Då är det dags för uppkörning under denna veckan, rätt nervös men ändå inte för att jag känner att jag har koll på det mesta! Någon som kanske har något tips ändå på vad man kanske ska tänka lite extra på?
Då är det dags för uppkörning under denna veckan, rätt nervös men ändå inte för att jag känner att jag har koll på det mesta! Någon som kanske har något tips ändå på vad man kanske ska tänka lite extra på?
Tänk på döda vinkeln vid filbyten och så. Blinka och håll hastigheten. Placering. Krypkör fram till rödljus.
Men som sagt, det är inga konster som ska göras, utan bara kör på och ha bra koll på trafiken.
Kör en Yamaha R6 00. Tar mellan i år så jag har strypt den och reggat om den till 25kw.
Jag är 19 år och bor i en liten håla utanför jönköping, och om jag skulle ta försäkringen på mig så skulle det kosta ca 45 000 hel/hel. Ganska sjukt!
// Jacob
De regler som gäller i år för både dig och mig bland många andra kommer även gälla nästa år för oss! Det är bara folk som vill ta hojkort efter 2012 som kommer påverkas av dem nya reglerna som träder i kraft 19 Januari om jag inte har helt fel för mig.
1. Jag gjorde inget speciellt men pga halvtröga handtag blev det nog 4 fingrar på varje.har några frågor innför uppkörningen som ska göras privat.
1. Får man hålla händerna hur man vill på koppling och handbroms ?
2. Hur placerar man sig på skymd respektive oskymd kurva på väg utan mittlinje ?
3. Måste man bromsa med både bak och frambroms även vid normalkörning ( inte kon banan) tex. Rödljus. ?
Edit: teoriprovet ska också bokas! Men måste man ha en kod? för det stod att man ska beställa en sådan om man vill boka teorin privat...
har några frågor innför uppkörningen som ska göras privat.
1. Får man hålla händerna hur man vill på koppling och handbroms ?
2. Hur placerar man sig på skymd respektive oskymd kurva på väg utan mittlinje ?
3. Måste man bromsa med både bak och frambroms även vid normalkörning ( inte kon banan) tex. Rödljus. ?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|