BUBBLA GTI
Grisarnas MC
Trådskaparen har inte svarat mer än en gång...
Om de bodde på samma adress så är det än mer befogat att fråga om skenförsäkring..
Hur konstigt det än låter, vi vet ju alla att en 20-åring får en sjukt hög premie och det är mer än vanligt att ställa hoj/bil whatever på far/mor för att spara sisådär 20000sek per år då ungjäveln fortfarande bor hemma och knappast drar sitt strå till stacken Med en ansträngd ekonomi blir svaret givet, pappa !
Vilket försäkringsbolag gillar det här?
Idén med ett f.bolag är faktiskt att vi skall dela på kostnaderna i ett kollektiv.
Om man nu ställer sig utanför kollektivet med hjälp av en annan, ska man då få ersättning?
Nu är ju verkligheten som den är. Premierna är skyhöga för unga förare beroendes på de stora riskerna att de skaskada sig!
Det första ett bolag frågar vid en handläggning är om det finns en personskada...det är nämligen det som är dyrt!! Och på en tjugo-åring med hela livet framför sig, där är mardrömmen för bolaget
Alltså tycker de(bolagen) att skenförsäkring är ett j-a sättoch jag är böjd att hålla med bolagen för en gångs skull.
Och det är i princip ENDA gången jag ställer mig på deras sida
om man nu bor hemma (hos sina föräldrar) så är det inte frågan om skenförsäkring, utan något som är helt legitimt enl försäkringsbolagen.