Hur gick det för dig idag?!
nyfiken jag med!
Hur gick det för dig idag?!
Nä, för det finns ju inte alls någon motard med långa intervaller.
Tänk på att köra diagonalt genom de två första konerna (om du inte redan gör det). Underlättar väldigt mycket, känns knappt som en undanmanöver. (Tips från Alex på St:eriks trafikskola)
Tror jag ritade rätt..
/Wille
Knip med knäna, ingen vikt på styret (sitt som en säck potatis), avslappnad i axlarna, använd överkoppen som balans. Men viktigast av allt är blicken.
Håller på för fullt nu och min polett trillade ner förra passet, gör du rätt så kommer du känna det. Lycka till!
Skulle vara nerverna då. Se bara till att slappna av och lyssna på instruktionerna så går det säkert fint. Var extra uppmärksam på cykelbanor du korsar, de finns överallt. Acca på ordentligt när du kan/ska t ex vid motorvägspåfarter eller från stillastående ut på 50/70-vägar. Glöm inte placeringen. Svårt att ge tips på falluckor. God lycka!
När jag körde upp i V-ås åkte vi från hälla mot Ängsö.
Vänster sväng på landsväg,grusväg.
Lite landsväg sen in i Skiljebo.
I skiljebo är det ju lite cykelvägar,30 km/h mm'
Sen var det rondeller,lite trafikljus.E18 mot hälla.Klart.
Okej, tack för tipsen! Ska göra mitt absolut bästa imorgon!
Riktigt bra att veta, sitter på Eniro för fullt, tack så mycket!
Någon som vet adressen till själva uppkörningsstället i Västerås? Kan inte hitta det någonstans!
Precis så min lärare säger med men det är som att jag lägger ner cykeln och då samtidigt sänker blicken = fail! får försöka vara mer avslappnad helt enkelt.
Att koordinera allt på en gång i början var lite svårt, för min del var det bra att börja få koll på koppling och blick, när de två satt kunde jag enklare fokusera på de andra delarna.
Men det är precis som allt man ska försöka lära sig som kräver koordination, det tar sin tid.
Tänk på att köra diagonalt genom de två första konerna (om du inte redan gör det). Underlättar väldigt mycket, känns knappt som en undanmanöver. (Tips från Alex på St:eriks trafikskola)
Tror jag ritade rätt..
/Wille
Kan bara hålla med.. då blir det i princip som vilken sväng som helst, och du behöver inte "undanmanövra" utav bara h*lvete...
dessutom blir helhetsintrycket betydligt "lugnare" om man i princip bara kör förbi hindret med lite styrning än om man först kastar hojen åt ena hållet, sen i ren panik tillbaka åt andra.
VAD HÄNDE MED BOB GUNNAR
GICK DET ÅT HELVETE EFTERSOM HAN HAR GÅTT UNDER JORDEN......
Nej jag klarade det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Är sjukt nöjd o har redan bränt av en sådär 20 mil med min älskade speed triple Har inte haft tillgång till dator förräns nu så därför dröjde svaret. FAAAAAAAAAAAAAAN va gött det eee!!!!
Hallå. Har följt tråden utan att vilja skriva innan man har fått lappen.
ÄNTLIGEN... Klarade uppkörningen idag!!! Allt fungerade riktigt bra trots det ganska dåliga vädret
Hoppas det går bra för er som håller på med kortet.. Det var nån som skrev tidigare att all nervositet släppte när uppkörningen börja, så var det för mig med. Är man bra förberedd så löser det sig nog!
Nej jag klarade det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Är sjukt nöjd o har redan bränt av en sådär 20 mil med min älskade speed triple Har inte haft tillgång till dator förräns nu så därför dröjde svaret. FAAAAAAAAAAAAAAN va gött det eee!!!!
Hallå. Har följt tråden utan att vilja skriva innan man har fått lappen.
ÄNTLIGEN... Klarade uppkörningen idag!!! Allt fungerade riktigt bra trots det ganska dåliga vädret
Hoppas det går bra för er som håller på med kortet.. Det var nån som skrev tidigare att all nervositet släppte när uppkörningen börja, så var det för mig med. Är man bra förberedd så löser det sig nog!
Klara min uppkörning idag också i uppsala även fast det rengna. Men dom va verkligen trevliga och inte så hårda som jag trodde.
Yey, klarade min uppkörning i Västerås idag! Fyfan va glad jag är!
grattis!
gratulerar
grattis till dig med
och gratulationer även till dig
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |