Har jag påstått att han är skyldig?
Nej, men utan skälig misstanke om grövre brott så står inte det här efterföljandet i proportion till agerandet.
Hur reagerar, och vilka befogenheter och direktiv har polisen om du när du kör in mot en poliskontroll - stannar och vänder?
Har gjort det, dom blev sura som fan!lol Men jag hade inte gjort ngt fel så jag stannade och skrattade gott.
Du tar som om jag sagt att han HADE mördat nån, vilket jag aldrig gjort. Däremot är det högst intressant att veta om han har det eller inte eftersom han tydligen är väldigt mån om att inte stanna för en mindre förseelse såsom fortkörning.
Han kan ju räkna med att inte få ta körkort på ganska länge om han stannar...
Återigen, det är inte skäl för att utsätta honom med passagerare samt andra trafikanter för dom risker som uppstår.
Att polisen skulle göra praxis av att anta att sporthojsåkare bara "har lite kul" när de kör ifrån polisen utan regskylt och en uppenbar vetskap om polisens avsikt är helt absurd.
Nej, för alla sporthojsåkare är yxmördare...
Du kommer tydligen från Sthlm och borde veta att det finns ett par som åker runt utan skylt, mest för att verka balla, men för att veta det måste man ut och umgås med folk som kör hoj.
Kör du hoj för att det är tråkigt?
Kalla fakta är ingen myndighet men kan iaf belysa ngt som uppenbarligen är ett problem, i detta fallet att en person förolyckades.
Vill man är det bara att utrusta alla fordon med GPS och bötfälla ägaren så fort hastighetsgränsen överskrids, en liten lagändring är allt som krävs, eller att tvinga alla att ha ett system i fordonen som omöjliggör hastighetsöverträdelse, tekniken finns så det är inget problem. Vips så skulle det inte finnas några sporthojar kvar, för ingen vill åka så sakta...
I Japan får inga bilar säljas som går fortare än 180, Nissan GTR går inte fortare där, det går att sätta den gränsen på 120, nemas problemas.
Då har vi tagit bort den mänskliga faktorn ur den aspekten, lika bra att förbjuda sex också, det är farligt med sjukdomar och dessutom olagligt att sprida dom, så förbjud sex och lagstadga om provrörsbefruktning, kastrera alla män eftersom vi är potentiella våldtäktsmän och inte har någon nytta av dom grejorna då sex ändå är förbjudet...
Ursäkta mitt raljerande, men det handlar också om vilket samhälle vi vill ha!
Fredrik