PiaB
Ny medlem
nu ahr jag varit ute för andra gången idag och övat konbanan och högfartsbanan, den sista kan ajg än så länge bara ta i 40km/h :/
MEN den här gången trillade poletten ner på lågfartskonbanan, NU vet jag hur jag ska svänga i rundeln utan att fothelvetet ska åka ner gissa om jag var lycklig då jag satte den typ 5 ggr på rad och åt olika håll.
vill ni veta min hemlighet vad som gör att det går runt ? jo jag har envisats med att köra så långt ut jag bara kan i änden och då blir jag så nära yttre linjemarkeringarna att jag blir nervös och foten åker ner..meeen min grej är att jag tydligen måste ta den snävare, min priv.körhandledare säger att jag då får jobba mer och är nära konen men för mig känns det som betydligt mindre jobb och goda marignaler visst är det märkligt min priv. handeldare hävdar att de för jag är tjej skämt å sido..nåväl så¨skönt att fatta hur jag ska göra, gäller bara att imorgon när jag ska köra den ska jag sätta den på första försöket håll tummarna att poletten fortfarande är nere
Halle7: jo jag är tacksam att det bara var blinkersen, den har maken limmat ihop så duger den tills jag får tag på en ny.
och bromshandtaget fick sig en smäll ändå men den duger fint än åt mig, har ju så små händer
Jag har kört mycket privat men även med bilskola många lektioner och jag fick fasen inte upp hastigheten i högfartsbanan, kände mig knäckt för det då det var 1 dag kvar till uppkörning. Den dagen var det med ytterligare en bilskolelärare och hon hoppade upp bak på min bilskole mc och tryckte på mina höfter i svängarna... vilket gjorde att MC svängde av att jag rörde mig rätt med häcken, jag tryckte med höfterna och helt plötsligt bara satt det... vilken känsla men det var då bara 10 min kvar på lektionen så jag tog med det hem o provade hemma på kvällen och vilken skillnad. På uppkörningen fick jag köra den banan 2 ggr o båda ggr kom jag upp i minst 50. För mig var det lösningen för att våga dra på, innan har jag o de andra tjejerna på bilskolan kämpat med drygt 40 men inte klarat att öka farten när man svänger med armarna o styret. När man svänger så som jag skriver ovan så får man in hojen i det rätta gunget... det var verkligen lösningen på mitt problem och det kom i grevens tid.
Svårt att förklara vad jag menar men sitt på en stol och gunga från sida till sida, ungefär så... Hade jag fortsatt utan min häckteknik så hade jag aldrig kommit över 40 max 45 km/h.