Kalla fakta - Granskar polisjakt, 18/4 21:30 TV4

Status
Ej öppen för fler svar.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Förstår inte riktigt hur han tänkte när han fortsatte köra omkring fast han visste han hade helikoptern efter sig? Vist om han kört E4an till Piteå, då kanske han haft en chans, men om man snurrar runt i Stockholm måste det väl vara ruggigt svårt att köra ifrån en helikopeter?

Karln måste fått total panik?

Sen undrar jag hur polisen motiverar att köra 220blås utan blåljus å tuta?:dummer

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Helt sanslöst att folk fortfarande orkar skylla polisen för att den här idioten raderade ut sig själv. Stå upp för eget ansvar istället, han gjorde sitt val och fick stå sitt kast.

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Lite udda är det att dom inte hade blåljusen på.
Undra vad dom har för bortförklaring till det?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
vare sig han jort fel eller ej så har polisen fortfarande jort fel... med tanke att han även hadde en tjej med baktill så kan inte polisen veta vad den här tjejen tänkte på vid just det tillfället.. hon kanske inte ville detta.. i och med det tycker jag att dom agerat fel. dom har helt klart hetsat han o köra fortare.

"Hetsat" ??? Nej du...vägen från hjärnan till handleden är ganska kort. Den går inte via polisens ledningscentral...

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Lundell verkar ju vara sund. Helt ärligt. Han har ju tänkt precis som jag vilket måste ju betyda att han har bra åsikter ;)

mojja83

Guest
Tur att trafikdocent lundell tycker att poliserna agerar helt rätt i denna såpa. Men vad vet han han är ju bara en expert i trafikrätt och utbildar poliser i utrycknings körning.

EDIT: IRONI

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tragiskt, men nej, jag kan inte tycka att polisen gjort nåt fel.
Inget kort, ingen skylt, skjuts, 280 blås.... och visar fingret.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Kändes inte den där intervjun med polisen som körde väldigt redigerad? Var klipp mellan varenda fråga och svar.

Skitdåligt avsnitt från början till slut.
Tog inget som helst grepp om hela situationen.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
245 blås i polis bilen. Dom går ganska gött måste jag säga. Men då såg de ju ut å va en Saab också;)

Nä polisen blev lite överkåta på att köra fort, det var ju rätt tydligt. Men snubben körde 285km/h med tjejen bakpå. Förklaringen att man gör något sådant är inte att man blir jagad av polisen utan att man saknar ett gäng hjärnceller.

Aja tragiskt att man ska mista livet som 22åring, men ja. Sånt är livet.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Varför ställde herr Edkahl inte frågan VEM ÄGDE KNARREN till hans mamma ?

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Enligt lagar o regler gjorde polisen FEL FEL STORT FEL... göra 480 omkörningar i 200 blås utan sirener :dummer
Hetsa nån till döds...:huvet

Motorcyklisten gjorde också fel, men jag vet inte....svår nöt o knäcka

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
vare sig han jort fel eller ej så har polisen fortfarande jort fel... med tanke att han även hadde en tjej med baktill så kan inte polisen veta vad den här tjejen tänkte på vid just det tillfället.. hon kanske inte ville detta.. i och med det tycker jag att dom agerat fel. dom har helt klart hetsat han o köra fortare.

Han har fortfarande ett val!! När han blåste förbi polisen då de stod still, hetsa de honom då oxå!? Redan där var hans hjärna potatismos.

Nu går ja fan ut med hundarna innan jag blir bannad för ja vräker ut mig för mycket ilska!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Om inte minnet sviker mig så är anledningen att de slår av blåljuset från början för att kunna komma nära honom utan att upptäckas. Att de inte slår på det igen när de får rapporterna av helikoptern hur långt efter de är kan förstås diskuteras, det är nog rent slarv.

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
Det håller väl ändå?

De kände att stressen kunde framkalla en olycka och släppte av - helt enl. din "regel".

Men de vet fortfarande inte vem de jagar eller varför det är så fasligt viktigt för denne att inte stanna och prata med farbror blå. - De följer på lite avstånd (mot slutet ofrivilligt) med strategin att ta honom när soppan tar slut.

Den regel du tar upp menar väl(?) knappast polisens framfart, de ska alltid hålla sig skadefria. Den måste syfta till att de inte ska få den de jagar att torpedera 3e person, väl?

så klart gäller det ju även om polisen orsakar en olycka med en annan bilist på vägen också inte bara den dom följer efter. och att köra 1 meter bakom vanliga bilister i 200 km/h är verkligen att framkalla fara för andra. så som svar på din fråga polisen får heller inte torpedera en 3:e person

Last edited:

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Tja, hela programmet visar bara att han var lite väl taggad och tog taskiga beslut samt att polisen var lika taggade och att även dom fattade dåliga beslut.

Två civilpoliser på 73:an i över 200 knyck utan blåljus?
Han på hoj med skjuts med jagen åkandes fram och tillbaka till Stockholm.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Om hojåkaren kört ihjäl någon hade det GARANTERAT varit fotografens fel!!!!
Släpp biran och kom med i matchen.

Har vi ju redan konstanterat i nån tråd...för det är många som druttar omkull på fotokurvan och då måste det vara fotonissarnas fel som ehhh..."hetsar" de till att köra ut i naturen...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras