Körkort 2009

NoMercy86

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Hoj
1997, Husqvarna TE610
jaha, det var inte värre än så :p Där blev jag nervös ett tag.
Men är det något begränsat utrymme o vända på egentligen?

Mattzon

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
2009, Triumph, Street Triple R
Åt sidorna är det inga begränsningar, däremot är det begränsat 4 meter efter sista konan.

NoMercy86

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Hoj
1997, Husqvarna TE610
Då känner jag mig rätt så trygg faktiskt :D Övade ju med 2 meter åt varsin sida om konen i slutet o fyra till linjen då.. det blev lite tajt :p

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
Kawasaki ER-6n
Detta verkar vara min tur-helg:

Fredag: Polisen tar körkortet(som sagts förut) :mad:

Söndag: Eftersom detta är sista kvällen att köra legalt på två månader tog jag mig ut till vaxholm och åkte lite på Bogesund :tuttar , men vad händer när jag har två kilometer kvar att åka? Jo, motarn rasar! Leder hem skiten och är helt utmattad när jag kommer till garageuppfarten, tappar balansen och både jag och cykeln hamnar i buskaget.:gnissla

Haha, din stackare!!! :D

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Tänkte börja ta A1 nu.. nån som vet om det är grisigt mycket teori ?

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Detta verkar vara min tur-helg:

Fredag: Polisen tar körkortet(som sagts förut) :mad:

Söndag: Eftersom detta är sista kvällen att köra legalt på två månader tog jag mig ut till vaxholm och åkte lite på Bogesund :tuttar , men vad händer när jag har två kilometer kvar att åka? Jo, motarn rasar! Leder hem skiten och är helt utmattad när jag kommer till garageuppfarten, tappar balansen och både jag och cykeln hamnar i buskaget.:gnissla

hahahha sorry men fan det måste vara höjden av otur för fan:tungan

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
R6
Du kör på fel sida om första konan

Det finns ingen regel om vilken sida du skall köra om första konan! (Om du menar direkt efter "korridoren".) Den är helt upp till en själv, beroende på vilken håll du vill svänga åt vid vändningen! :) (Detsamma gäller på högfartsbanan.) Oftast har man lättast att vända åt ett speciellt håll!

godisbiten

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Hoj
Kawasaki z750 -09
Det finns ingen regel om vilken sida du skall köra om första konan! (Om du menar direkt efter "korridoren".) Den är helt upp till en själv, beroende på vilken håll du vill svänga åt vid vändningen! :) (Detsamma gäller på högfartsbanan.) Oftast har man lättast att vända åt ett speciellt håll!

Är väl snubben från vägverket som säger vilken sida man ska börja med?

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
R6
Är väl snubben från vägverket som säger vilken sida man ska köra på?

Nej, du får välja själv. (I alla fall här i Sthlm) Däremot väljer han/hon vilket håll undanmanövern skall ske åt, men du får fortarande välja håll vid vändningen efter det och då beror det ju på vilket håll du passerar första konan. :tummenupp Sedan är det ju naturligtvis bra om man kan lika bra åt båda hållen! (Men jag hade väldigt svårt att svänga snävt åt höger, så jag tränade enbart åt vänster på körskolan.)

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Nej, du får välja själv. (I alla fall här i Sthlm) Däremot väljer han/hon undanmanövern åt dig. :tummenupp Sedan är det ju naturligtvis bra om man kan lika bra åt båda hållen! (Men jag hade väldigt svårt att svänga snävt åt höger, så jag tränade enbart åt vänster på körskolan.)

Det är olika från gång till gång, så tror jag det även är i Stockholm:trött :rolleyes:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
läraren säger vilken sida du ska börja med i korridoren men du får börja på vilken sida du vill vid konerna. hängde du med?

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
R6
Kör upp på måndag. Duger det där?

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bMiKla2hBgI&hl=sv&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bMiKla2hBgI&hl=sv&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Ser kanon ut! :tummenupp Men som fler har påpekat, snälla använd HJÄLM!

läraren säger vilken sida du ska börja med i korridoren men du får börja på vilken sida du vill vid konerna. hängde du med?

Jag hänger i alla fall med, du har helt rätt! :)

Det är olika från gång till gång, så tror jag det även är i Stockholm:trött :rolleyes:

Ja, inspektören väljer naturligtvis vilket håll som du skall köra in i banan, men nu pratar vi om den första konan efter "korridoren"...:rolleyes: :)

Last edited:

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Kör upp på måndag. Duger det där?

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bMiKla2hBgI&hl=sv&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bMiKla2hBgI&hl=sv&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Gillar din regskylt :tummenupp

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
690 Enduro R -12
Nu har man läst lite i denna tråd. Och ja måste säga att man har fått lite bra tipps :)
Så tack för dem, grattis till alla som har klartat kortet och lycka till till alla oss som håller på med det :yoparty

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Ja, inspektören väljer naturligtvis vilket håll som du skall köra in i banan, men nu pratar vi om den första konan efter "korridoren"...:rolleyes: :)

Jaha, då förstår jag:tummenupp

Enligt min mc-lärare så väljer man själv vilken sida om kornan man skall köra. Men sen är det alltid nån stjärna som hört något annat och påstår att man absolut inte får välja själv, utan att inspekören väljer det åt en 10 ggr av 10.

:rolleyes:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag kör upp på tisdag (12/5), med Krilllans KTM. Det mesta sitter kvar från A1-övningskörningen så det blir nog inga problem:)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln