Fan Karlskrona är det inte dags att vakna! Sol hela nästa vecka någon som ska ut och köra?
Tyvärr inte, min hoj har rasat.
Jag får hem hojen hit på söndag nästa vecka, se'n måste jag ju ut och lära känna bebben lite. Hoppas på hyfsat väder framöver och någon eller några som kan tänka sig att valla runt i snigelfart.
Rasat? Va fan har du nu gjort?
Husan fick åka till doktorn idag och jag kan troligen inte köra Gixxer för jag borde oxå gå till doktorn med en trasig axel. Jävla betong och trasig framgaffel. Ont gjorde det iaf...Da Fris skrev:Självklart...... kör du Husan så tar jag Gixxern. Looovar att köra in den snällt
Det är lugnt, du får ny kvartalsbetalning i nästa vecka!Da Fris skrev:På tal om inget ska du oxå få slå mig på fingrarna då jag självklart grottat ner mig fullständigt i huset och tokglömt att fula över garageplatsen på dig.
Jajamensan.Drog du i backen med Husan, eller?
Det är väl det som är den stora frågan! När vi reste upp hojen, såg jag att avluftningsventilen på höger gaffelben var av. Den kan ju ha vibrerat sönder under körningen, för jag vet att den fanns där när dagen började och risken är väldigt liten att den slås av vid en vurpa med tanke på var den sitter. Hojen dök så oförklarligt vid övergången mellan asfalt och en betongdel, så om det är möjligt att fjädringen blir så defekt av den öppningen som obefintlig ventil till avluftningen ger... ja, vad ska jag säga? Ont gjorde det iaf. Och förvånad blev jag!Da Fris skrev:Hade du trasig gaffel innan eller efter?
Jajamensan.
Det är väl det som är den stora frågan! När vi reste upp hojen, såg jag att avluftningsventilen på höger gaffelben var av. Den kan ju ha vibrerat sönder under körningen, för jag vet att den fanns där när dagen började och risken är väldigt liten att den slås av vid en vurpa med tanke på var den sitter. Hojen dök så oförklarligt vid övergången mellan asfalt och en betongdel, så om det är möjligt att fjädringen blir så defekt av den öppningen som obefintlig ventil till avluftningen ger... ja, vad ska jag säga? Ont gjorde det iaf. Och förvånad blev jag!
Hojen är okej, bara jag får ur ventilstumpen och får lossa lite skruvar så allt sätter sig rätt igen. Jag tar något längre att läka och det j-ligaste med det är att jag inte kan prova nya bebben fast han kommer hem på lördag.
Näää... det tror jag inte, men jag stöp rakt ner i backen och landade med alla mina praktfulla kg:n på axeln. Den är lite mörbultad. Har inte haft tid att gå till doktorn. Än...Vad hände med din axel? Hoppas det inte är allvarligt.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|