PiaB
Ny medlem
Grattis då.
Stort Grattis!! Vi kanske ses på vägarna i sommar
Grattis då.
Om jag kör på en mindre landsväg (70-väg) och det kommer hus precis i vägkanten.. Skall jag då köra vidare i 70, lägga mig lite mer till vänster i körfältet samt ha bromsberedskap eller ska jag även sänka farten när jag kör förbi?
funkar inte alls med den där konbanan på nya stället och ja jag tippa igen åt samma jävla håll, känner mig så fruktansvärt värdelös, gråter..jag kan lika väl ge upp nu.
funkar inte alls med den där konbanan på nya stället och ja jag tippa igen åt samma jävla håll, känner mig så fruktansvärt värdelös, gråter..jag kan lika väl ge upp nu.
NY UPPDATERING: skulle köra konbanan igen ikväll på ett nytt ställe...gik åt helvete, på den nya platsen lutar det lite mer så jag fixar inte längre att svänga guuud så frustrerande
funkar inte alls med den där konbanan på nya stället och ja jag tippa igen åt samma jävla håll, känner mig så fruktansvärt värdelös, gråter..jag kan lika väl ge upp nu.
tjena,
börjar bli dags för att skriva mitt teoriprov (torsdag) någon som har lite tips på vad man bör plugga? har suttit med både MC boken och körkortsboken men känner mig lite osäker på om det räcker. Har tittat lite på frågor som jag fick från körskolan.
Tacksam för alla tips!!
Varför tränar du inte på det tidigare stället där det gick bra??? Jag förstår inte poängen med att träna där det lutar?
funkar inte alls med den där konbanan på nya stället och ja jag tippa igen åt samma jävla håll, känner mig så fruktansvärt värdelös, gråter..jag kan lika väl ge upp nu.
Fick mitt körkortstillstånd idag efter ca 5 arbetsdagar
Har du gjort testerna på str.se?
Man kan köpa prov där för 14kr st och några som har tagit kort rekommenderar dem så det är nog ingen dum ide. Har själv gjort några stycken
Jag håller med Peter1980, ta en pause och försök koppla bort hojkörandet helt och hållet. Vet att det kan vara svårt men det är nyttigt för att kunna ta nya tag. Man blir lätt "besatt". Jag hade också de dagarna när ingenting synkade, men efter några dagars break gick det bättre igen.
Är det efter ungefär 3/4 av vändningen som foten åker ner?
*peppa peppa*
peppning behövs i containervis
ja jag är typ nästan runt och då åker foten ner(jag liksom känner det gick kalasbra och pang skitskraj och heltokigt), idag var det på nya stället med kraftigare lutning och jag fick panik då min fotbroms tar så långt ner(ska justera den)och jag inte släppte kopplingen men inte helelr gasade, armarna som stelopererade och jag tror in paniken (medlut också) så tog jag nog till handbromsen, stvärnit pang i backen...snopet, inte så rädd. upp igen men fan nog satte det sig i psyket direkt
min priv.handledare tog mig till en ännu mindre parkering, helt pan och satte upp garagevändningen + nån kon och jag testad där- inga större problem fixar garagevändningen åt bägge håll. han undrar varför svängadet funkar där, det är ju en ytterligare helt ny plats det med...men jag tror det är lutningen, det är en rejäl lutning tycker jag på den där andra platsen jag tippade på, min make säger att det inte är knappt nån lutning *bah*
jag märker att med den lutningen som faktiskt finns där så når jag inte riktigt ner, bara med tårna och bara det gör mig skraj jag som får ner annars på plan mark hela foten så gott som.
men kanske jag behöver vila, har kört typ 2-5timmar nästan varje dag i typ 2-3v ledig typ 2 dagar på hel den tiden..senaste dagarna har jag kört fm och sen på em.
jag vill ju så gärna köra en massa för att liksom känna att jag hinner lära mig allt till den 7juli....villl ju klara uppkörningen då.....men jag har nu märkt att jag inte ens får ut hojen ur garaget i källaren(sluttande garageinfart) då armarna inte orkar med att boxa runt den men jag viiiill ju ta vara på att mina priv. handledare har tid att köra med mig.....
peppning behövs i containervis
ja jag är typ nästan runt och då åker foten ner(jag liksom känner det gick kalasbra och pang skitskraj och heltokigt), idag var det på nya stället med kraftigare lutning och jag fick panik då min fotbroms tar så långt ner(ska justera den)och jag inte släppte kopplingen men inte helelr gasade, armarna som stelopererade och jag tror in paniken (medlut också) så tog jag nog till handbromsen, stvärnit pang i backen...snopet, inte så rädd. upp igen men fan nog satte det sig i psyket direkt
min priv.handledare tog mig till en ännu mindre parkering, helt pan och satte upp garagevändningen + nån kon och jag testad där- inga större problem fixar garagevändningen åt bägge håll. han undrar varför svängadet funkar där, det är ju en ytterligare helt ny plats det med...men jag tror det är lutningen, det är en rejäl lutning tycker jag på den där andra platsen jag tippade på, min make säger att det inte är knappt nån lutning *bah*
jag märker att med den lutningen som faktiskt finns där så når jag inte riktigt ner, bara med tårna och bara det gör mig skraj jag som får ner annars på plan mark hela foten så gott som.
men kanske jag behöver vila, har kört typ 2-5timmar nästan varje dag i typ 2-3v ledig typ 2 dagar på hel den tiden..senaste dagarna har jag kört fm och sen på em.
jag vill ju så gärna köra en massa för att liksom känna att jag hinner lära mig allt till den 7juli....villl ju klara uppkörningen då.....men jag har nu märkt att jag inte ens får ut hojen ur garaget i källaren(sluttande garageinfart) då armarna inte orkar med att boxa runt den men jag viiiill ju ta vara på att mina priv. handledare har tid att köra med mig.....
Varför tränar du inte på det tidigare stället där det gick bra??? Jag förstår inte poängen med att träna där det lutar?
Jag tycker att du ska ta några dagars paus. Jag har tydligt märkt i min körning, speciellt på konbanorna, att jag utvekclats mycket när jag inte kört på några dagar! Det är som om allt liksom sjunker in och bearbetas under några dagars "hoj-frånvaro" och sen har det gått mycket bättre!
När jag väl är på banan och det inte känns bra så har jag brännt iväg och gjort lite annat, t.ex. bara kört rakt fram i valfri hastighet eller lite högfartsbana och sen tillbaka till lågfarten och då har det gått bättre.
För min del är det dax i morgon!
Hur aktiv är din handledare? Be honom gå med bredvid dig och vid vändningen ska han stå snett bakom dig så att du måste vända huvudet inåt svängen för att se honom. Sedan ska du titta på honom när du svänger så att du får upp blicken. Tittar du framför hojen och nedåt så sätter du garanterat ned foten. Har du tränat på "åttan"? Alltså att köra runt i åttor och svänga snävt. Ställ ut fem konor i en stor ring och en i mitten sen kör du runt konorna i en åtta. Byt ytterkona vid varje sväng så att du kommer runt alla efter fem varv.
Jag ger mitt bidrag till att peppa även jag då, om jag har fattat det hela rätt så är det vid vändningen länst ner på banan det felar?! Ett bra tips är att när du har sista konan parallelt med din axel, höjer du blicken och kollar hela vägen ner till "målgången" du ser ändå tillräckligt i ögonvrån... Värt att prova om du inte har gjort det!
Pepp pepp
jo jag ville just träna på annat ställe för där är även starten inritad du vet T:et och så ville jag se om jag kunde köra den på olika ställen så jag inte blir liksom platsfast...och det verkar jag ju vara
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |