Körkort 2009

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Jaha, då blev man av med kortet lagom när säsongen börjat.:(

125 på 70-väg och en civilpolis dyker upp. :(

Trist :( du hade för lätt men hann du ta för tung? du har väl ingen prövotid..eller minns jag fel? annars:hur länge blir du av med det?
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
neeej va jobbigt :( Hade du prövotid?


Nope, kort sedan 1992.

Skall tilläggas att polisen erbjöd att skriva "125 på 90-väg" om jag skrev på direkt, annars skulle han visa hela filmen i rätten som visar 125 (135 utan rabatt) på både 90 och 70-väg. Höll jämn och fin gas hela sträckan. ;)

Jag blev så förbannad på honom till slut att jag frågade om han inte borde sluta tramsa runt med en civilbil och skaffa sig ett riktigt jobb. :)
 
Last edited:

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Då till frågan: Vad blir påföljden om man trotsar "återkallande av körkort" och kör som vanligt? :)
 

MCentusiast

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Luleå
Hoj
Honda CB750F 1982 och Honda VFR750F 1989
Jag skulle tippa på att det är någonstans där man börjar släppa av på gasen, dvs runt den mittersta serpentinkonan. Precis i höjd med nästa kona (den 2:a innan vändning) brukar jag påbörja inbromsningen.

Ok Tack ! :)

Skall träna mer i helgen på detta...
Känner att jag inte har riktigt flyt i vändningen med
förberedelsen just före.Går ofta lite för fort in i vändningen
känns det som
Undanmanövern och efterföljande serpentinkörning
går hur bra som helst
På Må bankörning med körskolläraren (blev inställt nu i Onsdags pga
av regn tyvärr)
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
En kompis ringde nyss. Han fick körkortet återkallat i lördags på Bogesundvägen. Inget körkort på sex månader för hans del. (150 på 70-väg)
 

TollarpsÅkarn

If it aint broken, don't fix it.
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Tollarp, Skåne
Hoj
Cagiva Mito -04
Jag har gått teorilektionerna, skaffat hoj och kört en körlektion än så länge :)

Får väl ta o fixa en tid till uppskrivning snart.

Kan dock finnas en risk att jag inte har kvar kortet så värst länge (har redan åkt fast med moppen)

Men men, får väl se upp för farbror blå :tummenupp
 

NoMercy86

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Vassmolösa
Hoj
1997, Husqvarna TE610
Kör upp på måndag. Duger det där?

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bMiKla2hBgI&hl=sv&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bMiKla2hBgI&hl=sv&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ER-6n
Kör upp på måndag. Duger det där?


[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bMiKla2hBgI&hl=sv&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bMiKla2hBgI&hl=sv&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Tror inte du blir godkänd utan hjälm :D
 

NoMercy86

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Vassmolösa
Hoj
1997, Husqvarna TE610
jaja, men förutom att de saknas lite skydd just där då? :D
Blev lite för varmt o ligga o nöta med allt på :p Fick räcka med bootsen :p
 

NoMercy86

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Vassmolösa
Hoj
1997, Husqvarna TE610
Ska nöta in det sista imorgon. Men på "ritningen" står det en linje med 4m , vad menas med den.. ska det vara något "garage" där då? för lite mer än 4 meter kan man behöva ju :p minsta lilla motstyrning så är man ur orginalkursen ju :D Hojen går ju runt på precis 4m, om man inte rör styret ett dugg.
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Detta verkar vara min tur-helg:


Fredag: Polisen tar körkortet(som sagts förut) :mad:

Söndag: Eftersom detta är sista kvällen att köra legalt på två månader tog jag mig ut till vaxholm och åkte lite på Bogesund :tuttar , men vad händer när jag har två kilometer kvar att åka? Jo, motarn rasar! Leder hem skiten och är helt utmattad när jag kommer till garageuppfarten, tappar balansen och både jag och cykeln hamnar i buskaget.:gnissla
 

NoMercy86

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Vassmolösa
Hoj
1997, Husqvarna TE610
Detta verkar vara min tur-helg:


Fredag: Polisen tar körkortet(som sagts förut) :mad:

Söndag: Eftersom detta är sista kvällen att köra legalt på två månader tog jag mig ut till vaxholm och åkte lite på Bogesund :tuttar , men vad händer när jag har två kilometer kvar att åka? Jo, motarn rasar! Leder hem skiten och är helt utmattad när jag kommer till garageuppfarten, tappar balansen och både jag och cykeln hamnar i buskaget.:gnissla


Verkar bara som att huset ska brinna ner nu i veckan, så har du nog maximal otur.
Fast av med kortet får man faktiskt skylla sig själv lite för... varit nära som ¤%&/( några gånger, fast för bil då... fast ska kanske inte säga något . har ju inte fått mitt mc kort än... känns som att jag också kommer bli av med det :p har också extrem otur i allt! :huvet
 

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Ösmo
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
Väntar som bäst på körkortstillståndet, kanske inte är rätt tråd då det inte är säkert att jag hinner med att ta kortet i sommar men jag siktar på det iaf :)
 

Mattzon

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Skövde
Hoj
2009, Triumph, Street Triple R
Kör upp på måndag. Duger det där?

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bMiKla2hBgI&hl=sv&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bMiKla2hBgI&hl=sv&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Tycker det ser bra ut, tänk på att hålla upp blicken så kommer det gå fint!

Studera vägen du ska åka en gång till för vägen du kör på filmen stämmer inte med uppkörningsvägen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top