Läs oFFkeFFs förslag ovan först.Men om du tar bort 250 och tar in en SBK-klass istället så är det väl fortfarande för få tävlande för att arrangemanget ska gå runt?
Läs oFFkeFFs förslag ovan först.Men om du tar bort 250 och tar in en SBK-klass istället så är det väl fortfarande för få tävlande för att arrangemanget ska gå runt?
Det gjorde jag och som jag förstod det ville han ersätta 250 med en SBK-klass för att få ihop en SM-helg. Var det inte så han menade?Läs oFFkeFFs förslag ovan först.
Men om du tar bort 250 och tar in en SBK-klass istället så är det väl fortfarande för få tävlande för att arrangemanget ska gå runt?
Det gjorde jag och som jag förstod det ville han ersätta 250 med en SBK-klass för att få ihop en SM-helg. Var det inte så han menade?
Du menar en SBK-klass öppen för alla som kör 1000, även de med seniorlicens, och sedan A- och B-final? Det skulle isf innebära betydligt mycket fler förare än bara en vanlig SBK-klass som jag trodde att du menade tidigare och då borde ekonomin gå ihop.Det beror väl på hur man prissätter det? Sen kan det vara så att om man har 70 kvalande, så kan man ju köra en A och B-final, och 10st som bara fick köra träning och kval.
Du menar en SBK-klass öppen för alla som kör 1000, även de med seniorlicens, och sedan A- och B-final? Det skulle isf innebära betydligt mycket fler förare än bara en vanlig SBK-klass som jag trodde att du menade tidigare och då borde ekonomin gå ihop.
Samma sak för 600 och vips så kan vi få till riktigt bra helger. Tror många skulle gilla ett sånt upplägg eftersom chansen finns att få köra mot det "stora" pojkarna, iaf för oss som normalt inte får göra det.
Nej, vi blandar ihop två trådar här.. Skrev ursprungliga förslaget i 250-tråden.
Men kan dra det kort här.
Man låter alla 600-1000 förare kvala, oavsett om det står senior, b eller elit på licensen. Sen kör man A och B-final på det.
Förslaget var även att man måste ha kört någon/några rena b-tävlingar innan. Samt att man delar upp kvalgrupper på ranking.
På det sättet hamnar "långsamma" seniorförare i b-finalen, snabba b-förare i A-finalen.
De snabbaste i A-finalen sen kanske ska kika på att köra pro-sbk.
Sen gör man likadant för 600. På detta sätt blir det ungefär lika många race, men ingen kan köra A om man är för långsam och B om man är för snabb..
Dessutom kommer det bli jämnare race och öka på konkurrensen.
vad gör man om det är torrt när gruppen som är rankad sämst kör sitt kval och blött när dom som är rankad bäst kör sitt kval?
Man kör enligt konceptet att de 16 första i varje kvalgrupp (om racet tex går på Gelleråsen) går till A-final, de andra får köra B-final.vad gör man om det är torrt när gruppen som är rankad sämst kör sitt kval och blött när dom som är rankad bäst kör sitt kval?
Den är lite jobbig, men kör man flera korta kval borde man kunna få till rättvisa.
Kanske bara räkna blöt-tider, om bara det bara vart ett pass torrt exempelvis.
Tack för allt stöd Joppe fått efter olyckan. Han är erhört glad för det och kämpar på inne på sjukan för att bli frisk! Dagarna består mest av sömn, smärtstillande medel för diverse benbrott, samt träning av lungkapacitet genom att blåsa i en vattenflaska med sugrör.
Alla ni på sporthoj är verkligen toppen och Joppe är så glad för era hälsningar. Sådant betyder mycket i detta läge!
Kram på er alla// från Joppes flickvän och familj som är glada att han lever
Mannen på Sal 28 fick ett chartrat plan till Säve strax efter SBK race 2.
Det var kul att träffa alla trevliga RR hjältar som likt gladiatorer kastar sig genom böjarna med dödsförakt ett par meter bakom framförvarande med fullgas
Vor gode vän och mycket tuffe kamrat tar ett steg i taget dvs står på egna ben och man kan ana en uns av oerhörd lättnad hos de anhöriga.
Jag själv minns att jag låg ganska still i en knapp vecka efter att ha trotsat naturlagarna lite för mycket, tror hans trauma var ett snäpp värre.
Kontinuiteten i vården kan i varje fall våra politikeker inte klaga på
Jag hoppas verkligen att Joppe läker ihop ordentligt och att han snart kan komma tillbaka till banorna. Satt vid tillfället i tornet och höll på med en annan åvåkning när detta otäcka hände. Jag missade själva inledningen till olyckan, men kunde inte undgå att se konsekvensen. Det var en otrevlig syn och något jag hoppas slippa se igen. Jag tror inte att någon vare sig
förare, funktionärer, publik eller övriga inte berördes av detta.
Ett stort tack även till "Tjippen" som raskt kom upp till tornet och frågade om han kunde hjälpa till med något.
KRYA PÅ DIG JOPPE!!!!
önskar
Ma Dalton
Nej, vi blandar ihop två trådar här.. Skrev ursprungliga förslaget i 250-tråden.
Men kan dra det kort här.
Man låter alla 600-1000 förare kvala, oavsett om det står senior, b eller elit på licensen. Sen kör man A och B-final på det.
Förslaget var även att man måste ha kört någon/några rena b-tävlingar innan. Samt att man delar upp kvalgrupper på ranking.
På det sättet hamnar "långsamma" seniorförare i b-finalen, snabba b-förare i A-finalen.
De snabbaste i A-finalen sen kanske ska kika på att köra pro-sbk.
Sen gör man likadant för 600. På detta sätt blir det ungefär lika många race, men ingen kan köra A om man är för långsam och B om man är för snabb..
Dessutom kommer det bli jämnare race och öka på konkurrensen.
Visst är det jobbigt med konstruktiva förslag när man själv inte klarar av att ens förklara vad som är fel med dem.Ärligt! det dummaste jag hört på typ hur länge som hellst
var det mitt fina plan på väg ner till säve? .hoppas vi synes på bananMVH Kent olofsson(ko72racing)
Ärligt! det dummaste jag hört på typ hur länge som hellst
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |