Kampsportare! Förenen eder!

Jojo

Medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Honda VTR 1000 Firestorm
Hej Hopp!
Plåtniklas, hur går det ? Har du prova shotokan ännu ? I så fall, i vilken klubb? Jag rekomenderar Haninge shotokan.

Mvh Jonas

Last edited:

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
matte_r6 skrev:
Brazilian Jiu-Jitsu ( http://www.bjj.org ) helt klart det bästa!

Sedan detta med K1 hahaha finns kanske 1 på detta forum som skulle kunna bli något. Då kan jag rekomendera EVT istället ( http://www.europeanvaletudo.com ) detta finns att köra som amatör i Danmark och kommer säkert att komma över till sverige inom ett tag. Ska man bli bra i valetudo kan jag rerkomendera att köra Kikboxning och Brazilian Jiu-Jitsu. Då har man gåda chanser stående pga kickboxningen sedan tar man ner fighten på marken är man klart bäst pga Brazilian Jiu-Jitsu. Shootfightingen är bra att köra med.

Örebroare som vill köra kamsport kolla denna sida

http://www.fullcontactfighter.nu/se/

Bra clubb med bra instruktörer. Har bytt namn till Örebro MMA Center. Dom har 2 killar som tävlar i EVT.
Har jag träffat dig på nån träning än? Har kört en del bjj under hösten här i örebro så... :)

Jojo

Medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Honda VTR 1000 Firestorm
Tjoho!

Graderade mig i helgen i Borlänge i helgen, gick upp till 4 kyu, dvs andra blå bältet och det gick bra :)

Ha det gött alles :)

Mvh Jonas

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jojo skrev:
Hej Hopp!
Plåtniklas, hur går det ? Har du prova shotokan ännu ? I så fall, i vilken klubb? Jag rekomenderar Haninge shotokan.

Mvh Jonas

Jag har provat shotokan en gång och det var exakt som jag föreställde mig - störtlöjligt.
Kan man verkligen kalla den sortens karate för kampsport?
När vi körde lite fight mot slutet av passet tog jag alla som mötte mig o jag e skitkass egentligen.....

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jojo skrev:
Graderade mig i helgen i Borlänge i helgen, gick upp till 4 kyu, dvs andra blå bältet och det gick bra :)

Kul, grattis! Jag hade också gradering i helgen, gick vägen där med. :)

kjuze

Guest
SamGun skrev:
Jag har tränat taido i 4 år och bytte sedan till shotokan karate. Karaten är väldigt enkel att lära sig i jämförelse. Har du tränat taido innan så kan du räkna med att ganska enkelt ta några dubbelgraderingar i början om du beslutar dig för att testa karate.

Jag tränade dilto på tjejen, det var ganska effektivt!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jojo skrev:
Kul att höra abstruse! Grattis! Vilken grad har du nu ?
Jag tränar här hemma i ljusdal ( vi har en hemsida med adress
http://hem.passagen.se/silve_r/karate/index2.htm

Har tagit "grönt ett" nu och börjar nu jobba på "grönt två" nästa termin. Blir nog också lite fler matcher kommande termin. Tycker tveklöst att det är sparringen och matcherna som får en framåt ordentligt i utvecklingen.

Ska kika på länken, trevligt!

Jojo

Medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Honda VTR 1000 Firestorm
Har tagit "grönt ett" nu och börjar nu jobba på "grönt två" nästa termin. Blir nog också lite fler matcher kommande termin. Tycker tveklöst att det är sparringen och matcherna som får en framåt ordentligt i utvecklingen.

Ska kika på länken, trevligt!

Hej AB
Få se, vad tränar du för stil då ? Inte shotokan då va ?

Mvh Jonas

Toyboy

HjärnKirurg!
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
RRRSeexNollseex
Är det någon som har erfaranhet av sthlm kickboxning?
( www.kickboxning.se)
funderar på att hoppa på deras nybörjar kurs,

eller kan någon rekommendera någon annan bra kickboxnings klubb runt
sthlm trakten...

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Hurtig skrev:
Har en fråga..
vilken kampsport ska man testa om man inte vill tramsa runt och göra masa framtåt fall och kullerbytor?
Testade ju jutsu (stavning) för några år sen och det var mest en massa traglande med kullerbytor och sånt, så det blev man inte så sugen på att fortsätta med.

Kickboxning eller Thaiboxning, definitivt! Där handlar det endast om att vara så effektiv som möjligt, inte att det skall graciöst ut som i många andra kampsporter...
Den bästa träningen jag någonsin har provat! :tummenupp
Sen att dina smalben blir duktigt mörbultade när du övar blockning är en annan sak... :rolleyes:

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Kör själv Kung Fu Tai Nui. Tyckte det är ruskigt bra träning vi har indelat i traditionell ( massa djurstancer och skit ) och fightinginriktad träning. I Kung Fu tävlar du dessutom med fullkontakt till skillnad från rena karatetävlignar om jag inte minns fel? Hoppas på tävlingsdebut nu i vår! :banana

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Jag började själv med Kung Fu en gång i tiden, men instruktören ville bara visa vilka stora ballar han hade. Skulle hela tiden sätta sig över oss nybörjare och han var väldigt noga med att vi förstod hur vig han var och hur hård han var i kroppen....

Ja ja, "rötägg" finns överallt. Men jag är fortfarande lite sugen på att lära mig en kampsport. Det som är mest facsinerande är kontrollen över kroppen som kampsportarna verkar ha.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Har tränat karate i närmare 20 år, Varit mycket tävlingsaktiv samt instruerat i många år.
Dock ej de senaste 4 åren då pga knäskada.
Vet att många finner karate som stelt och slutar efter en termin..
Jag förstår varför... Som instruktör måste man idag se till att få träningen intressant och kul... Ungdommar har så mycket att välja på inom idrott idag...
Misslykas man så slutar folk.. och hävdar att den stilen är så tråkig.

Förekommer även snack om den stilen är bättre än den stilen.. Och den kamparten är bättre än den.... Sicket jäkla skitsnack. Allt, och då menar jag verkligen allt hänger på utövaren... på individen... fightern.. Vilken stil eller kampsport denna än valt så hade han/hon blivit ruskigt duktig...
Det är min fullaste och allvarligaste uppfattning...

Grattis till er som nyligen graderat.. Det ger alltid en ny sporre att fortsätta..

Och du Jojo...
Hälsa Janne Ring från Punken :)

Edit... Ha det är ju du.. Tittade just på bilderna på hemsidan... Hälsa Anna med :)

Last edited:

MikkE

Guest
Jisses. Detta var en gammal tråd. Kul att läsa!
Men jag ser ändå inte någon skillnad på alla dessa kampsporter. Ching Chong, Thai Chi, Jong Jong... allt låter likadant :3freak

Men om jag skulle vilja börja, vilket också skulle vara lattjo och prova på, så skulle det vara någonting med massa roliga grepp. Såna där bambupinnar verkar kul också. Vad finns det där, namn osv.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM