StreetfighterGBG
Musclemachine
- Gick med
- 7 Jul 2007
- Hoj
- 1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Som tillägg till vongens inlägg vill jag även poängtera att du bör skicka in dina papper så fort som möjligt om du vill ta kortet i år.
De på Transportstyrelsen gör vad de kan för att serva alla så fort som möjligt men efter att slipsgubbarna flyttat över uppgiften från VV till Transportstyrelsen så har det varit bitvis kaos. Enligt trafikskolan jag kontaktade tidigare väntade flera elever fortfarande på deras intyg, intyg som de skickade in förra året...!
På VV tog det två veckor.
Kan bara intyga då jag har väntat på ett handledartillstånd i 8 veckor och ännu inte fått det
Tänkte ta kortet förra året, men blev inte av pga. lite olika saker.
Har väl planerat något i stil med:
* Fixa tillstånd och liknande.
* Köpa på mig böcker och plugga in teorin.
* Riskutb. del 1.
* Köpa hoj och övrig utrustning.
* Köra så mycket som möjligt. Främst åka iväg med några kompisar som även de tänkt ta kort och köra konbana.
* Ta några lektioner på trafikskola.
* Riskutb. del 2.
* Uppkörning.
Hur låter det? Låter det som ett bra upplägg? Kommer man hinna ta något kort denna sommar i och med införande av riskutbildningar?
Alt. ta en intensivkurs. Men har inte hittat någon vettig än. Någon som har något tips? Gärna en där man inte lägger någon tid på teori alls. Då det känns onödigt att lägga tid och pengar på något jag inte har något problem med, antar att det inte är så mycket svårare än för B-kortet.
Hur mycket kommer jag behöva lägga undan de närmaste månaderna? Någon annan som gjort någon budget? Något jag missat?
Hoj/försäkring: Beror ju helt på vad man väljer...
Säkerhetsutrustning (har redan hjälm):
Riskutbildning: 700 + 1900 är bästa priset jag har sett.
Körlektioner:
"Måstekostnader"(Skrivning/Uppkörning/osv.):
Är det verkligen så att dom tar ut olika avgifter i olika delar av landet??
Vi har bokat både 1 o 2= 700+2900:-
Detta gäller på Stora Holm i Göteborg.
En skillnad på 30%
Last edited: