Karlskrona

Fritte.

S.M.R
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
r1
the Duke skrev:
2089159 Vad i helvete. Börja gnälla om upphovsrätten och skit för att nån leker lite med dina bilder. Det där var nog fan ett av lågvattenmärkena i denna tråden. Visst att det gnälls lite emellanåt om att vissa kan och andra inte kan köra, eller vad det nu kan vara. men börja gnälla över lite harmlösa skämt med dina upphovsrättslags-skyddade bilder. det där har du fan inget för. Om du tar fina hoj-bilder och slänger upp dom på ett forum där alla gillar fina hoj-bilder får du väl för helvete räkna med att nån kommer ta dom och göra nått skoj med sina KOMPISAR som du tagit en bild på! Om du inte fattar det kan du ta dina bilder och slänga upp dom nån annan stans, eller varför inte i röven?

SMR, Fattar du!?! :mad:

Va fint du skriver pojk :yoparty :yoparty
Torget senare!! SMR.

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Sorry grabbar om jag förstör tråden.
Men jag har sagt det innan att fråga gärna innan ni tar bilder osv
Säg gärna till om ni ska göra om o lägga ut igen...pga att mitt namn står
på bilden

the Duke skrev:
2089159 Vad i helvete. Börja gnälla om upphovsrätten och skit för att nån leker lite med dina bilder. Det där var nog fan ett av lågvattenmärkena i denna tråden. Visst att det gnälls lite emellanåt om att vissa kan och andra inte kan köra, eller vad det nu kan vara. men börja gnälla över lite harmlösa skämt med dina upphovsrättslags-skyddade bilder. det där har du fan inget för. Om du tar fina hoj-bilder och slänger upp dom på ett forum där alla gillar fina hoj-bilder får du väl för helvete räkna med att nån kommer ta dom och göra nått skoj med sina KOMPISAR som du tagit en bild på!
SMR, Fattar du!?! :mad:

''Om du inte fattar det kan du ta dina bilder och slänga upp dom nån annan stans, eller varför inte i röven?''

Lite väl o ta i kanske :va

förstår inte varför du blir arg...E du inte vaken än eller

Gubbarna i lådor brukar pluppa upp på cirkus :tungan

Last edited:

the Duke

S.M.R
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
KTM Duke II
Panos skrev:
2089182 Sorry grabbar om jag förstör tråden.
Men jag har sagt det innan att fråga gärna innan ni tar bilder osv
Säg gärna till om ni ska göra om o lägga ut igen...pga att mitt namn står
på bilden

''Om du inte fattar det kan du ta dina bilder och slänga upp dom nån annan stans, eller varför inte i röven?''

Lite väl o ta i kanske :va

förstår inte varför du blir arg...E du inte vaken än eller

Gubbarna i lådor brukar pluppa upp på cirkus :tungan

Jo, det var lite väl å ta i, det var därför jag tog bort det. E nyvaken å dessutom bakfull.

Blev lack för jag trodde inte att det skulle gnällas på likasinnade (hoj-åkare)över harmlösa skämt. :fatta! Om en bild publicerats nån annanstans, typ tidning eller liknande, hade jag förstått din reaktion. För övrigt e det snygga bilder.

SMR! :rock

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
the Duke skrev:
2089250 Jo, det var lite väl å ta i, det var därför jag tog bort det. E nyvaken å dessutom bakfull.

Blev lack för jag trodde inte att det skulle gnällas på likasinnade (hoj-åkare)över harmlösa skämt. :fatta! Om en bild publicerats nån annanstans, typ tidning eller liknande, hade jag förstått din reaktion. För övrigt e det snygga bilder.

SMR! :rock

Jag vill inte heller bråka...Onödigt som f*n o bråka....
Fråga gärna nästa gång om ni vill ta bild o göra om o så...
så man vet alltså :tummenupp

the Duke

S.M.R
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
KTM Duke II
Snyyyt-jieflar.
Blev stoppad av lagens långa arm idag. Hann fan inte längre än till vattentornet innan de var framme.
Tydligen, enligt ordningsmakten, kan sugproppar på hjälmen (hållare till den grymma tuppkammen) förstöra hjälmens egenskaper och är således olaglig. :huvet
Dessutom gjorde de mycket klart för mig att det inte räcker att ha reg.skylten i fickan, den måste sitta PÅ cykeln. :gnissla
Slutligen kom den flygande besiktnings-mannen fram till att ett bakdäck måste ha 1mm mönsterdjup. Tyvärr uppnådde inte undertecknad denna magiska gräns.
Det enda som e bra e att man får mängd-rabbat på böter. 50%! typ: Tag 2, betala för 1,5... :lol
Hoppas ni andra fick en bra körning.

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Haha....Varför säljer man godis till hjälmar då :va
Verkar konstigt....Nåja, var det bra körning annars idag då :)

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
01
the Duke skrev:
2089630 Snyyyt-jieflar.
Blev stoppad av lagens långa arm idag. Hann fan inte längre än till vattentornet innan de var framme.
Tydligen, enligt ordningsmakten, kan sugproppar på hjälmen (hållare till den grymma tuppkammen) förstöra hjälmens egenskaper och är således olaglig. :huvet
Dessutom gjorde de mycket klart för mig att det inte räcker att ha reg.skylten i fickan, den måste sitta PÅ cykeln. :gnissla
Slutligen kom den flygande besiktnings-mannen fram till att ett bakdäck måste ha 1mm mönsterdjup. Tyvärr uppnådde inte undertecknad denna magiska gräns.
Det enda som e bra e att man får mängd-rabbat på böter. 50%! typ: Tag 2, betala för 1,5... :lol
likandant hände Bamse i går, han hade skylten liggandes i cutsen, men han fick ingen böter, snuten hade väl en dålig dag i dag :död

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
the Duke skrev:
2089630 Snyyyt-jieflar.

Det med sugpropparna lär ju inte vara annat än ren å skär lögn. Förmodligen retade dom sig bara på tuppkammen, inget annat. Har svårt att tro att gummi och luft har nån större inverkan på hjälmens egenskaper.

Dom två andra däremot stämmer nog tyvärr... :hihi

Lite OT mode on;
Fick reda på idag att man visst får ha blått, gult eller det obligatoriska vita skenet framåt på ett fordon. Bosse talade nog i nattmössan när han stannade mig förra året. Kanske därför han inte kunde bötfälla mig för det.
Infon från idag är nämligen åxå från en länsman...
Så undras om dom verkligen vet vad dom gör när dom stannar folk för olika saker. Vem har rätt Bosse eller snuten från idag?
(Nej, har inte blivit stoppad idag. Pratade lite vid sidan om med en bara.)

Last edited:

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
the Duke skrev:
2089630 Snyyyt-jieflar.
Jepp, vi hade en bra dag...... Du har inte funderat på att skruva fast skylten lite lagligt nu, tror nog att Bosse känner igen dig vid detta laget....

Visserligen bra för oss andra att det verkar alltid vara dig dom stoppar..... :D Kanske fundera på att byta hoj eller ???

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
the Duke skrev:
2089630 Snyyyt-jieflar.
Dax å ge dom lite redan skattade pengar å se glad ut då... Kanske skulle behållt tidningen från igår så kanske du kunde mutat dom lite. Har ett roligt kort när 5 pers sitter så fint i diket där å läser den he he he :tummenupp

the Duke

S.M.R
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
KTM Duke II
hittebarn skrev:
2089766 Dax å ge dom lite redan skattade pengar å se glad ut då... Kanske skulle behållt tidningen från igår så kanske du kunde mutat dom lite. Har ett roligt kort när 5 pers sitter så fint i diket där å läser den he he he :tummenupp
Ja vilka fina noveller det var i den tidningen.
Tyvärr var det massa folk som höll på att köra hoj runt omkring oss så det var svårt att få nån läsro. :tuttar

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Asfaltbarn skrev:
2089889 The duke: Vågar man fråga hur det gick mellan dig och "Bosse" på infartsleden idag?
Såg lite oroväckande ut :confused:

Kolla längre upp i tråden... :7peta

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag