Karlskrona

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
"Motorcykel körde i 140 på 70-väg"

Vem är den lyckliga som fått en alldeles egen liten rad i dagens BLT?

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Spoox skrev:
2211272 Vem är den lyckliga som fått en alldeles egen liten rad i dagens BLT?

Vart hände detta? När?
För det var en från dynapac som körde för fort och blev av med kortet för ett par veckor sen...han 140 vid skönstavik

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Panos skrev:
2211314 Vart hände detta? När?
För det var en från dynapac som körde för fort och blev av med kortet för ett par veckor sen...han 140 vid skönstavik

He he! Jorå, det är det d handlar om.
Han har shiiiiitkul på sin gamla DBS nu ist...

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Panos skrev:

Ja de stod i dagens tidning (BLT) en notis om de, och att de hade hänt den 11 maj, väntade tydligen på att få komma till tingsrätten med.. usch

mrBandit

S.M.R.
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Gixxer 1000 -04
Jocke K skrev:
2197463 Onsdagen den 7/6 är det åter dags för kvällskörning på Scandinavian race way Anderstorp. Det hela börjar 17:00 och slutar 20:00. Det blir 3 pass på 30 minuter, pris 400 sek.
Jag kör från Karlskrona vid 14 tiden. Är det någon som vill hänga på??
Tar du hojen upp på släp,...eller kör du/ni upp?

Lobo Gixxer skrev:
2211325 He he! Jorå, det är det d handlar om.
Han har shiiiiitkul på sin gamla DBS nu ist...
Vad körde han för nån hoj då??

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Sorry, inte HIHI

Spoox skrev:
2204382 man behöver inte ens gå kursen bara bli medlem för att få den där rabatten hos Folksam :hihi

Nej, :hihi det är inte samma rabatt och inte alls samma försäkring. :hihi
Alla som är med i SMC får någon procent billigare försäkring hos Folksam.
Men om du går en broms/kurvkurs kan du teckna en annan försäkring med billigare premie och andra förutsättningar.

Länk: www.motorcyklisterna.org

Glömde skriva att även om man inte är intresserad av att byta försäkringsbolag, eller teckna sporthojsförsäkringen, så är ju en bandag med fika, lunch och framförallt många instruktörer jävligt roligt och lärorikt.

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Dino Velvet skrev:
2214429 Nej, :hihi det är inte samma rabatt och inte alls samma försäkring. :hihi
Men om du går en broms/kurvkurs kan du teckna en annan försäkring med billigare premie och andra förutsättningar.

Glömde skriva att även om man inte är intresserad av att byta försäkringsbolag, eller teckna sporthojsförsäkringen, så är ju en bandag med fika, lunch och framförallt många instruktörer jävligt roligt och lärorikt.

Har precis prata med folksam. Fick 300 mindre i mån när ja sa att ja va med i smc. men ska anmäla mig till den där kursen oxå.

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Dino Velvet skrev:
2214429 Nej, :hihi det är inte samma rabatt och inte alls samma försäkring. :hihi

okey, jag får kolla de en gång till då, för killen frågade bara om jag var med i smc, och jag svarade ja och sänkte min hel hel från 18400 till 13900 å de är ju många precent men kan jag sänka den ännu mer så är de ju klart värt att gå den kursen :)

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Lysande ju!

Spoox skrev:
2214943 okey, jag får kolla de en gång till då, för killen frågade bara om jag var med i smc, och jag svarade ja och sänkte min hel hel från 18400 till 13900 å de är ju många precent men kan jag sänka den ännu mer så är de ju klart värt att gå den kursen :)

Det var inte illa. Bara att lyfta på hatten och grattulera!

Men du kan ju gå kursen ändå. Den är kanon!

Nej, nu ska jag sluta lobba. :rolleyes:

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Dino Velvet skrev:
2215101 Det var inte illa. Bara att lyfta på hatten och grattulera!

Men du kan ju gå kursen ändå. Den är kanon!

Nej, nu ska jag sluta lobba. :rolleyes:

har du gått kursen själv eller? den kostade ju itne så farligt mycket pengar så skulle ju vara kul att köra den.

Ps. Tack för idag hittebarn! (skönt att du inte klagade på mitt halvslöa tempo ibland :rolleyes: )

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
Spoox skrev:
2215542 har du gått kursen själv eller? den kostade ju itne så farligt mycket pengar så skulle ju vara kul att köra den.

Ps. Tack för idag hittebarn! (skönt att du inte klagade på mitt halvslöa tempo ibland :rolleyes: )

Jag gick kursen 25:e maj, jag tyckte den var kanon och mycket lärorik... Gjorde inte det för att få rabatt på försäkring utan för att köra lite bana och lära mig framföra hojen på ett säkrare sätt... :tummenupp

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jag håller med föregående talare...... jag gick BKK-kursen nu den 2 juni på Ring Knutstorp och det var f-n något av det bästa jag gjort..... :klappar

Lärorikt till max, roligt som f-n och du får tre gånger bättre försäkring om du kör en hoj som min, är lika gammal som mig, har haft körkort lika länge som mig osv.......

De här kurserna ska man inte behöva göra reklam för, de är så bra att deltagarna kommer ändå.......

Bara titta på SMC:s tidsuttnyttjande, det kan till och med få en militär att gråta en skvätt av glädje...... :D Maken till bättre tidsfascister har jag aldrig sett ......

Fem av :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty möjliga, keep up the good work......

Bifogat

• Kristofer IMG_0736.jpg
    Kristofer IMG_0736.jpg
    105.5 KB · Visningar: 51
  • Kristofer IMG_0957.jpg
    Kristofer IMG_0957.jpg
    122.7 KB · Visningar: 54

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Da Fris skrev:
2216306 Jag håller med föregående talare...... jag gick BKK-kursen nu den 2 juni på Ring Knutstorp och det var f-n något av det bästa jag gjort..... :klappar

Lärorikt till max, roligt som f-n och du får tre gånger bättre försäkring om du kör en hoj som min, är lika gammal som mig, har haft körkort lika länge som mig osv.......

De här kurserna ska man inte behöva göra reklam för, de är så bra att deltagarna kommer ändå.......

Bara titta på SMC:s tidsuttnyttjande, det kan till och med få en militär att gråta en skvätt av glädje...... :D Maken till bättre tidsfascister har jag aldrig sett ......

Fem av :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty möjliga, keep up the good work......

vad är det för grönt på ditt ena lycktglas frisen???

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
hittebarn skrev:
2216499 vad är det för grönt på ditt ena lycktglas frisen???
Det är en klisterlapp man får på registreringen, grön för grön grupp, gul för gul osv.....
Enda chansen för instruktörerna att se vilka hojar som hör till vilken grupp i depån, kan vara fullt kaos där ibland med folk som kört till fel grupp mm .......

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
Da Fris skrev:
2216306 Jag håller med föregående talare....

Någon du kände som stod och fotade eller var har du hittat fotona?
Vill ju ha från dem som stod runt banan och tryckte av! :)

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Hoj
R1
Vad var det för träff inne vid Glassiären idag?
Bara lite vardagsglidning eller var det något speciellt?

Grymt kul med många sporthojar på samma ställe iallafall :yoparty

//R6an som kom på blixtvisit

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag