Karlskrona

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Såg en husa med någon lycklig individ på idag vid arklimästaregatan som körde bort på hantverkaregatan. Någon här?

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Lackeringsverkstad

Bumpar min fråga bara.

Tja

Finns ju ingen Ronnebytråd men får la fråga här istället. Nån av er som vet ifall det finns någon bra lackverkstad i Ronneby som kan tänka sig ta emot en praktikant? Dvs, mig

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Det bästa Drysen är att ringa runt eller köra runt till olika firmor ;)

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Fan Karlskrona är det inte dags att vakna! Sol hela nästa vecka någon som ska ut och köra?

Jag får hem hojen hit på söndag nästa vecka, se'n måste jag ju ut och lära känna bebben lite. Hoppas på hyfsat väder framöver och någon eller några som kan tänka sig att valla runt i snigelfart.

:krama

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jag får hem hojen hit på söndag nästa vecka, se'n måste jag ju ut och lära känna bebben lite. Hoppas på hyfsat väder framöver och någon eller några som kan tänka sig att valla runt i snigelfart.

:krama

Självklart...... kör du Husan så tar jag Gixxern. Looovar att köra in den snällt :D
På tal om inget ska du oxå få slå mig på fingrarna :gnissla då jag självklart grottat ner mig fullständigt i huset och tokglömt att fula över garageplatsen på dig.

Rasat? Va fan har du nu gjort? :va

Har för mig att han smällde topplockspackningen.

Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Da Fris skrev:
Självklart...... kör du Husan så tar jag Gixxern. Looovar att köra in den snällt :D
Husan fick åka till doktorn idag och jag kan troligen inte köra Gixxer för jag borde oxå gå till doktorn med en trasig axel. :mad: Jävla betong och trasig framgaffel. :huvet Ont gjorde det iaf... :näsblod

Förresten, köp egna hojar, ge f-n i mina. :D

Da Fris skrev:
På tal om inget ska du oxå få slå mig på fingrarna :gnissla då jag självklart grottat ner mig fullständigt i huset och tokglömt att fula över garageplatsen på dig.
Det är lugnt, du får ny kvartalsbetalning i nästa vecka! :krama

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Drog du i backen med Husan, eller? Hade du trasig gaffel innan eller efter?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Drog du i backen med Husan, eller?
Jajamensan. :gnissla

Da Fris skrev:
Hade du trasig gaffel innan eller efter?
Det är väl det som är den stora frågan! :huvet När vi reste upp hojen, såg jag att avluftningsventilen på höger gaffelben var av. Den kan ju ha vibrerat sönder under körningen, för jag vet att den fanns där när dagen började och risken är väldigt liten att den slås av vid en vurpa med tanke på var den sitter. Hojen dök så oförklarligt vid övergången mellan asfalt och en betongdel, så om det är möjligt att fjädringen blir så defekt av den öppningen som obefintlig ventil till avluftningen ger... ja, vad ska jag säga? :confused: Ont gjorde det iaf. Och förvånad blev jag! :D

Hojen är okej, bara jag får ur ventilstumpen och får lossa lite skruvar så allt sätter sig rätt igen. Jag tar något längre att läka och det j-ligaste med det är att jag inte kan prova nya bebben fast han kommer hem på lördag. :mad:

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Hojlös
Jajamensan. :gnissla

Det är väl det som är den stora frågan! :huvet När vi reste upp hojen, såg jag att avluftningsventilen på höger gaffelben var av. Den kan ju ha vibrerat sönder under körningen, för jag vet att den fanns där när dagen började och risken är väldigt liten att den slås av vid en vurpa med tanke på var den sitter. Hojen dök så oförklarligt vid övergången mellan asfalt och en betongdel, så om det är möjligt att fjädringen blir så defekt av den öppningen som obefintlig ventil till avluftningen ger... ja, vad ska jag säga? :confused: Ont gjorde det iaf. Och förvånad blev jag! :D

Hojen är okej, bara jag får ur ventilstumpen och får lossa lite skruvar så allt sätter sig rätt igen. Jag tar något längre att läka och det j-ligaste med det är att jag inte kan prova nya bebben fast han kommer hem på lördag. :mad:

Vad hände med din axel? Hoppas det inte är allvarligt.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Vad hände med din axel? Hoppas det inte är allvarligt.
Näää... det tror jag inte, men jag stöp rakt ner i backen och landade med alla mina praktfulla kg:n på axeln. Den är lite mörbultad. Har inte haft tid att gå till doktorn. Än...
Tack för omtanken. :krama

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Najs! Blev det Ebay som fick stå för reservdelarna eller hittade du delar på nån skrot sen?

fzrjonte

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
Honda CR 125 -99, CBR 954 -02, Yamaha FZR 600 -93
Fick ta i nytt svänghjul för 2500 å stator för 1100.... Helt OK. Kör du nått själv?

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Gott! Nä, säsongen har inte startat för mig ännu. Men nu är det snart dags.

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Nu är man fit for fight igen. Vet inte hur många år sedan det var som jag var utan en hoj i 7 dagar i sträck.

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Nä det är jag inte:gnissla Bågen står i skamvrån igen:(

Nu skiter jag i den och kör moppe istället.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM