket gas som skolan vill att man ska använda sig av.

Ang. barkarby så kanske vv snålade till sig någon undermålig plätt som var för dålig att användas av flygplan. Gott att inte så är fallet!
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Nästan 8 mil idag:yoparty blandad körning på landsväg, mindre kurviga vägar, motorväg o stadskörning i rusningstid, helt jäkla underbart o sjukt kul:tummenupp :)
 

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
Någon snäll person som vill övningsköra....??? vill bara ut och köra nu!! behöver fler som man kan övningsköra med.

troligt kör jag upp i mitten av maj...
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
har varit ute ett par timmar idag med. Mer krypkörning, och känner hur det lossnar mer och mer å att man lyckas mixa ihop alla hjälpmedel mer och mer effrektivt och balansen blir bara bättre, just nu ser det ljus ut iaf! nästa lektion e på måndag, får se om läraren märker ngn skillnad =P
Men självklart har man avverkat en maaassa kurvig landsväg, helt underbart!
 

MCentusiast

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Luleå
Hoj
Honda CB750F 1982 och Honda VFR750F 1989
Konkörning---Lågfartsdelen

Ngn som vet om det är tillåtet att köra utan
MC handskar i detta moment ???
Bättre koll och funktion med framförallt kopplingen
tycker jag det blir utan MC handskar på :rolleyes:
 

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Ort
I förvirringens land
Hoj
suzuki gsx-r 750
Ngn som vet om det är tillåtet att köra utan
MC handskar i detta moment ???
Bättre koll och funktion med framförallt kopplingen
tycker jag det blir utan MC handskar på :rolleyes:

Nej det är inte tillåtet att köra utan full utrustning på någon av delarna, men det är inget som säger att du inte får ha ett par tunna handskar på dig....
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Ngn som vet om det är tillåtet att köra utan
MC handskar i detta moment ???
Bättre koll och funktion med framförallt kopplingen
tycker jag det blir utan MC handskar på :rolleyes:

Med lånehandskar från skola kan jag hålla med dig, men med ett par välsittande tunna handskar tycker jag inte det blir någon märkbar skillnad.
 

Cameron

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
-92, Yamaha, TDM 850
Inhägnat område i Götet

Hej
Håller på att ta kortet och kör på skola men vill även kunna öva lite själv på krypkörning och slalombana.
Finns det något bra ställe i Göteborg man kan köra inom inhägnat område?

Tack för svar.
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Tog min första lektion idag! :tummenupp
Kanontrevlig lärare och bra väder så det kunde inte bli bättre.
Nästa lektion är på onsdag :)
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Tog min första lektion idag! :tummenupp
Kanontrevlig lärare och bra väder så det kunde inte bli bättre.
Nästa lektion är på onsdag :)

Eftersom jag ska ta min första lektion om ganska exakt en månad och aldrig kört mc innan är jag nyfiken. Har du kört tidigare samt hur gick det? Vad fick du göra?
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Hallå.Vill bara säga lycka till till er alla som håller på eller planerar med att ta mc körkortet.Det är det bästa val ni kan göra.Det är en frihetskänsla att köra mc som är svår beskriva. Se bara till så att ni kommer så väl förberedda ni kan inför körlektionerna så ni får ut så mycket som möjligt av dom.Många skolor tar ut ganska saftigt med pengar för körningar så det gäller ha koll på var ni övningskör och att ni kommer ut och får köra så mycket i trafik som möjligt.Glöm inte att ha kul.Har man kul så går lärandet mkt fortare..men som sagt..många skolor tar ut ganska safta priser...själv tog jag kortet under intensivutbildning, klarade det på första uppkörningen men det är det ganska få förunnat vad jag hört...dom är ganska hårda idag..okej lycka till alla.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
...dom är ganska hårda idag..
Vet inte, på min uppkörning kändes det som att man var tvungen att köra ihjäl nån för att kugga. Dom släppte igenom det mesta så all oro man haft inför uppkörningen kändes onödig. Skiljer kanske en del beroende på vad man får för VV-typ.
 

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
[/QUOTE] EDIT: sådär ja, 16e juni i barkarby. ngt sent, men de får man ta. iaf ett område jag känner till. hade jag hamnat i tullinge hade jag varit vilse på 2 röda...[/QUOTE]

Vilsen? De säger ju vart du skall åka! :)

Nja, jag ville verkligen inte knipa med benen... de for ut hela tiden och då tog läraren (Ola på Jarla) och satte ett löv mellan låret och tanken... då lärde jag mig att hålla i cykeln med benen och inte med händerna/armarna.

Det stämmer att man får mycket bättre balans med att knipa med benen! Testa att vara ute och fladdra med benen, då märker ni skillnad... Kom även ihåg att knipa ihop benen ordentligt om tanken vid inbromsningarna! Man skall få träningsvärk! :)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top