Vem f-n e det nu som går in och modererar utan att ge sig till känna igen?
Märkligt, för mig syns det att det var jag som gjorde det.
Vem f-n e det nu som går in och modererar utan att ge sig till känna igen?
Jag säger det direkt, jag har inte sett filmen men känner inte att jag ens behöver det.
Frågan är väl inte huruvida Christoffer (rip) gjorde fel eller inte, den saken är redan utredd, frågan är huruvida en rödlykta och hastighetsöverträdelse skall bedömmas och hur mycket risker polisen skall utsätta BÅDE Christoffer m flickvän och allmänheten för genom sitt agerande. Han har ju inte begått ett mord eller rånat en bank vilket skulle försvara ett högre risktagande.
Tittar man på polisens riktlinjer så ska dom (oavsett hur liberal tolkning man gör) avbryta denna jakt. Utan tvekan står polisen som delansvarig i att en 22-åring förolyckas.
Till alla er som uttrycker er på ett nedlåtande sätt gentemot flickvän, vänner och släkt, sätt er in i deras situation, om det varit din vän, flickvän eller bror, hade du tänkt på samma sätt? Jag är inte så säker på det.
Jag har kompisar som kört ihjäl sig, på egen hand tack och lov, och hade dom blivit jagade på det här sättet för dylika brott hade jag blivit galen!
Som jagad tar man inte alltid dom bästa besluten och Christoffer hade inte ens körkort. Det betyder att han inte hade på hojen att göra, men det försvarar inte polisens beteende.
Med inställningen att han fick vad han förtjänade och att polisen i det här fallet gjort helt rätt så kan vi införa dödsstraff på alla brott a la Juge Dredd.
Gå mot röd gubbe, köra fortare än du får, skattebrott etc...
Ska vi ha ett rättssamhälle så behövs polisen, men det behövs en fristående myndighet som kontrollerar vad polisen gör.
Jag har en lillebror som är polis och det han berättar att han mer eller mindre dagligen gör är grova tjänstefel som, om det kom fram officiellt, skulle ge honom sparken på grått papper.
Hur många här kör enligt regelverket?
Jag gör det inte, och det är en kalkylerad risk, men jag vill inte riskera att bli påkörd av en polis om jag kör i 200, allra minst om jag inte ens vet att dom är där.
En del medlemmar visar klara psykopatdrag här, måtte ni aldrig hamna i en situation där ni bestämmer över andra människor, jag trodde den attityden dog med tredje riket 1945.
Fredrik
Med det resonemanget får jag köra typ hur fort som helst med min raggarbil???
Den blir lite gungig över 280, men upp dit är det helt odramatiskt, och dom sista dryga 20 km/h som den orkar kan jag klara mig utan.
Polisen har inga värstinggrejor, men visst är det förstärkt för att klara vikten dom har med sig men såååå bra är dom inte, tex dom nya MB E-klass som dom har bottnar fjädringen på.
Fredrik
Han beseglade sitt öde när han satte sig på en hoj som han inte hade ett skit att göra på. Hans öde beseglades egentligen innan...när hans "anhöriga" med berått mod försåg den där jäveln med ett dödligt vapen. Det är INGEN annans fel än hans att han satte sig på den hojen..möjligen hans föräldrars som tycks ha försett den med honom och nu vill vältra över en del av skulden på någon annan.
Snart börjar det!!!
Fy fan vad enkelt livet är när allt är antingen svart eller vitt. Vilket hem var det du bodde på nu igen?
Ta då väck de som citerat mig också. Osnyggt att låta ett prettotroll manipulera fritt.
bla bla bla...
SNÄLLA SVARA INTE (jag bryr mig verkligen inte om vad ni har för ngr dumma kommentarer)
På ett hem där man har lärt mig att vi alla måste ta konsekvenser av våra EGNA val...
Undrar om han valde att dö när han körde ut hojen denna kväll?
Jag är den första att säga att jag kört betydligt mycket värre och även vårdslösare när jag var i samma ålder som honom.
22 år en snabb hoj i garaget en snygg brud att impa på o.s.v.
Idag är jag en god medborgare med 2 småttingar här hemma och pyntar in över 3 mille till stadskassan varje år.
Återigen NEJ det är inte värt att jaga en person på detta vis för dom ringa brott han är misstänkt för.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|