Jag tränar också på infart rakt fram i första "korridoren" sen snabb undanmanöver och in i "korridoren" bakom hindret och så serpentin.
Knockar jag någon kon så brukar det vara den första i korridoren bakom hindret, man får tajta till det lite så ska det nog gå fint. Undanmanöver höger bättre än vänster för min del.
Motstyrning har jag bara testat vid ett tillfälle. Undanmanövern blir redigt mycket snabbare, men blandar man in "vanlig" styrning i efterföljande serpentinen kan det bli tilt i hjärnan; höger, vänster, eller höger och så resulterar det i "rakt fram"
Eller så menar de "tunnare ryggskydd" så som i de tunna skumplattorna/inlägg som ofta sitter i skinnställen?
Grattis har uppkörning på Tisdag får se hur det går, känner att det mesta känns bra utom krypkörningen som är lite jobbig ibland min blick vill inte upp utan ner och kolla på hjulet så det ser fint ut . Ska bo på hojen nu i helgen och öva varje dag så det sitter iofs krypköra på en R6:a är inte det lättaste direkt
Wohooooo!!!! Klarade uppkörningen idag E så glad så jag vet knappt vart jag ska ta vägen
Lycka till ni andra som har skrivning o uppkörning kvar
Kom precis hem från teoriprovet där allt gick bra =)
Grattis till uppkörningen SheDevil!!
Grattis till dig med ang klarad teoriprovet- bra dag idag för många
så då har även jag teorin avklarad- fixade den idag lite stolt är jag att jag fick bättre resultat än maken som tog mckortet förra året jag behöver det då jag nu har det svåraste kvar att kunna hantera hojen såväl i krypfart som i högre hastigheter
jaja vi får väl se hur det går.....sommaren har inte börjat än....finns mycket tid kvar innan sommaren är slut
Så du kör upp på R6an? Hur känns krypbanan? Svårare än me andra typer av motorcycklar? På min skola kör jag me en Suzuki GSX....
ÄNTLIGEN!
Grejade uppkörningen idag i Tullinge. Blev först nervig då kontrollanten var nybörjare och hade handledare med sig. Var lite orolig att han skulle vara överdrivet nitisk - men icke. Tvingade mig dock att köra om serpentin-lågfarten efter att jag först blivid godkänd en gång och därfter klarat högfartsbanan och inbromsningarna. Han tyckte jag hade kört lite för snabbt första gången - något jag själv INTE håller med om. Men whatever...
I trafiken gick det som smort - lite vändningar, villaområde och grusväg. Knappt nåt 70-åka alls eftersom hastigheten på vägarna närmast flygfältet sänkts till 50 i vinter.
Nu ska gammel-CB:n få känna att den lever!
Nej får inte köra upp på den för lite CC, kör upp med skolan Cb 750 är något lättare att krypköra med den en R6:an. Man kan svänga mycket mer så känns det stabilare, sen kan man öva i 15min på R6an sen är vänsterhanden helt slut kanske har för hård koppling . Men bra att öva på för sen när man sätter sig på Hondan så känns allt simpelt
okej, tänkte samma sak där me att öva på r6an men köra upp me skolans 750.
Jag tar mellankort så jag hade fått köra upp på r6an, men känns som ett kylskåp i jämförelse till skolans mc
17 juni gäller det, men hoppas på en tidigare tid, så ni som har i maj, AVBOKA!
Hehe ja dom är ju inte byggda för krypkörning direkt . Ja det är bara jaga tider och hoppas du får någon tidigare
Jag är stammis där nu Ringer 3 ggr om dagen, kl 8 kl 13 å innan de stänger
Fattar inte varför de inte kan ha bokningen på nätet?
okej, tänkte samma sak där me att öva på r6an men köra upp me skolans 750.
Jag tar mellankort så jag hade fått köra upp på r6an, men känns som ett kylskåp i jämförelse till skolans mc
17 juni gäller det, men hoppas på en tidigare tid, så ni som har i maj, AVBOKA!
Det funkar alldeles utmärkt att omboka och kolla tider på nätet även för A-kort! Det står på hemsidan att det bara är för B-kort men det funkade för mig att omboka mitt A-körprov till en tidigare tid
https://bokaprov.vv.se/privatist/
Klarade uppkörningen idag på Tullinge. Förutom manöverbanorna fick jag köra 15-20 min 70 väg sen var det klart. Trodde jag hade misslyckats när han bad mig köra tillbaka igen eftersom vi bara hade kört lite landsväg men icke! För enkelt nästan
OFAN! Tack så jävla mkt! Slipper man sitta å ringa som en idiot å säga sitt personnummer 3 ggr om dagen!
Ha har också uppkörning 17juni, vart ska du köra upp??
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|