Man kan tro det men det är faktiskt inte försent ännu... jag började med mitt ungefär nu fast förra året och hade körkortet den 16:e oktober.
Vad lång tid det tog....
Lektion 1: 3 juni
Första repan med körkort: 29 juli
Man kan tro det men det är faktiskt inte försent ännu... jag började med mitt ungefär nu fast förra året och hade körkortet den 16:e oktober.
Och när man ändå är inne på Trafikskolor kan man ju fråga om erfarenheter om sådana? Vilka är bra? Speciella lärare? Några tips?
Främst i Uppsala. Men sthlm funkar det också.
"När du gör ditt kunskapsprov och körprov för behörighet A1 och A måste du ha gjort riskutbildningens båda delar."
Varför har de gjort så? Kan man något, så kan man väl det?
Det förstör ju möjligheten till ett smidigt MC-kort rätt så mycket.
"Du ska vara i slutskedet av din förarutbildning när du gör del 2. Det beror på att det ställs höga krav när det gäller bland annat bedömning, värdering och förståelse av olika trafiksituationer. Dessutom måste du kunna manövrera motorcykeln på ett säkert sätt."
Antar att det är högre "krav" än de som sätts för halkbanan för bil. Då dessa inte är mycket att hurra över. Men frågan hur bra man måste vara? Att man ska kunna hantera motorcykeln förstår jag. Men det är ju lite skillnad på det och att dagen efter risk 2 kunna sätta sig på en hoj och klara kortet.
Anledningen att jag frågar är ju främst pga tiden allt tar.
Risk1-Risk2-väntan-Skrivning-väntan-Uppkörning
Tror ni att jag hinner få körkortstillstånd och handledartillstånd innan den 21 maj om jag skickar iväg ansökan nästa vecka?
Om jag bokar riskutbildningarna, måste jag då betala direkt och går det att avboka?
Ja, det tror jag att du hinner. Dock inte helt säkert.
Jag ringde transportstyrelsen i mitten på förra veckan (och fick tag i dem) o damen lovade att lämna mina papper vidare till handläggare. Igår fick jag veta att mina papper var godkända. Verkar därför som att det lönade sig att ringa...
Hur det är med betalning av riskutbildning vet jag dessvärre inte.
Tror ni att jag hinner få körkortstillstånd och handledartillstånd innan den 21 maj om jag skickar iväg ansökan nästa vecka?
Om jag bokar riskutbildningarna, måste jag då betala direkt och går det att avboka?
Risk 1 betalar du samma dag som den hålls och Risk 2 senast 7 dagar innan utbildningsdag.
Ombokning och avbokning skall ske minst 3 dagar innan utbildningstillfälle i annat fall brinner halva pengen inne.
till er som väntar på körkortstillstånd OCH Handledarintyg... Ni MÅSTE betala avgifteran i förväg... Innan betalning är gjord tittar dom inte ens på papperna...
Väntade några veckor på min... sen fick jag reda på att jag va tvungen att betala i förväg. Betalade o fick intygen ett par dagar senare...
Vi betalade både körkortstillståndet och handledartillståndet samma dag som ansökan sändes. 4 veckor efter kom körkortstillståndet men fortfarande efter samtal och 9 veckor så har inte handledartillståndet dykt upp
ska inte behövas hanledartilstånd för mc bara bil enda kravet för mc
haft lappen i 5år utan återkallelse om de inte har ändrat till 2010
ska inte behövas hanledartilstånd för mc bara bil enda kravet för mc
haft lappen i 5år utan återkallelse om de inte har ändrat till 2010
Men Anderssons är nog en bra skola iaf.
/Zeyni
Vad lång tid det tog....
Lektion 1: 3 juni
Första repan med körkort: 29 juli
Vilken tid det tog
Lektion 1 31 maj
Första repan med körkort 8 juni