Det finns inget försvar för varken Christophers eller polisens körning. Men VEM utgjorde störst fara för övriga trafikanter? En bil börjar bli jobbig i högre hastigheter medans en mc är ganska enkel att framföra, dock fanns ju en passagerare och det kan ju ställa till det en del om denne är ovan. Hojen är ju helt enkelt byggd för att köras på det sättet den kördes på, men det är inte polisbilarna.
Skyll inte på snuten!
Det var väl för f-n ingen annan än grabben själv som höll i gasen?!
Hur bra de än kör, så styr man ändå inte runt yttre förutsättningar.
Jag tycker hela jakten är så vansinnigt onödig... [Ful-quote delyx]
Fast då lämnas vi ju vid frågan, ska polisen inte få köra för fort i jakten på en fortkörare?
Om de släppt, och hojen körts in till stan och lämnats till fots där helikoptern inte kan följa, vad hade hänt då? Visst kan allt hända och de farter polisen håller är aldrig helt säkra, men det privilegiumet är en del av rättsväsendet som ändå är värt att försvara, hur blir det annars?
Men för att få en kommentar på det jag egentligen skrev. Tycker du att polisen körde "illa", och hade du hellre haft en upprörd och arg polis bakom ratten än en som på ett ganska behäskat sätt konstaterar att det var lite kul att få gasa?
Poliserna har körkort varje fall och är utbildade i höghastighetskörning.
Inget rättfärdigar att som polisman köra bil i 255 km/h på nynäsvägen och riskera tredjeman! tänk om en barnfamilj hade bytt körfält när dessa poliser kommer körandes.
Angående hojåkaren så är det redan avhandlat i en annan tråd och det skulle bli lite uttjatat att börja om hela den diskussionen.
Skyll inte på snuten!
Det var väl för f-n ingen annan än grabben själv som höll i gasen?!
Ok så en hoj som plöjer in i en bil i 200+ km/h är ok då enligt dig? poliser har iallafall blåljus som gör det lättare att se bilen men en mc har ju personbilarna erkänt svårt att se speciellt i dom hastigheterna
Jag tycker polisen stundtals körde JÄKLIGT illa faktiskt. Speciellt en manöver fick mig att tappa hakan, där man ligger i vänsterfil och blinkar för att folk att flytta sig, märker att det inte kommer lyckas, och klipper köer i de två vänstra filerna, i den högra innerfilen istället (i 200+).
Inte förväntar jag mig sådant som bilist på gatan iaf.
Poängen är, oavsett vem som har rätt, att jaga något man aldrig kommer komma ifatt, under så lång tid, i såpass tät trafik...det är bara slumpen som avgör om det går bra eller inte, yttre förutsättningar styr man inte över, oavsett utbildningsnivå.
Arg snut vs gasglad snut - sak samma, det var hög fart i tät trafik...och helt i onödan, de var långt efter hela tiden.
Och inte verkade det råda brist på resurser att ta till längre fram på vägen heller, det var ju nedlusat med bilar när kamerabilen kommer till olycksplatsen.
Nänä....gasglada poliser som gillade lite adrenalinpåslag är vad det hela handlar om, tyvärr...det märks ju väldigt tydligt om man ser på hur de kör, attityden de har, och kommentarerna som fälls.
Hoppas att detta bidrar till att mindre antal poliser kör efter hojar som försöker åka ifrån polisen för en ynka böter.
Det flesta (inte alla) verkar vara överens om att Polisen spände musklerna lite väl denna gång.
Vad händer med snutarna som körde "film-bilen", uppenbarligen måste de begått någon typ av tjänstefel när de inte avbröt deras lilla Fart-test efter att killen kört omkull.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |