Kalla fakta - Granskar polisjakt, 18/4 21:30 TV4

Status
Ej öppen för fler svar.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Trist att Ekdahl ger sin på sånt skit. En körkortslös jävla retard får en hoj av sina retarded föräldrar (de stod väl som ägare), skruvar loss skylten, sätter en minderårig chey på bönpallen, visar finger för aina för att efter att ha utsatt folk för fara avsluta sitt jävla white trash liv på en bom som de flesta av oss som bor i Sthlm vet brukar sitta där då och då...DET tar Ekdahl upp och ifrågasätter polisens agerande istället för att hänga ut retardens föräldrar som försåg retarden med ett dödligt vapen...Kanske tycker herr Ekdahl att sporthojskollektivet har så mycket godwill över att vi behöver bli av med lite ? Go figure :huvet

Det här stinker ju ett moppefucko som fallit offer för naturligt urval och en morsa som känner gränslös skuld för sitt misslyckande och som nu söker någon att lasta av det på ...polisen står nära till hands. Bättre kan du Ekdahl...

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag säger det direkt, jag har inte sett filmen men känner inte att jag ens behöver det.
Frågan är väl inte huruvida Christoffer (rip) gjorde fel eller inte, den saken är redan utredd, frågan är huruvida en rödlykta och hastighetsöverträdelse skall bedömmas och hur mycket risker polisen skall utsätta BÅDE Christoffer m flickvän och allmänheten för genom sitt agerande. Han har ju inte begått ett mord eller rånat en bank vilket skulle försvara ett högre risktagande.
Tittar man på polisens riktlinjer så ska dom (oavsett hur liberal tolkning man gör) avbryta denna jakt. Utan tvekan står polisen som delansvarig i att en 22-åring förolyckas.
Till alla er som uttrycker er på ett nedlåtande sätt gentemot flickvän, vänner och släkt, sätt er in i deras situation, om det varit din vän, flickvän eller bror, hade du tänkt på samma sätt? Jag är inte så säker på det.
Jag har kompisar som kört ihjäl sig, på egen hand tack och lov, och hade dom blivit jagade på det här sättet för dylika brott hade jag blivit galen!
Som jagad tar man inte alltid dom bästa besluten och Christoffer hade inte ens körkort. Det betyder att han inte hade på hojen att göra, men det försvarar inte polisens beteende.
Med inställningen att han fick vad han förtjänade och att polisen i det här fallet gjort helt rätt så kan vi införa dödsstraff på alla brott a la Juge Dredd.
Gå mot röd gubbe, köra fortare än du får, skattebrott etc...
Ska vi ha ett rättssamhälle så behövs polisen, men det behövs en fristående myndighet som kontrollerar vad polisen gör.
Jag har en lillebror som är polis och det han berättar att han mer eller mindre dagligen gör är grova tjänstefel som, om det kom fram officiellt, skulle ge honom sparken på grått papper.
Hur många här kör enligt regelverket?
Jag gör det inte, och det är en kalkylerad risk, men jag vill inte riskera att bli påkörd av en polis om jag kör i 200, allra minst om jag inte ens vet att dom är där.
En del medlemmar visar klara psykopatdrag här, måtte ni aldrig hamna i en situation där ni bestämmer över andra människor, jag trodde den attityden dog med tredje riket 1945.

Fredrik:6surkart

Han beseglade sitt öde när han satte sig på en hoj som han inte hade ett skit att göra på. Hans öde beseglades egentligen innan...när hans "anhöriga" med berått mod försåg den där jäveln med ett dödligt vapen. Det är INGEN annans fel än hans att han satte sig på den hojen..möjligen hans föräldrars som tycks ha försett den med honom och nu vill vältra över en del av skulden på någon annan.

Gick med
18 Jun 2010
Hoj
Honda VTX 1800-02
Med det resonemanget får jag köra typ hur fort som helst med min raggarbil???
Den blir lite gungig över 280, men upp dit är det helt odramatiskt, och dom sista dryga 20 km/h som den orkar kan jag klara mig utan.
Polisen har inga värstinggrejor, men visst är det förstärkt för att klara vikten dom har med sig men såååå bra är dom inte, tex dom nya MB E-klass som dom har bottnar fjädringen på.

Fredrik

Skillnaden är ju att du inte får köra så fort, inte ens om du är rejält pissnödig och har tokhög hemlängtan..
Polisens bilar är inte gjorda styvare och hårdare för att klara den lilla ökade vikten, utan just för att vara mycket stabilare i högre hastighet och exempelvis kunna göra snabba sidoförflyttningar utan att det i större omfattning åsidosätts någon väghållning. Dessutom har ju polisen också utbildning i att framföra sina fordon i hög hastighet, även om det tyvärr finns en o annan polis som inte kan hantera höga farter, men dessa poliser brukar ju inte ta upp ett efterföljande.

Har sett hela filmen och ser knappt några brister i hur de på ett säkert sätt framför polisbilen, inte ens i de högre farterna, deras lugna sätt kommer ju också fram i deras lugna prat sinsemellan.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Om snuten hade kört ihjäl någon hade det GARANTERAT varit mc´n fel!!
Allt i enlighet med SH folks sjuka moralskit ni har bakom tangentbordet...

Jag har ingen respekt för snuten och den är om möjligt ännu mindre nu.
Men vi lever i sverige där snuten kan misshandla sin fru/flickvän UTAN att riskera ngt straff.
Där snuten kan misshandla pensionärer UTAN att få ngt straff.
Där snuten kan leka i trafiken och ni sitter o apploderar...
Muhahahaha.... Är ni verkligen så moraltuffa på riktigt???

SNÄLLA SVARA INTE (jag bryr mig verkligen inte om vad ni har för ngr dumma kommentarer)

mojja83

Guest
Han beseglade sitt öde när han satte sig på en hoj som han inte hade ett skit att göra på. Hans öde beseglades egentligen innan...när hans "anhöriga" med berått mod försåg den där jäveln med ett dödligt vapen. Det är INGEN annans fel än hans att han satte sig på den hojen..möjligen hans föräldrars som tycks ha försett den med honom och nu vill vältra över en del av skulden på någon annan.

Fy fan vad enkelt livet är när allt är antingen svart eller vitt. Vilket hem var det du bodde på nu igen?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Fy fan vad enkelt livet är när allt är antingen svart eller vitt. Vilket hem var det du bodde på nu igen?

På ett hem där man har lärt mig att vi alla måste ta konsekvenser av våra EGNA val...

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Varför säger inte mamman VEM stod som ägare för knarren...vore najs...

mojja83

Guest
På ett hem där man har lärt mig att vi alla måste ta konsekvenser av våra EGNA val...

Undrar om han valde att dö när han körde ut hojen denna kväll?
Jag är den första att säga att jag kört betydligt mycket värre och även vårdslösare när jag var i samma ålder som honom.

22 år en snabb hoj i garaget en snygg brud att impa på o.s.v.

Idag är jag en god medborgare med 2 småttingar här hemma och pyntar in över 3 mille till stadskassan varje år.

Återigen NEJ det är inte värt att jaga en person på detta vis för dom ringa brott han är misstänkt för.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Undrar om han valde att dö när han körde ut hojen denna kväll?
Jag är den första att säga att jag kört betydligt mycket värre och även vårdslösare när jag var i samma ålder som honom.

22 år en snabb hoj i garaget en snygg brud att impa på o.s.v.

Idag är jag en god medborgare med 2 småttingar här hemma och pyntar in över 3 mille till stadskassan varje år.

Återigen NEJ det är inte värt att jaga en person på detta vis för dom ringa brott han är misstänkt för.

Han dog för att han körde in i en bom inte för att poliserna åkte efter honom. Han hade ingen skylt, inget körkort, inget att göra på den hojen där ute. Han hade massor av tillfällen att ge upp..han VALDE att vrida på rullen och ta risken. ALLT var hans VAL ..han kunde stannat vilken sekund som helst. Ingen av oss väljer att dö varje gång vi sätter oss på knarren men vi räknar väl med att det kan ju hända. Visa finger för snuten ???? Vad fan ska det föreställa ?? Dra på med en minderårig brutta på bönpallen undan snuten i trafiken i 285 blås ??? Jag kallar det för ett kallhammrat val att ta enorma risker.

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Hmm, känns lite vinklat va?
Men vad hade man väntat sig?

Lite synd att man "tappat" filmen från helikoptern.
Den hade nog gett en bättre bild av vad som hände.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Fy fan va jävla förbannad man blir!!! Vill inte tala illa om de döda men killen kan fan inte ha haft många aktiva hjärnceller! Finns INGET absolut INGET som ursäktar sättet han kör på, speciellt inte med en passagerare!

Så jävla förbannad!! Va är det för fel på hojfolk!? Skyll hur mycket ni vill på snuten men alla har ett val!!! STANNA FÖR HELVETE!!! Det är inte häftigt att vara död!! :mad::mad::mad::mad::mad:

d1ce: du får gärna ta bort mitt inlägg om det är för mycket!

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
vare sig han jort fel eller ej så har polisen fortfarande jort fel... med tanke att han även hadde en tjej med baktill så kan inte polisen veta vad den här tjejen tänkte på vid just det tillfället.. hon kanske inte ville detta.. i och med det tycker jag att dom agerat fel. dom har helt klart hetsat han o köra fortare.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Cheyen är också en riktig raketforskare "ööhh..jag såg att det gick i 285...då insåg jag att det var för fort" ...flugan som styr hennes hjärna måste ha dött...:dummer

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras