Karlskrona

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Onsdagen den 7/6 är det åter dags för kvällskörning på Scandinavian race way Anderstorp. Det hela börjar 17:00 och slutar 20:00. Det blir 3 pass på 30 minuter, pris 400 sek.
Jag kör från Karlskrona vid 14 tiden. Är det någon som vill hänga på??

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Jocke K skrev:
2197463 Onsdagen den 7/6 är det åter dags för kvällskörning på Scandinavian race way Anderstorp. Det hela börjar 17:00 och slutar 20:00. Det blir 3 pass på 30 minuter, pris 400 sek.
Jag kör från Karlskrona vid 14 tiden. Är det någon som vill hänga på??

Helt klart sugen, hade inte råd att punga ut 1400 för en dag på knutstorp...
Ska kolla om jag kan byta med nån på jobbet så man kan åka!

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Bankörning

Tjena.

Jag läste att några av er funderar på bankörning. Om ni går SMC´s broms/kurskurs för sporthoj kan ni teckna bättre och billigare försäkring hos Folksam.

Men det viktigaste är att det blir en rolig och lärorik dag på banan. Jag kan lova er att sporthojskurserna inte är touringkörning på led.

Det kostar liiite mer än en bankörning med ex Actionpics, men med SMC gäller försäkringen. Dessutom ingår lunch och fika.

Kör så det ryker :banana

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
Dino Velvet skrev:
2203287 Tjena.

Jag läste att några av er funderar på bankörning. Om ni går SMC´s broms/kurskurs för sporthoj kan ni teckna bättre och billigare försäkring hos Folksam.

Men det viktigaste är att det blir en rolig och lärorik dag på banan. Jag kan lova er att sporthojskurserna inte är touringkörning på led.

Det kostar liiite mer än en bankörning med ex Actionpics, men med SMC gäller försäkringen. Dessutom ingår lunch och fika.

länka över info

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Dino Velvet skrev:
2203287 Tjena.

man behöver inte ens gå kursen bara bli medlem för att få den där rabatten hos Folksam :hihi

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Spoox skrev:
2204382 man behöver inte ens gå kursen bara bli medlem för att få den där rabatten hos Folksam :hihi
säker på det, när ja pratade med dom så skulle man gå nån kurs. rätt stor skillnad mellan 2965kr/mån å 1232kr/mån hel. ifs med 2965kr/mån så kan man ställa av, med smc-försäkringen kan man inte de

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
hittebarn skrev:
2205292 säker på det, när ja pratade med dom så skulle man gå nån kurs. rätt stor skillnad mellan 2965kr/mån å 1232kr/mån hel. ifs med 2965kr/mån så kan man ställa av, med smc-försäkringen kan man inte de
det låter som ett hett alternativ nästa år :va

spinnanders skrev:
2204345 Ja vad ska man säga, känner mig lite trött...
du e juh alltid trött,niffe...

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
Spoox skrev:
2204382 man behöver inte ens gå kursen bara bli medlem för att få den där rabatten hos Folksam :hihi

Tror att man får 10% rabatt som medlem i SMC hos Folksam.
Dock om man har gått fortbildning så får man ytterligare rabatt, inte längre en %-sats. Sen höjs vagnskade-självrisken till 25% med SMC-försäkringen hos folksam. Självrisken är 25% eftersom man ska lockas att inte köpa genomgående nya delar och kanske inte byta ex vis ramen bara för att den fått en repa...

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Evert skrev:
2205565 Tror att man får 10% rabatt som medlem i SMC hos Folksam.
Dock om man har gått fortbildning så får man ytterligare rabatt, inte längre en %-sats. Sen höjs vagnskade-självrisken till 25% med SMC-försäkringen hos folksam. Självrisken är 25% eftersom man ska lockas att inte köpa genomgående nya delar och kanske inte byta ex vis ramen bara för att den fått en repa...

men när ja snackade med dom så var det 3000kr i självrisk på vagnskadan. på smc-försäkringen

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
hittebarn skrev:
2205292 säker på det, när ja pratade med dom så skulle man gå nån kurs. rätt stor skillnad mellan 2965kr/mån å 1232kr/mån hel. ifs med 2965kr/mån så kan man ställa av, med smc-försäkringen kan man inte de

Yes, fixade min försäkring för ett par dagar sen, å då via folksam.
pratade först men sur kärring som ville att jag skulle rulla upp hojen till deras kontor för att de skulle kolla igenom den först och kolla alla papper sen för att få rabatten så var man tungen att var medlem i smc och gå den kursen, lite drygt tänkte jag men tänkte att de kunde de vara värt. 1 min senare så bryts bara samtalet och jag ringer upp dem igen, får då snacka med en trevlig kille. jag förklarade läget att jag snackat med dem innan och ville försäkra min hoj hos dem samt att jag var medlem i smc, han bara okey, ville ha reg nummer/person nummer mm sen var de klart. jag bara... jaha, var de allt? jajamen jag har fixat de nu, å rabatten fick jag :banana

hittebarn skrev:
2205751 men när ja snackade med dom så var det 3000kr i självrisk på vagnskadan. på smc-försäkringen

yepp de fick jag med

Jeppee skrev:
2205107 Nu finns man även här!

hehe, bakis idag Jeppe? :fyllisar

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
Spoox skrev:

Jo, men kan meddela att om ni går en BKK så får ni ännu bättre rabatt.
Jag var på en förra veckan och fick den infon iaf.

Finns två olika försäkringsprodukter, en med SMC-rabatt och en SMC-försäkring.

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Evert skrev:
2206476 Jo, men kan meddela att om ni går en BKK så får ni ännu bättre rabatt.

jasså fan va najs, jag sänkte nämligen min från 17400 till 13200 får jag sänkt den ännu mer då?

Evert skrev:
2206476 Jo, men kan meddela att om ni går en BKK så får ni ännu bättre rabatt.

då kan de ju helt klart vara värt att gå den där kursen/dagen

fzrjonte

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
Honda CR 125 -99, CBR 954 -02, Yamaha FZR 600 -93
Jag blir så TRÖTT!!! Jag som trodde att jag skulle kunna koppla bort vad jag missar hemma men nej då. På min första ptrl idag så bara kryllade det att sporthojjar i hela Pristina. Det kommer bli en seg mission den här vändan...... :huvet

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
fzrjonte skrev:
2206848 Jag blir så TRÖTT!!! Jag som trodde att jag skulle kunna koppla bort vad jag missar hemma men nej då. På min första ptrl idag så bara kryllade det att sporthojjar i hela Pristina. Det kommer bli en seg mission den här vändan...... :huvet

Ha ha! Fan va drygt!

Men det har varit pissväder i en vecka här hemma nu så det har inte blivit så mycket kört för oss andra heller. :mad:

Annars? E de lungt där nere?

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
fzrjonte skrev:
2206848 Jag blir så TRÖTT!!! Jag som trodde att jag skulle kunna koppla bort vad jag missar hemma men nej då. På min första ptrl idag så bara kryllade det att sporthojjar i hela Pristina. Det kommer bli en seg mission den här vändan...... :huvet

ta med en kalajnikov hem... vill ha en som prydnad i mitt lilla datorrum

fzrjonte

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
Honda CR 125 -99, CBR 954 -02, Yamaha FZR 600 -93
Jo da det e helt OK. Förra veckan hade det varit ca 30 grader men nu e det nere i 14...... Det känns riktigt bra att vara tillbaka i "sin" gammla GW (mercedes Glendervagen ??stavning??). Det e bara ut i brötet å balkanleran som gäller....

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha