Karlskrona

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jaaaa, undrar vem det var som skruvat ihop hojen och tvunget skulle ut och köra en runda...... inte en aaaaaaaaning :rolleyes:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
:tummenupp Det finns inte så många ljud som får mig så glad som en Husa på lekhumör... :)

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
DIN Husa gör mej glad. Hoppas på mycket lek med den nästa gång jag besöker K-na :) Hittat några bra ställen att leka på än?

Hördu skrutt, du har ju inte provat bitchen än!!! Du körde ju den "gamla", den här bits mer. *L* Du får självklart Husabusa när du kommer och hälsat på, men jag väntar ff på henne och sedan förväntar jag mig att Frisen ska visa mig bra buställen! *L*

Själv bor jag ju precis bredvid polisstationen så... :rolleyes:

:krama

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ullis. Invaderar du fortfarande ön på somrarna? Isf måste man ju ut å norpa värsta fikan av dig i sommar. Förväntningarna är stora. Bålstarkt kaffe med värsta puddingen till... :D

Yasha, bäst du ber Frisen presentera dig för allas våran bästa kompis inom poliskåren då. Fan vet hur Bosse Gris kommer att reagera bara nu när en donna anslutit sig till hoj kåren i K-na. :tummenupp

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Hördu skrutt, du har ju inte provat bitchen än!!! Du körde ju den "gamla", den här bits mer. *L* Du får självklart Husabusa när du kommer och hälsat på, men jag väntar ff på henne och sedan förväntar jag mig att Frisen ska visa mig bra buställen! *L*

Keee? Så den jag körde i september är passé :confused:

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Såg kallt ut igår frisen... mötte dig vid ankaret typ

Finns inget som värmer som en tur på Husan......

och sedan förväntar jag mig att Frisen ska visa mig bra buställen! *L*

Det är en jättefin raka mellan OKQ8 och polishuset, funkar hur bra som helst. Finns vissa här inne som både provat vifta framhjul och ringburna.....

Last edited:

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Yasha, bäst du ber Frisen presentera dig för allas våran bästa kompis inom poliskåren då. Fan vet hur Bosse Gris kommer att reagera bara nu när en donna anslutit sig till hoj kåren i K-na. :tummenupp

Åhhh, denna legend. Hade ju varit drömmen att det var han som klev ur bilen för ett par veckor sedan när jag blev tvungen att sponsra polishuset med 2400:- till fikakassan :rolleyes:

Bifogat

• bosse.JPG
    bosse.JPG
    62.3 KB · Visningar: 60

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Keee? Så den jag körde i september är passé :confused:

Neeee, det hade jag glömt! Seniliteten börjar göra sig gällande... :huvet Bitchen är densamma.

:D Jag är en fegis i trafiken, så jag får väl åka fram och presentera mig själv nå'n gång. :tummenupp :tungan

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Ullis. Invaderar du fortfarande ön på somrarna? Isf måste man ju ut å norpa värsta fikan av dig i sommar. Förväntningarna är stora. Bålstarkt kaffe med värsta puddingen till... :D

Givet gör jag det :)

Fast när jag tänker efter så var det länge sedan jag besökte er sommartid. Däremot har jag varit ner två julaftnar i rad. Ska bli ändring på det, nu när Yasha tagit plats på ön :)

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
:rofl Jag pratade just med Folksam och fick klara bevis på att Karlskrona är en liten håla, men ÅH vad jag är glad att det är det. :D

Tanken är att jag ska få hem en 750R -06 och jag hade kollat försäkringspremien i Sthlm = ca 2800 kr/mån hel/hel. :mad:

Premien här nere blir 1602 kr/mån om jag väljer en vanlig helförs, så jag kan ställa av den under icke-säsong, men om jag väljer SMC-försäkringen (som förvisso har en hisnande självrisk på 25%), så får jag en helårsförsäkring för... *trumvirvel*...

649 kr/mån.

Så'nt kan göra vem som helst glad en solig dag som denna, när sambon står i butiken och klämmer på den tilltänkta bebisen och jag sitter fast på kontoret. :tummenupp

Pöss på er!

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
Kommer hem om 2 veckor å har precis köpt mig en xt 600. Nån som är sugen på att ut å leka lite typ den 6:e 7:e 8:e nånting? hade ingen fungerande hoj på hela sommaren så jag är sjuuuukt sugen på att köra maaaassor.

Farbrordane

Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
Vafan är det inte någon som vill ut å köra. Jag lovar att ta det (halv) lugnt så ni hinner med på era plastraketer :D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Vafan är det inte någon som vill ut å köra. Jag lovar att ta det (halv) lugnt så ni hinner med på era plastraketer :D
Sorry, bortrest den helgen (HojX), men hojen kommer ner till blåshålet imorgon, så det ska väl gå att ordna så att hon är hyfsat gatlaglig. Om tanter får följa med. :tungan

Farbrordane

Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
Självklart...Här är vi jämställda :) Kommer att jobba hela veckan sen men sen kommer jag nog att vara ute å köra så ofta jag kan. Får väl hälsa på tjejen lite med bara så hon inte blir svartis på hojen. Säg till om du behöver skruvhjälp så kan vi nog ordna det. Har du bara gatdäck eller kör du i skogen oxå?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Självklart...Här är vi jämställda :) Kommer att jobba hela veckan sen men sen kommer jag nog att vara ute å köra så ofta jag kan. Får väl hälsa på tjejen lite med bara så hon inte blir svartis på hojen. Säg till om du behöver skruvhjälp så kan vi nog ordna det. Har du bara gatdäck eller kör du i skogen oxå?
Jag har bara kört i skogen 3 ggr i mitt liv, men det var kul och Husan är utrustad med 3 uppsättningar hjul: för bana, gata och offroad. Måste bara få tillverkat distanser till framhjulet så skogstofflorna funkar fullt ut. Ritningen ligger i väskan, har inte kommit längre än så... :rolleyes:

Tack för erbjudandet om skruvandet, det kanske kan komma till hands någon gång. :tummenupp (oftast fixar jag det mesta, utom storservice, själv dock)

Last edited:

Farbrordane

Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
Är det runda distanser så kan jag svarva till ett par ombord så kan du få dom när jag kommer hem om en vecka. Om du inte har tillgång till svarv själv förstås.

Farbrordane

Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
Behöver ev oxå ha distanser. Har köpt ett par hjul från en yz250 med crossdäck som jag tänkte ha på min när det är skogåkning som gäller men vet inte än om dom passar rakt av eller om jag får trixa lite. Nån som har koll?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM