Körkortet *gone*

Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
sandstream skrev:
Intressant att en kille som erkänner att han kört mot rött får en jäkla massa kritik medans de som filmar när de kör mot rött får massor av beröm för sina häftiga filmer.

Tycker inte trådstartaren beklagar sig och skyller på någon annan utan snarare är sur på sig själv och förstår vad han gjort för fel.

Japp ! Men lägger man upp det på Moralhoj.com blir det så.... :rolleyes:
 

sandstream

Guest
amullo skrev:
Grov generalisering anser jag.
Är det samma personer som hoppar på en person HÄR i tråden som BERÖMMER personen i den andra tråden?
Förmodligen inte.
Klart det är en grov generalisering men om du har läst den andra tråden med filmen där de körs mot rött mitt inne i stan, på gångvägar osv så vet du att de första 4-5 sidorna nästan uteslutande var av typen "Wow, fan vad cooooooola ni är, hur törs ni vara så tuffa..." osv.

Det jag då reagerade på var att här skriver killen, utan att beklaga sig, om att han kört med rött och då får han sina fiskar varma och knappt någon från den tråden kliver in i diskussionen och skriver att det är okej att köra mot rött.

Själv tycker jag självklart att trådskaparen ska vara utan sitt kort ett bra tag.
Rigge skrev:
Det här känns konstigt... men jag håller med.
:lol
 

Bandido

HEAR ME NOW AND BELIEVE ME LATER!
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Huddinge
Hoj
Xt660
Håller med alla här om "som man bäddar...." MEN, det är ju inte körkortet man kör med. Vilket tyvärr resulterar i att toalt olämpliga personer ( nu påstår jag inte att just han är det, mer allmänt sagt) kör iaf. Det borde finnas en lag som ger resultatet: indraget körkort = beslagtaget fordon. Tänk va svårt det skulle bli att köra utan körkort då!
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Skulle gärna vilja ha ett tips hur man gör när man kommer till ett röljus som inte slår om mitt i natten utan trafik. Tycker inte det är särskilt kul o köra mot rött men vad ska man göra då? Vända och ta en annan väg? Om någon här som aldrig kört mot rött i detta syfte skulle jag vilja veta hur man får stolpFan grön? Parkera hojen o hoppa på magnetslingorna kanske.. :tomten
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Kenya skrev:
Skulle gärna vilja ha ett tips hur man gör när man kommer till ett röljus som inte slår om mitt i natten utan trafik. Tycker inte det är särskilt kul o köra mot rött men vad ska man göra då? Vända och ta en annan väg? Om någon här som aldrig kört mot rött i detta syfte skulle jag vilja veta hur man får stolpFan grön? Parkera hojen o hoppa på magnetslingorna kanske.. :tomten
det finns dosor att köpa som stör magnetfältet i vilket ljusen känner av om det är nån bil i närheten.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Kenya skrev:
Skulle gärna vilja ha ett tips hur man gör när man kommer till ett röljus som inte slår om mitt i natten utan trafik. Tycker inte det är särskilt kul o köra mot rött men vad ska man göra då? Vända och ta en annan väg? Om någon här som aldrig kört mot rött i detta syfte skulle jag vilja veta hur man får stolpFan grön? Parkera hojen o hoppa på magnetslingorna kanske.. :tomten


Du får köra mot rött om det inte slår om inom skälig tid. Men det ska ske försiktigt.

I en tom korsning med ett röljuse som hängt sig tror jag inte en snut skulle sätta dit dig direkt. Däremot kanske du borde informera honom om sitationen om han stannar dig.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Ha lite medkänsla, jag var med och åkte fast i våras för att ha kört mot rött (inte jag som körde) gnällig polis och som tyckte vi borde stannat då det var gult.

Ha lite medkänsla för killen, tänk själv om ni inte skulle få köra på hela nästa år.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
björn.e skrev:
Jo och det är ju BARA där du kör förfort eller... dra den där om rödluvan med :7peta. För fan håll er konsekventa, kör ni 40+ så är det fan mig lika illa som att köra mot rött.

björn

Personligen kör jag aldrig mer än 20 för fort men jag tycker fortkörning är mer ok än rödljuskörning...

Och för att fördydliga mig lite... med rödljus körning tänker jag ytterst på att man skiter i att det är rött och bara kör. INTE när man stått ett bra tag och ljusen vägrar slå om...
 

MR.E

Guest
MGT skrev:
Tja!

Tänkte dela med mig lite av min ångest å samtidigt kolla om det finns fler som jag?

De är ju så att jag har nu för tredje gången blivit av med kortet på kort tid å denna gång verkar det bli att ja får tibax kortet som julklapp nästa år :huvet
...de är grova fortkörningar å lite rödljuskörningar....
...ja så de blir inga åka av nästa säsong ...surt...jaja nu har jag fått skaka av mig lite...
Mvh/M

kör endå, hade ja gjort, på hoj kan ingen ta dig i alla fall :tummenupp :tummenupp
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
MR.E skrev:
kör endå, hade ja gjort, på hoj kan ingen ta dig i alla fall :tummenupp :tummenupp

wow coolt så du menar jag inte behöver bry mig i poliser eller? jag hade nog också kört

Även fast att du laddar 7 bar och har 900hk i cykeln såklart du kan bli tagen

Fan va duktiga alla här inne är, kör aldrig för fort aldrig gjort något fel verkar det ju som.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
sandstream skrev:
Klart det är en grov generalisering men om du har läst den andra tråden med filmen där de körs mot rött mitt inne i stan, på gångvägar osv så vet du att de första 4-5 sidorna nästan uteslutande var av typen "Wow, fan vad cooooooola ni är, hur törs ni vara så tuffa..." osv.

Det jag då reagerade på var att här skriver killen, utan att beklaga sig, om att han kört med rött och då får han sina fiskar varma och knappt någon från den tråden kliver in i diskussionen och skriver att det är okej att köra mot rött.

Själv tycker jag självklart att trådskaparen ska vara utan sitt kort ett bra tag.
:lol

Precis vad jag tänkte. I denna tråden är det tydligen helt accepterat att vara moraltant, men icke i filmtrådarna.



MGT skrev:
Tja!

Tänkte dela med mig lite av min ångest å samtidigt kolla om det finns fler som jag?

De är ju så att jag har nu för tredje gången blivit av med kortet på kort tid å denna gång verkar det bli att ja får tibax kortet som julklapp nästa år :huvet
...de är grova fortkörningar å lite rödljuskörningar....
...ja så de blir inga åka av nästa säsong ...surt...jaja nu har jag fått skaka av mig lite...
Mvh/M


Förstår hur du känner, åkte på en mindre förseelse i höstas. Det är bara att bita ihop, sen har du ju en kx som du kan köra på.
 

sandstream

Guest
ola_sandin skrev:
Precis vad jag tänkte. I denna tråden är det tydligen helt accepterat att vara moraltant, men icke i filmtrådarna.
Har nog mycket att göra med vem trådskaparen är.
De okända kan man hacka på men inte de tuffa grabbarna.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kenya skrev:
Skulle gärna vilja ha ett tips hur man gör när man kommer till ett röljus som inte slår om mitt i natten utan trafik. Tycker inte det är särskilt kul o köra mot rött men vad ska man göra då? Vända och ta en annan väg? Om någon här som aldrig kört mot rött i detta syfte skulle jag vilja veta hur man får stolpFan grön? Parkera hojen o hoppa på magnetslingorna kanske.. :tomten
Förutom de andra råden i tråden: stäng av motorn och led hojen genom korsningen.
 

AeroSol

V-twin for victory!
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Sydväst om Stockholm
Hoj
Honda Transalp ´03
[karlan] skrev:
Jag tycker synd om dig o hade det varit mig det hade gällt så hade jag antagligen kört ändå nästa säsong. :pannkyss
R1-benji skrev:
det verkar ju som att du inte kan hålla kvar ditt körkort .så det e ju å bara åka utan nästa säsong,.eftersom du inte har nån körkort d¨å så kanske du tar det lungare :tummenupp
Alltså, ni måste ju ironisera?? Isåfall var det det den SÄMSTA ironin jag läst här på SH. :kocko
Om det finns en gnutta allvar i det ni skriver borde ni inte ens ha moppe-körkort! Ni borde inte ens tillåtas att cykla eller gå i trafiken!! Egen betald färdtjänst skulle passa er! :huvet :mad:
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Tänk possitivt, nu kan du tokgasa hela nästa
sommar. Vad ska dom göra ta lappen för dig!
Av med plåtarna, på med slicks och sätt på
den grovaste sliponen du kan hitta!
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Man kan inte leva i ultrarapid!!!!! :D
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
Har nog mycket att göra med vem trådskaparen är.
De okända kan man hacka på men inte de tuffa grabbarna.

Fan, har du inte lagt ner den där konspirationsteorin?

Till trådskaparen, ska du köra mot rött får du fan se till att ha uppsikt, missar du polisbilar vid rödljusen missar du nog annat där också....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top