Körkortet rykt redan på premieren

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
The_Beast skrev:
Nope, Tobbe heter jag, Henrik minns nog vem jag är

Japp.. jag vet mkt väl vem du e..

Surt som fan att du blev av me kortet.. jag blev ju av me kortet förra sommaren.. men inte fan brydde jag mig om de.. :D :crash
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
När dom är hemma är man fan inte stor. Men övning ger färdighet. Man får väl börja köra utan regplåt så får dom det lite svårare.
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
The_Beast skrev:
De garanterade inte varken böterna eller tiden för körkorts indragningen. Men de sa att det blir max 4000 kr och max 2månader pga omständigheterna att jag inte har nått på mig sedan tidigare & att det var under en omkörning som jag körde för fort. Misstänker att anledningen till att de inte anmäler smitningen kan vara att de inte borde kört efter mig i de höga farterna som vi hade pga att en tredje part kunde bli inblandad.


snutarna ljuger för att man ska skriva på det är läsrätten som avgör hur länge du blir av med kortet nästa gång vet du neka säg att du lånat ut hojen o vet inte hans namn
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
v-g skrev:
...
Tråkigt med kortet men den som är med i leken får leken tåla.

Jag undrade hur långt jag skulle hinna i tråden innan någon skulle säga det...är inte Goodstuff här? ;)
Tråkigt med kortet, absolut, men som sagt, shit (eller lagen) happens. Och tänk vad roligt när du får tillbaka det sedan! :tummenupp

Förstår att det inte var lätt att neka, själv skulle jag aldrig ens tänka tanken. Någon skrev ngt om uniformsnoja, det lät som en åkomma jag skulle kunna lida av. Dessutom skulle jag nog ta mitt straff som den pojke jag är...och må bra.

Hoppas tiden går fort nu då!
 

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Emmi skrev:
Tobbe med en flickvän (jallafall i somras). Du var lite rödhårig?
HEY! Det heter faktiskt nordiskt blond! :fakta
( Måste ju värna om vikinga-arvet. :D )
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tommy skrev:

---snip --- Kan de inte bevisa något är du oskyldig. --- snip ---

En skitsak kanske men man är inte oskyldig bara för att brott inte kan styrkas. Juridiskt är man det men inte moraliskt. En mördare är fortfarande en mördare även om han inte kan fällas. Observera att jag inte jämför fortkörning med mord utan bara handling/konsekvens.
 

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
Zigge skrev:
Jag undrade hur långt jag skulle hinna i tråden innan någon skulle säga det...är inte Goodstuff här? ;)
Tråkigt med kortet, absolut, men som sagt, shit (eller lagen) happens. Och tänk vad roligt när du får tillbaka det sedan! :tummenupp

Förstår att det inte var lätt att neka, själv skulle jag aldrig ens tänka tanken. Någon skrev ngt om uniformsnoja, det lät som en åkomma jag skulle kunna lida av. Dessutom skulle jag nog ta mitt straff som den pojke jag är...och må bra.

Hoppas tiden går fort nu då!

Man kan lugnt säga att jag fick polisnoja, har aldrig varit så skakig i benen förut.....
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
v-g skrev:
Tråkigt med kortet men den som är med i leken får leken tåla.
Du får det att låta som om det finns någon form av ömsesidighet här. Men jag har aldrig bett att få vara med i trafikpolisens löjliga lek.
 

LEif

Jag krashar lite då o då!
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Timbuktu
Hoj
skenförsäkrad Cbr
The_Beast skrev:
Nu är man utan körkort, redan på premiäråket för den nya sesången råkade jag köra om civilbilen i 160 + att jag smet ifrån dem med tron att dom inte han att få mitt reg nr pga min extremt lilla nrplåt.... De jäklaran kunde zomma in på filmen som de visade mig när dom en timme senare kom på hembesök till mig.... Alla ni som bor i närheten av Jönköping, passa er. De har hjärnkoll på oss alla som kör sprothoj och det bevisade de genom att räkna upp namnen på alla min polare som också kör hoj. Jag kom lindrig undan ändå. Tog mitt körkort i max 2månader och max 4000 i böter. Smitningen strök dom för de ansåg inte att jag hade varit någon fara för övrig trafik + att jag erkände det hela. Men jag får köra i 48timmar till, så imorn då jävlar blir det race.....

//Tobbe


JOOO... Det kostar att ligga på topp :)
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Bara för att man inte har kortet kvar så behöver det ju inte betyda att man inte kan åka hoj... kommer snuten är det ju bara vrida på rullen... och sedan neka när dom ringer
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
gixxermf skrev:
Bara för att man inte har kortet kvar så behöver det ju inte betyda att man inte kan åka hoj... kommer snuten är det ju bara vrida på rullen... och sedan neka när dom ringer


det är sant men har man sån snut nojja o blir så skakig när snuten kommer hem så ska han nog inte försöka köra i från snuten för då lär han smälla hojen
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
pops skrev:
det är sant men har man sån snut nojja o blir så skakig när snuten kommer hem så ska han nog inte försöka köra i från snuten för då lär han smälla hojen

det kanske ligger något i det!!
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
The_Beast skrev:
Nu är man utan körkort, redan på premiäråket för den nya sesången råkade jag köra om civilbilen i 160 + att jag smet ifrån dem med tron att dom inte han att få mitt reg nr pga min extremt lilla nrplåt.... De jäklaran kunde zomma in på filmen som de visade mig när dom en timme senare kom på hembesök till mig....

//Tobbe

Ursäkta att jag säger det, men erkänner man en sån grej när polisen kommer en timme senare och inte på något sätt kan bevisa vem som körde hojen, så får man nästan skylla sig själv....

Trist men sant....
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

Macke skrev:
Ursäkta att jag säger det, men erkänner man en sån grej när polisen kommer en timme senare och inte på något sätt kan bevisa vem som körde hojen, så får man nästan skylla sig själv....

Trist men sant....

"De jäklaran kunde zomma in på filmen som de visade mig när dom en timme senare kom på hembesök till mig.... "
dom bevisade ju det hela via filmen.
sen att dom inte kan bevisa att det verkligen var han som körde kan dom ju inte..
/z
 

Ford Prefect

Silver Hornet
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet900 Devil Slip On, Crosstyre
man ska vara ärlig och snäll mot polisen

nu hälsar vi åt dom små svinen
2up.gif
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

zeal skrev:
"De jäklaran kunde zomma in på filmen som de visade mig när dom en timme senare kom på hembesök till mig.... "
dom bevisade ju det hela via filmen.
sen att dom inte kan bevisa att det verkligen var han som körde kan dom ju inte..
/z

Precis som jag sa.... :tummenupp
 

Fenriz

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
Honda cbr 954RR -03
gixxermf skrev:
håller med att det är en träningssak!!! polisen har varit hemma hos mig 3 gånger... första gången var jag jävligt nervös men sista gången gick det av bara farten... tyvärr blev det rättegång den 4:e gången och då blev det torsk så det rök om det... torskade för vårdsölhet i trafik... blev av med kortet i 4 månader (fick tillbaka det förra fredagen) och 4500:- i böter... även att jag nekade så mycket det gick i rätten!!!

gixxermf - hur var historien den 4:e gången? hade dom bra bevis?
bara så vi andra inte gör samma grej i tron att vi har nån chans :)
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Jag säger ingeting så har jag inget sagt.... :rolleyes:


/R
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top