Karlskrona

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Idah fick Husan flytta hem till Nättraby, tack Yasha för att jag äntligen måste röja upp i garaget.......

Väl hemma kom det som vanligt sjutton andra saker före som skulle göras så längre än så här kom jag inte idag.

Damn vad det var roligt att köra en runda idag... :tummenupp

Bifogat

• Husan_carport.jpg
    Husan_carport.jpg
    133.3 KB · Visningar: 57

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Idah fick Husan flytta hem till Nättraby, tack Yasha för att jag äntligen måste röja upp i garaget.......

Väl hemma kom det som vanligt sjutton andra saker före som skulle göras så längre än så här kom jag inte idag.

Vassego'! Det är ju en himla tur att man kan vara till nå'n nytta ibland. :rolleyes: Speciellt som du är så snäll och hjälper mig! :krama

Vi såg att du hade kul, men du körde ju på två hjul!!! :tungan (ska jag säga, uiiila är jag kass på :gnissla )

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Vassego'! Det är ju en himla tur att man kan vara till nå'n nytta ibland. :rolleyes: Speciellt som du är så snäll och hjälper mig! :krama

Vi såg att du hade kul, men du körde ju på två hjul!!! :tungan (ska jag säga, uiiila är jag kass på :gnissla )

Ja, det blev bara lite sporadiskt viftande med framhjulet igår...... har konstat vägrat att lyfta framhjul med tidigare hojar så i och med att man börjat med denna så är man ju totalt nybörjare....... ja ja, alla måste vi lära oss krypa innan vi kan gå.

Fick in slynan i förrådet idag, hon tyckte inte alls om det och klämde mig i dörröppningen så att sambon fick komma till undsättning...... vart ju lagom snyggt om man suttit fast där en ledig dag och ingen hemma :gnissla

Bifogat

• Förråd.jpg
    Förråd.jpg
    133.6 KB · Visningar: 63

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Bunkrat däck redan till knudan frisen?

Jepp, har tänkt att köra med den uppsättning jag har på nu tills efter Anderstorp, sedan åker det på nya svålar inför dubbeldagarna på Knudan.

Ska bara komma på vad jag ska ha för bromsbelägg då de fram är lite slitna, snart dags att byta.

Yasha kanske har provat lite olika, sintrade eller keramiska eller kanske en av varje ???? :rolleyes:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Ska bara komma på vad jag ska ha för bromsbelägg då de fram är lite slitna, snart dags att byta.

Yasha kanske har provat lite olika, sintrade eller keramiska eller kanske en av varje ???? :rolleyes:

Jag måste säga att jag tycker att orginal är bäst och då de som har ett artikelnummer som slutar på 300, det är racebeläggen. Det finns diverse andra som funkar okej, men orginal håller överlägset längst och mattas inte.

(jag kan minnas numret fel, men det ligger ett par uppsättningar i meklådan, så vi kan titta se'n)

Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös

Dr.Bike

Guest
Någon som skall på MC-mässan den 26/1?
Vi är ett gäng från jobbet som drar på lördagen och om det finns fler som skall bila upp så kan man ju "samköra" kanske ?

Hojta till om du har vägarna förbi så får vi se vilken ände av kommunen jag är i just då ..

Bor då och då på saltö.... :tuttar

Tja broder. Är nere nu.
En kille på Almas och ettpar pilo?
Eller blir det "gamla vanliga" jollen och/eller Fox&Anchor?
Går dit ikväll iaf och drar en matbit. Blev lite sen från jobbet, så inget åka norrut i skogarna ikväll.
Dra ett PM.

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard

Aha, Frisen var ute och körde båge den 19:de! Gissa vem som gjorde det samma :va

Var ju bara tvungen att börja året med lite bilistmobbning på hög nivå, lyckades tillockmed ta en buss, trots att han försökte preja mig av vägen :mad:

Shit pommes frittes vad kul det é o vara oaktsam i trafiken :D

Dr.Bike

Guest
Fox & Anchor mat och EN öl!

För er som orkar, jag vet att det är stort inryck idag, så ni som jobbar "innanför staketet" kommer väl inte?
Själv är jag schleten efter gbg... men vaffan äta måste man ju!

Dr.Bike

Guest
Haha sleten, inte då med dina snygga dance moves :)

Hehe - så du såg dem! :D

Tjena broder - jag tänkte på dig när jag passerade idag. Undrade hur du kom hem å så.
Som du ser är jag redan tillbaka! = det blev bara En öl.
2 polare dök upp iaf, så man slapp käka själv.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Hehe - så du såg dem! :D

Tjena broder - jag tänkte på dig när jag passerade idag. Undrade hur du kom hem å så.
Som du ser är jag redan tillbaka! = det blev bara En öl.
2 polare dök upp iaf, så man slapp käka själv.
Man är ju ingen kung på golvet själv direkt men de är kul att häckla andra :tungan
Jag kom hem lugnt och fint, bara gå och sova sen upp igen och knega järnet dagen efter.
Vi får träffas nån mer gång och snacka minnen, för det är allt jag har kvar :gråta

Gött att du fick sällskap iaf, käka ensam är trist!

Dr.Bike

Guest
Man är ju ingen kung på golvet själv direkt men de är kul att häckla andra :tungan
Jag kom hem lugnt och fint, bara gå och sova sen upp igen och knega järnet dagen efter.
Vi får träffas nån mer gång och snacka minnen, för det är allt jag har kvar :gråta

Gött att du fick sällskap iaf, käka ensam är trist!

Tänkte kolla in till dig i Fredags men klockan var före du slutar jobbet vanligtvis, när jag passerade, men veckan innan hade jag lokaliserat vår gamle adjutant från den gamla goda tiden, och hälsade på honom och hans fruga när jag åkte hemåt :)
De bor i Ålem numera, så det var inte svårt att hitta :D
Annars var jag rätt trött i fredags, då jag var på sjön i tre dar. Det var ju lite sjö så.. jaja ;) Lite däven var man ju.

Ska ju bli nån större SH-pub här uppe i fjollträsk snart. Du får väl komma upp?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Någon var ute och spelade skönsång utanför Boverket idag, vid 14.30!

Det kan mycket väl ha varit en Husa, det var definitivt en enstånka och jag fick ståpäls och ett fånigt leende förenat med en drömsk blick mitt i den mening jag höll på att formulera för mina kollegor. De blev lite förvånade... :D ... och förvissade om att jag ÄR knäpp! :rofl

Tack för det vackra ljudet en vanlig tisdagseftermiddag i februari. :krama

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...