Karlskrona

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Självklart glömde jag fota Yashas lilla svarta elefant när hon var här........ Bort med en fyra-fem varningslappar och på med den nya ljuddämparen så kommer den bli helgrym. Ett gäng svarta kåpskruvar oxå så är nog lyckan gjord.

Själv skruvade man ihop hojen, tog en kopp kaffe ute på altanen och sedan kom regnet. Ingen j***a provkörning idag heller alltså :huvet

Din backkamera Chirre, kan man inte slava signalen till en videokamera??? Skulle kunna tänka mig några snygga sekvenser på A-torp när du bränner förbi i ytterspår och ser en Husa toura med en något uttråkad ivrigt viftandes instruktör bakom/bredvid som försöker driva upp farten :rolleyes:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
För en gångs skull köpte jag en elektronikpryl i Sverige.
http://www.natalie.se/product_info.php?cPath=116_134&products_id=523

Har precis monterat så jag vet inte hur bra den funkar i drift. Men i garaget ger den en tydlig fin bild, även när jag startade upp och varvade då jag trodde att vibrationerna skulle göra bilden suddig.
Får väl ta en runda i eftermiddag och testa.

Najs! Trådlös å allt :tummenupp Blir till att beställa sig en tror jag bestämt.

Väntar på utlåtandet efter provturen först bara. :D

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Självklart glömde jag fota Yashas lilla svarta elefant när hon var här........ Bort med en fyra-fem varningslappar och på med den nya ljuddämparen så kommer den bli helgrym. Ett gäng svarta kåpskruvar oxå så är nog lyckan gjord.

Själv skruvade man ihop hojen, tog en kopp kaffe ute på altanen och sedan kom regnet. Ingen j***a provkörning idag heller alltså :huvet

Din backkamera Chirre, kan man inte slava signalen till en videokamera??? Skulle kunna tänka mig några snygga sekvenser på A-torp när du bränner förbi i ytterspår och ser en Husa toura med en något uttråkad ivrigt viftandes instruktör bakom/bredvid som försöker driva upp farten :rolleyes:

Fö faan Frisen ---> (FFF) :D
Inte missa sånna tillfällen att plåta en Gixxer. Klant!

Dom där varnings och uppmanings klibborna dom trycker dit är ett jävla skit. Sitter som fan gör dom åxå. Jag fick tag i nåt medel på kneget när jag skulle ha väck mina. Typ smälter bort klibban men lacken/plasten under lämnas orörd. Riktigt bra mirakelmedel.

Kaffe föresten? Det måste vara det mest manliga du druckit dom senaste dagarna va...? ;) Inga tilltugg i denna dryck eller?

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Det blev faktiskt TRE glas whiskey igår kväll...... ett glas Bunnahabain och två Laphroaig :yoparty

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011

Det vet jag inte, kameran är trådlös.
Vidare så kan det blir tvärtom, att jag blir omkörd av era motarder:rolleyes:

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vet i fan vad jag pysslade med när jag fotade för det blev suddigt.

Satte kameran mellan dämparna på skylthållaren.
1041270rj0.jpg

Lite pill att få dit skärmen. Hade från början tänkt att sätta den vid intrumenteringen men den fick helt enkelt inte plats där.
1041271hx6.jpg

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Blev ju bra med placeringen av kameran. Jag har funderat på att ha den inne i hjulhuset på nåt vänster men det kanske man ska lägga ner med tanke på all skit som far där emellanåt...

Tror jag har mer plats vid sidan om instrumenteringen så jag ska försöka klämma dit skärmen till vänster om instrumentpanelen.

Ska du plocka väck backspeglarna nu åxå då?

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Av någon anledning har de fula backspeglarna aldrig bytts ut eller plockats bort, ren lathet.
Får se hur jag gör nu. Kanske ska försöka hitta några mindre snyggare.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Eller ta bort dom helt nu när du har en kamera. Är det som på Gixxern så fyller dom knappt nån funktion iaf, ser ju bara armbågarna i dom ändå. Men Rettans speglar kanske är funktionsdugliga?

Finns ju snygga blinkare att fylla ut platsen där speglarna sitter annars. Jag har sånna på min.

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vadå blinkare? Menar du täckbrickor?

Mina nymoddade fotpinnar. Lite svårt att vänja sig vid raceväxling bara.
1041268fg9.jpg

Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vadå blinkare? Menar du täckbrickor?

Mina nymoddade fotpinnar. Lite svårt att vänja sig vid raceväxling bara.

Fan. Glöm vad jag skrev. Finns ju bara till min hoj ju. Crap. Får skylla på lite hjärnsläpp. :rolleyes:

Men, du kan väl flytta blinkarna till positionsljusen ist. Jeifligt snyggt. Sweppe gjorde det på sin R6a och det blev fan kanoners.

Rejsväxlat är kul i början. Hur många gånger har du lagt i ettan på rad nu? :D

Har du hunnit testa backkameran i fart nu då?

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej du har ju sådana där kombibackspeglar, allt i ett:)

Nja, jag har fina lackade blinkers. Annars har jag såna där flushmounts liggandes nånstans.

Skulle ta en testtur nu i eftermiddags. När jag klätt på mig och ska starta så upptäcker jag att tändningen har stått på sen i går. Helt dött batteri. Det gick inte ens att ladda upp. Knepigt.
Mc-doktorn hade som väl va ett hemma. Så i morgon ska den väl gå att köra.
Efter alla problem efter Anderstorp så har jag inte kunnat köra mer än 1 km.

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nästan 2400 bagis för ett nytt batteri. Det kostar att ligga på topp:gnissla

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nej du har ju sådana där kombibackspeglar, allt i ett:)

Nja, jag har fina lackade blinkers. Annars har jag såna där flushmounts liggandes nånstans.

Skulle ta en testtur nu i eftermiddags. När jag klätt på mig och ska starta så upptäcker jag att tändningen har stått på sen i går. Helt dött batteri. Det gick inte ens att ladda upp. Knepigt.
Mc-doktorn hade som väl va ett hemma. Så i morgon ska den väl gå att köra.
Efter alla problem efter Anderstorp så har jag inte kunnat köra mer än 1 km.

Ja, jävla junk om du frågar mig. Men det är nog mest för att backspeglarna inte fyller nån funktion för mig direkt. Ser som sagt bara armbågar i dom hur fan jag än bänder och vrider på dom. Visst går det att se i dom om man justerar hur man sitter å så men då är dom inte funktionsdugliga enligt mig iaf.

Flushmounts, är det dom som ligger jäms med plasten så att säga? Schnygga är som isf.

2.400:- för ett batteri??? Va fan vad det för nåt batteri? Eget kärnkraftverk i eller? :D

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja precis såna, köpte de för länge sedan i samma röda lack.

Det är ett sånt där batteri som man kan montera upp och ner om man vill. Sjukt pris iaf.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Najs! Varför har du inte dom monterade då? På med dom och sen ett bakljus från clearalternatives med intregrerade blinkers åväck med speglarna så blir Rettan perfa. :tummenupp

Är det ett gelbatteri då föresten?

Bakljus med inbyggd blinkers till din Retta
Klicka här

Last edited:

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tyckte de drop jag lackade själv blev snyggare.

Ja det är ett MF batteri. På rettorna ligger batteriet nästan vågrätt så det var inte mycket att välja på.
YUASA MF är inte så billiga tyvärr.

Edit. Försökte skrämma liv i det gamla. Körde en fuling på frostläget och nu när jag mätte upp det hade det kommit upp i 11,7V, så det kanske inte var helt slut ändå. På normal laddnign gick det inte alls. Får väll åtminstone komma till 12,5V tror jag.

Edit 2. Har ett sådant bakljus oxå liggandes:)

Last edited:

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Hoppas ni får fint väder! Det spöregnar jämt när jag kör på Kinnekulle, men det funkar ju det med. :D

Jag ska försöka plocka ut besten ikväll... :rolleyes: nå'n gång efter 19 blir det förhoppningsvis en runda.

Jodå, det regnade. Men torkade upp ganska tidigt. Kan säga att har sjuk träningsvärk i låren idag.
2st instruktörer lekte av sig lite under lunchen. En på en gsxr 1000 k5 & den andra på en k7, dom ritade på start å målrakan där den kröker sig varje varv. Rätt cool o se.

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Du fröken, var det någon av dina elever som inte uppskattade dig eller????

:D

Bifogat

• Yasha.jpg
    Yasha.jpg
    137.2 KB · Visningar: 66
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...