bmwjohan
För farlig för allmänheten
jag undrar fortfarande om det är ok att besiktiga utan kåpor? någon som vet det?
Freppa skrev:Öh, ta dän oljekylaren för att byta avgassystem? Vad har du för konstig hoj? Om du nu prompt vill ha mycket arbetsutrymme så lossa de två skruvarna som kylaren är fäst i och låt kylaren vila mot framdäcket. Sedan är det bara att skruva.
berggren_martin skrev:Ett oförsäkrat (som i avställt) fordon får inte framföras på allmän väg tyvärr.
Silwer skrev:ska du inte reggbesikta hojen kommer de troligen skita fullständigt i om det står E-märkt i pannan på dig.
Är de inte regelvidrigt monterade eller trasiga så går de igenom.
berggren_martin skrev:Ett oförsäkrat (som i avställt) fordon får inte framföras på allmän väg tyvärr.
Ja om man har trafikförsäkrat ja, dvs påställt, ni rör ihop detta med körförbud och sånt.jimmy69 skrev:du har helt rätt...det får man!!!
Sök på miniblinkers och du ska finna. Tror t.o.m. att det finns en sticky om det.Wax skrev:... De jag har på idag är helt hysteriska i blinket. Köpte nya fram och de är i det närmaste strobb. (nästan iallafall)
Lekman som man är och med tummen på hälen så undrar jag om det finns någon enkel och billig lösning på problemet? & vad säger de på besiktningen om man inte fixar det? ...
GSXR1100R skrev:Ja om man har trafikförsäkrat ja, dvs påställt, ni rör ihop detta med körförbud och sånt.
Nix du får inte köra oförsäkratSuomalainen skrev:Fel fel...du FÅR köra avställt till och från besiktning. Läs tidigare inlägg, tror du inte på dem så ring och fråga själv.
GSXR1100R skrev:Nix du får inte köra oförsäkrat
Robban_C skrev:Sök på miniblinkers och du ska finna. Tror t.o.m. att det finns en sticky om det.
Man tackar för tipset.
/R
Om man skulle få köra i trafiken med endast garageförsäkring/avställd så undrar jag varför inte alla gör det, om man blir stoppad av Haffa så är man ju på väg till drop in på SBP.Suomalainen skrev:Suck... om du läser tidigare inlägg så hajar du. Helt oförsäkrad får den inte vara, den ska ha någon slags försäkring vilken det är kvittar (exakt hur det funkar är jag inte 100 på så det går jag inte in på, men det kvittar i sammanhanget). Det räcker alltså med en garageförsäkring = avställd. Har kollat med SBP samt TVÅ(!) f-bolag, if och folksam. När du har bättre grund att stå på och kan bevisa motsatsen är du välkommen tillbaka...
Nysse skrev:Ähhh.....
Om det är en -88 så varför inte vänta till 1 April?
http://www2.bilprovningen.se/extern...en_av_motorcyklar_och_slapvagnar?OpenDocument
Edit: Sorry det va visst 24 månaders period nu oxå.
GSXR1100R skrev:Om man skulle få köra i trafiken med endast garageförsäkring/avställd så undrar jag varför inte alla gör det, om man blir stoppad av Haffa så är man ju på väg till drop in på SBP.
Låter osannolikt
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |