Kalla fakta - Granskar polisjakt, 18/4 21:30 TV4

Status
Ej öppen för fler svar.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Var det bara jag som tyckte att den där debatten de sände verkligen inte ledde någonvart alls? :va

Den stackars talesmannen för polisen gick de väldigt hårt åt, och det var väl egentligen ingen förutom de två mammorna som fick tala till punkt?

Så fort det togs upp att det bara en ytterst liten andel av landets hojåkare som kör på detta viset avbröt programledaren bryskt och ställde någon ny fråga.

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Var det bara jag som tyckte att den där debatten de sände verkligen inte ledde någonvart alls? :va

Den stackars talesmannen för polisen gick de väldigt hårt åt, och det var väl egentligen ingen förutom de två mammorna som fick tala till punkt?

Så fort det togs upp att det bara en ytterst liten andel av landets hojåkare som kör på detta viset avbröt programledaren bryskt och ställde någon ny fråga.

Ja du har rätt! Skulle gärna viljat veta hur dom tänker och agerar. Ur deras tankesätt!

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Kan någon visa mig en laserklockning på hur fort det gick? För utan den så har han ej kört för fort heller! Videon visar enbart bilens hastighet inte hojens på något sätt!

En uppfattning gäller inte i en rättegång...

Last edited:

HojSugen

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Hoj
R

Hej jo det ledde till att opinion bildas, du och jag samt många fler på vårt lilla forum har debatterat detta på 27 sidor på inte mycket mer än ett halvt dygn.
Naturligtvis debatteras det på en massa platser i vårt land, Beatris Ask o Co. Får naturligtvis på pälsen för deras polisers agerande, opinion, politik demokrati kallas det.

Krav på överprövning från olika håll, hur tänker du när du säger att det inte ledde någon stans??

HojSugen :va:va

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S

Den ledde ungefär lika långt som den här tråden kommer att göra.
Ett antal personer får säga sin mening, oavsett hur glen, förvirrad, irrationell eller dum den är. Men det sägs inget som inte redan är sagt (i sakfrågan) och det är ytterst tveksamt om någon tar åt sig av någon annans åsikt.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Helt riktigt. Döp om skiten till "Så kallade fakta".

Vet inte om det är mest populism eller propagandism, det är hur som helst att göra våld på begreppet sanning.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Det var inte själva frågan som "rolig", det var att Patrik stod på sig och i princip gjorde Lennarts jobb vilket fick till resultat att polisen inte kunde ge ett svara utan bara svamlade.

Har man sett filmen vet man att poliserna utgjorde den största faran, oavsett om de gjorde rätt eller inte.

Exakt jag håller med, jämför man en 2 ton tung bil eller en hoj så vinner bilen i fara. Mao blir det en icke fråga som bara ställdes för att verka cool/smart och fyllde inget som helst syfte mer än att blåsa upp någons ego.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
En överprövning skulle visa att de är skyldiga, 1 timmes bandet visar detta skrämmande klart och tydligt.

Men men det kan hända att det rinner ut i sanden pga. Åklagares och andra inom rättsmaskineriets försorg och då är det gammal hederlig Korruption, mycket vanligt i Sverige, händer dagligen.

Läs lär och förstå.

HojSugen

Du har INGEN aning om vad en överpröving skulle vissa, det är säkert.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Du har fel är okunnig och förstår inte granskningen, därmed bör du inte posta inlägg om jag förstått forumreglerna rätt..:fakta

HojSugen

Vad blev poliserna dömda för ?

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
Blir lite less! (Ni får ursäkta mig)
Alla jäkla skenheliga jäklar, alla vet att mc folket gillar att dra på rullen ibland. Cristoffer och Virre med. Hur många på detta forum har inte klockat sin åktur på Bulten t.ex? Är en allmän väg med trafik på! Visst tusan är det skönt att plöja fram i över 200 eller mer?

Vi "vanliga" letar ju inte upp polisen för att få en jakt, men vår körning skulle lika gärna kunna innebära det. Rensaka er själva, och kasta första stenen om ni är så oskyldiga. Va ju för fasen en en liten grabb på 22 som gick hädan!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S