Körkort 2010

Whonz

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Hoj
GASGAS EC 300 -13 Nordic
För handledarpapper är väntetiden cirka 6 veckor läste jag nånstans när jag ansökte. Problemet är att jag har försökt att ringa dem i flera dagar. Första dagen sa de att det var 39 minuters väntetid så jag tänkte att jag ringer en annan gång. Alla andra dagar har de sagt att det är så många som ringer så deras köplatser är slut och att man får ringa en annan gång. Jag har alltså inte ens kommit fram till kön!

Ringde i måndags i alla fall och de var full kö.. så jag ringde om och om igen tillslut efter 10 minuters konstant ringande kom jag in i kön och fick väl vänta 15 minuter ungefär.
Jag frågade hur de gick men hon bara svarade inget var klart MEN hon sa att hon skulle se till att dom tittade till de i veckan så om jag förstod de rätt så hjälpte de att ringa och tjata så bara ringa och försöka :tummenupp

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Ringde i måndags i alla fall och de var full kö.. så jag ringde om och om igen tillslut efter 10 minuters konstant ringande kom jag in i kön och fick väl vänta 15 minuter ungefär.
Jag frågade hur de gick men hon bara svarade inget var klart MEN hon sa att hon skulle se till att dom tittade till de i veckan så om jag förstod de rätt så hjälpte de att ringa och tjata så bara ringa och försöka :tummenupp

07:45 den 14 april ska jag köra min risk2a på stora holm nära GBG:yoparty :) någon mer som ska dit?

Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Någon som tar körkort i södra Sverige? Var är Risk2 billigast här nere?

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
r1 03a
Har en fråga ang handledartillstånd.Jag beställde blanketter förra veckan men han jag ska övningsköra med har fått pappren men inte jag.Jag har inte fått nåt.Ska det vara så eller ska jag få nåt?

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Har en fråga ang handledartillstånd.Jag beställde blanketter förra veckan men han jag ska övningsköra med har fått pappren men inte jag.Jag har inte fått nåt.Ska det vara så eller ska jag få nåt?

Du ska oxå få papper...
Men har han fått e det bara att börja köra... så borde dina komma sen... för mig jag hade likadant... fick vänta lite extra...

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
För mig blir det R1 nästa fredag R2 19-e april skrivning den 20-e sen e det bara uppkörningen kvar..;)
Skall vara på väg till frankrike första veckan i juni...:yoparty

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Hmmm Så det är så att för övningskörnings blanketter så är det bara den man ska övningsköra med som får blanketter o inte den som ska övningsköra (jag).?

Precis ;) Men för att du ska få övningsköra måste du ha körkortstillstånd, annars kommer de inte att godkänna att du övningskör med din kompis.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

Du ska ha ditt körkortstillstånd, som du även måste ha för att övningsköra via körskola. Din handledare måste ha handledartillstånd. Det är två olika papper som ansöks om separat. Detta har kanske redan förklarats i tråden men jag gör det änså. :D

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
r1 03a
Du ska ha ditt körkortstillstånd, som du även måste ha för att övningsköra via körskola. Din handledare måste ha handledartillstånd. Det är två olika papper som ansöks om separat. Detta har kanske redan förklarats i tråden men jag gör det änså. :D

Tack Nu fattar jag.Jag har redan körkorttillstånd.Då ber jag min handledare skicka in blanketter för övninskörning.Tack allihopa.

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Så Första Körlektionen avklarad Blir uppkörning så fort dom börjar med uppkörningrna =)

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Skickade in ansökan till kk-tillstånd och handledartillstånd förra torsdagen och fick bekräftelsen idag :) Har de fått tummen ur röven tros? Jag hade väntat mig ca 8 veckor :va

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha