Du måste kört endel för att få göra risk2 iaf. och du måste ha gjort risk2 för att få göra teoriprovet... Och då du inte får köra innan du har fyllt, så går de bitarna bort iaf...
Kolla korportsportalen.se eller ring trafikverket så får du veta exakt...
Du behöver bara kunna starta hojen o typ kunna svänga, går inte att misslyckas.
hur tidigt kan man söka efter lämp och göra riskmedvetande och teroiprov
eller går det inte att fixa sånt inan man fylt år
Ett tips grabben boka risk2 sj både billigare o då behöver du inte vänta på körskolelärarens sega-maska-pengar godkännande. Kan du starta, vanlig broms, åka runt lite bara, d e allt o lyssna på en gubbe under fyra timmar. D va rätt kul men lärde mig inget nytt, d va typ kör du bakom en skåpbil så ligg inte tre m bakom för om han bromsar.... Ja d fattar man väl sj. och riskettan den var totalt värdelös.
Själv på uppkörningen hade jag hypat upp mig sj så man var nervös, ska sanningen fram så fick jag hela säkerhetskontrollen o kom knappt ihåg hälften o sen fråga han en massa frågor om varför är det så o jag hade inge svar överhuvudtaget jag sa "det gör så att aaa.." men det gick bra o banan med. den enda som kugga uppkörningen var en skrytmåns på 45år som jasg dela hoj med han hade kört 20år yrkestrafik så det var inga problem sa han, lol att han var den första och enda som kugga, o med tanke på hur jag körde undrar jag än idag hur fan han körde då. Sen när vi gav oss ut i trafiken hörde jag inte ettt jota av vad han fan sa för örsnäckan satt ens i på örat hade ramlat ner av hjälmen så det lät som en sprakande radio stannade längst en väg då trodde jag jag hade kluggat visste inte om d var huvudled eller ej. sen åkte snäckfan ner igen o körde fel och i rondellen jag skulle göra ett aerovarv i låg jag i ytterfil o sen mitt i bytte jag till innerfil hahaha sen kom det e vägarbete med en ung lökig brud som dirigent helt upptagen med mobilen, visa svårlästa tecken men jag stanna stod i typ 5minuter med motorn på o tänkte faan ska jag köra eller vad ska jag göra för det kom inga bilar, o ändå klara jag uppkörningen. vart helt chockad när han sa att jag min körning va godkänd, hörde fel först han sa: din körning var godkänd med lågmäld röst. o jag: aha okej. tyckte han sa din körning var inte godkänd o sen upprepa han sig o då hörde jag o ja ba : va ofta du måste skämta sen sprang jag iväg bara. Blev stoppad av polisen ungefär två timmar senare, då ha lappfan ramlat från utrymmet under skjutscutsen till batteriet typ så jag sa lappen ligger där, kan du få fram den så får du se. resultatet en bot.
meningen med inlägget är väl stressa inte upp er för mycket utan kör bara tänk inte så mkt, det e inte så svårt som man kan tro. onödigt o haka upp sig på smådetaljer bara som resulterar i hjärnsläpp.