Var och en måste finna vad som passar en slälv bäst!! Fortsätt att känna dig fram tills du hittar något som passar din personliga stil och sätt att röra dig på.
Tränade själv Judo i 6år, men fann att det inte riktigt var min stil, trots att det hjälpt mig enormt i att hlla mig i form och behålla intresset i kampsport.
Prövade sedan Karate i 6månader.... inte min stil. Lite för stelt för mig, men jag prövade iallafall och det passar många andra. Jag var ifrån kampsporten ett tag och kännde snart en stor saknad. Av en slump stötte jag på Pencak Silat och fann där min stora kärlek i kampsporten. Passar mig perfekt!
Jag är ganska liten och ville hitta en stil som passade mig fysiskt o mentalt. Det fann jag i Silat. Man måste inte ha så mycket rå-styrka men använder sig av sin smidighet och väl valda tekniker som kan vara.... devestating! Vi tränar även med vapen, men teknikerna kan utövas med eller utan vapen. Silat och Kali har många likheter, men jag tänker inte gå in i detalj. Besök kampsport.se och titta dig omkring... du lär hitta mycket information och massor av klubbar!
För mer info om Pencak Silat/Cimande: cimande.com -Pendekar Sanders hemsida, samt cimandecombat.com -Guru Darren`s hemsida. Har tränat under båda. Finns säkert massor av sidor på svenska oxå.
Lycka till i ditt sökande!
Lägger till ett par bilder