Körkort 2010

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
s1000rr -11
jag kör upp för andra gången, missade på trafikdelen sist men tänkte köra upp privat andra gången, och då (om det fungerar) med en k 1300 r.

vad tror ni? stor och tung är bra mkt svårare eller?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Du får väl prova lite och se om du kan hantera den vid krypkörningen... det är nog där som den är svårast om inte annat.
 

Smagatusk

Guest
jag kör upp för andra gången, missade på trafikdelen sist men tänkte köra upp privat andra gången, och då (om det fungerar) med en k 1300 r.

vad tror ni? stor och tung är bra mkt svårare eller?

Trafikdelen är väl inga problems med en Beemer. Manöverproven låter jag vara osagda.

F ö hatar jag dessa trådarna. De är ett kvitto på att säsongen snart är slut.:( :syndomoss
 

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
s1000rr -11
frågan är hur länge vägverket håller på med förarprovningarna?
oktobers slut?
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
frågan är hur länge vägverket håller på med förarprovningarna?
oktobers slut?

Officiellt har jag för att det är så i Malmö (Skåne?)
Förra året (och kanske varje år) körde de en vecka till med trafikskolorna under förutsättning att vädret var ok, dvs över +5 grader. Körde själv upp 5/11 i Malmö förra året, den dagen var det strålande solsken och 15 grader varmt, och alla 8 där klarade kortet.

/Anders
 

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Nästa år då man fyller 18 blir det 25 kW´are =) Och man behöver ju bara göra uppkörningen om man redan haft A1 innan.. har jag för mig :D
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Nästa år då man fyller 18 blir det 25 kW´are =) Och man behöver ju bara göra uppkörningen om man redan haft A1 innan.. har jag för mig :D

Inte för att vara glädjedödare, men tror bestämt du åker på säkerhetsutbildningen också då =(
Annars ska det bara vara uppkörningen som jag förstått det=)
Lycka till! Önskar jag med gjort det när jag var 18 som de var tänkt från början :huvet
 

Fana

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Letar
Officiellt har jag för att det är så i Malmö (Skåne?)
Förra året (och kanske varje år) körde de en vecka till med trafikskolorna under förutsättning att vädret var ok, dvs över +5 grader. Körde själv upp 5/11 i Malmö förra året, den dagen var det strålande solsken och 15 grader varmt, och alla 8 där klarade kortet.

/Anders

I Göteborg (för jämförelse skull) är sista dagen 15 Oktober i år enligt vad trafikskolan informerade mig om. Kanske att det finns tider efter detta datum om vädret är bra men det vet jag inget om.
 

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Västerhaninge
Hoj
CBR 1000 -10
Ännu en som nog får satsa på uppkörningen nästa år, allt annat är klart som teori, hoj m.m. men det som gjort att det dröjt är att länstyrelsen verkligen inte har bråttom någonstans när det gäller att godkänna handledare och jag verkar inte kunna åka med denna iaf. Så det blir nog körskola bara och då som ni vet blir det väldigt dyrt. Hade varit skönt att bli klar i år när man är så nära men men, handledare växer tyvärr inte på träd :(
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det är väl inte för sent, för mig tog det under en månad och typ 7-8 körlektioner senare har jag mitt kort. Bara att vara envis och vilja mycket. ;)
 

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Västerhaninge
Hoj
CBR 1000 -10
Det är väl inte för sent, för mig tog det under en månad och typ 7-8 körlektioner senare har jag mitt kort. Bara att vara envis och vilja mycket. ;)

Bara vara envis och vilja mycket?? Mmm och ha lite pengar till lektioner kanske.. Dom är ju inte gratis direkt
 

-mini-

Inte som alla andra
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Kävlinge med Dede
Hoj
Numera hojlös
Det är väl inte för sent, för mig tog det under en månad och typ 7-8 körlektioner senare har jag mitt kort. Bara att vara envis och vilja mycket. ;)

Min körskola vill bara boka en lektion i taget. Lite drygt att få vänta veckor mellan varje lektion. Funderat på att byta skola nu men körläraren är verkligen kanon på alla sätt annars.
 

västkusten

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Götet
Hoj
kawasaki z750 06
Min lärare sa till mej att d e bra om ja bokar så många å så tätt som möjligt =) när ja tog mitt kort då =P
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Jo! 1 till :) glider runt på cbrén nu tills jag får in bra vana

fast du, de knappt så du kvalar in till vår in i vår nivå =) -98?!? Det är ju som
en bebis jämnfört med min gammla pensionerade hagga :gnissla
 

timryden

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Det är väl inte för sent, för mig tog det under en månad och typ 7-8 körlektioner senare har jag mitt kort. Bara att vara envis och vilja mycket. ;)

Hmm man kanske ska ta det detta år då.. Det lär ju gå fortare än B-kortet.

Köra på 2 hjul kan jag fint också då jag åker motocross så ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top