Körkort 2009

Olle99

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Malmö
Hoj
750 K7
Tackar för gratulationerna, känns kanon att äntligen ha kortet nu!

Tips är svårt att ge men försök behåll lugnet och tänk inte på att uppkörningsgubben står där men det är lättare sagt än gjort… Själv spelade nerverna mig ett spratt men det gick ju bra iaf som tur väl var.
 

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
På g...
min körskola har uppkörningar i mitten av maj, men enligt min körskolelärare så e ja klar redan nu. Jag har en privat uppkörning på Torsdag, MEN ingen hoj. Skulle låna från en kompis men den pajjade. Får la bli att ja får köra upp med körskolan i maj istället. FAAN VILL HA KORTET NUU!
 

Bossekong

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
SV 650n
Teoriprov imorn, första körlektionerna på onsdag. :D

har inte känt ett sånt här sug på länge, känns som att man kommer att älska att köra just nu.
Åkte lite cross i fredags för att se om man fortfarande har lite körvana och det gick förvånansvärt bra, starten och balansen satt fortfarande i, senaste gången jag satt på nått liknande var för 5 år sen.

Får hoppas att det går snabbt och smärtfritt(för plånboken och kroppen) att ta hojkort.
 

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ER-6n
Idag har jag varit arg :gnissla
Hade min andra körlektion idag. Krypkörningsdags,,:näsblod
Det var inga vackra ord som for genom mitt huvud, när skolans dinorauriehoj inte gjorde som jag ville, hehe

Kommer att bli totalt ruinerad på lågfarten,,,
I trfiken är det inga problem, flyter hur bra som helst.
Jaja, bara att träna på!!

Grattis alla som tagit körkortet :tummenupp
Mitt känns lååååångt borta just nu!!

//Sanna
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Kommer att bli totalt ruinerad på lågfarten,,,
//Sanna

hitta ett industriområde eller liknande, och rigga upp en lågfartsbana (markera med sprayfärg, sätt upp mineralvattensflaskor som koner. Kör 3-4 timmar ett par dagar, så ska du se att du förbättrar körningen avsevärt. Håll blicken långt fram, titta inte ner på konerna :)
 

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ER-6n
hitta ett industriområde eller liknande, och rigga upp en lågfartsbana (markera med sprayfärg, sätt upp mineralvattensflaskor som koner. Kör 3-4 timmar ett par dagar, så ska du se att du förbättrar körningen avsevärt. Håll blicken långt fram, titta inte ner på konerna :)

Jo, jag ska träna med min egen hoj i helgen. Tyvärr är de otroligt olika min o skolans hoj.
Övningskör på en Intruder!!!! (Ful är den också):D
Styret sitter högre upp, o är tungt som bara f-n. Så det är nog bara att ta lite extra lektioner, antar jag =)

Tackar för tipset!!!
 

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skövde
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Har samma problem det är inga problem att krypköra med Skolans hoj (Honda CB750) men när man ska försöka sig på det med R6:an så är det betydligt svårare :p, iofs så är det väl bra träning med :D hehe
 

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ER-6n
Hade förväntat mig massor med motorcyklister som var ute i trafiken och krypkörde. Hittills har jag inte sett någon. Lite märkligt att det anses så viktigt att kunna krypköra. Tog många timmar innan det fungerade hjälpligt.

Haha, håller med! Jag har inga problem med att krypköra vid stoppljus.
Min lärare sa till mig att jag inte behöver vänta så länge med att sätta ner fötterna :D
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Jag körde upp på A1 förra året utan att ta spec många lektioner, kände att det var slöseri på pengar och tid, så tillslut så åkte jag till ett flygfält och övade några dagar där, sen fixade sej uppkörningen enkelt ;) läs teoriboken så vet man hur man ska bete sig i trafiken och kör själv!

har mellanklasshoj nu som jag har uppkörning på alldeles snart efter bara en dag på flygfältet, och känner mig klar redan :)
 

Salander

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
'03 Hornet 900
Grattis till er som tagit kortet!
Själv är jag lite sur på mig själv för att jag fick iden att ta hojkort precis nyligen. Har inte hunnit få körkortstillstånd än.. Men men, det ordnar sig!
 

Bladerider

Den evige formtoppen
Gick med
30 Aug 2008
Ort
Årsta
Hoj
Fireblade -98, Trimmad Puch flakmoppe på landstället.
Hade förväntat mig massor med motorcyklister som var ute i trafiken och krypkörde. Hittills har jag inte sett någon. Lite märkligt att det anses så viktigt att kunna krypköra. Tog många timmar innan det fungerade hjälpligt.

Klart att ingen är ute i trafiken och krypkör som man får göra på uppkörningen men det är ett bra sätt att lära sig balans, hålla blicken högt, samspelet mellan gas å koppling när det svänger i låg fart. Sen kör man hoj med fötterna på fotpinnarna, annars är man ute och går.

Mitt tips till alla ni som ska köra upp är: Försök ha kul i all nervositet och glöm inte att andas när ni kör! Tänk på att nån gång i livet har faktiskt uppkörningsinspektören suttit i samma nervösa uppkörningssituation som du sitter i.
 

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ER-6n
Klart att ingen är ute i trafiken och krypkör som man får göra på uppkörningen men det är ett bra sätt att lära sig balans, hålla blicken högt, samspelet mellan gas å koppling när det svänger i låg fart. Sen kör man hoj med fötterna på fotpinnarna, annars är man ute och går.

Mitt tips till alla ni som ska köra upp är: Försök ha kul i all nervositet och glöm inte att andas när ni kör! Tänk på att nån gång i livet har faktiskt uppkörningsinspektören suttit i samma nervösa uppkörningssituation som du sitter i.

Mycket bra tänkt!!
Var positiv o ha kul!
Blir bara så frustrerad när det inte funkar :)
Ibland behöver man gnälla av sig lite, så känns det bättre sen :banana
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Jo, jag ska träna med min egen hoj i helgen. Tyvärr är de otroligt olika min o skolans hoj.
Övningskör på en Intruder!!!! (Ful är den också):D
Styret sitter högre upp, o är tungt som bara f-n. Så det är nog bara att ta lite extra lektioner, antar jag =)

Tackar för tipset!!!

Shit o behöva övningsköra med en custom, stackare:confused: E glad att jag har min lilla offroadare på körskolan o puttrar rundor på som e lättstyrd:)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Mycket bra tänkt!!
Var positiv o ha kul!
Blir bara så frustrerad när det inte funkar :)
Ibland behöver man gnälla av sig lite, så känns det bättre sen :banana

byt körskola, helt ärligt, INTRUDER ??? De kommer att mjölka dig på pengar tills du kan göra manöverbanan med den jäveln
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Grattis! Kör med passagerarfotpinnarna nere i början så du inte blir av me lappen direCkt. ;)



HAHAHA!!! Han måste ju ändå köra in den först så han måste ändå ta det lungt. :hihi Han kommer aldrig få glömma den där tråden stackarn. :D
 

Bladerider

Den evige formtoppen
Gick med
30 Aug 2008
Ort
Årsta
Hoj
Fireblade -98, Trimmad Puch flakmoppe på landstället.
Mycket bra tänkt!!
Var positiv o ha kul!
Blir bara så frustrerad när det inte funkar :)
Ibland behöver man gnälla av sig lite, så känns det bättre sen :banana

Klart man måste få gnälla av sig ibland. Krypkörningsträning känns så här :huvet men sen släpper det och du får en aha-upplevelse om hur det funkar. Det är bara att nöta vidare.

Jag håller helt med javaguru om att byta körskola. En sunkig jävla Intruder är långt ifrån en bra hoj att träna kryp och manöverbanan på. Visst går det men det tar längre tid och kostar mer deg.


HAHAHA!!! Han måste ju ändå köra in den först så han måste ändå ta det lungt. :hihi Han kommer aldrig få glömma den där tråden stackarn. :D

Hahaha, och varför ska en av sporthojs skönaste trådar falla i glömska? :D :D :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top