Karlskrona

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Sorry, bortrest den helgen (HojX), men hojen kommer ner till blåshålet imorgon, så det ska väl gå att ordna så att hon är hyfsat gatlaglig. Om tanter får följa med. :tungan

Vaf*n menar fröken med blåshål......... ursäkta, är det inte Sverigevanligt med kulingvarning runt vartenda kvartershörn :rolleyes:

Du vet att jag kan "varmköra" om du tycker att dom kommer att becka igen....... ditt val av boende tycker jag bara är inspirerande (ser dom gul-vit-blåa bilarna varje dag nu. kommer snart kosta :mad: )

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Vaf*n menar fröken med blåshål......... ursäkta, är det inte Sverigevanligt med kulingvarning runt vartenda kvartershörn :rolleyes:

Du vet att jag kan "varmköra" om du tycker att dom kommer att becka igen....... ditt val av boende tycker jag bara är inspirerande (ser dom gul-vit-blåa bilarna varje dag nu. kommer snart kosta :mad: )
Hmmm... ja, det låter ju betryggande, så jag får allt skäll om jag någon gång kommer hem med min lilla Husa, för att du "varmkört" utanför farbror Blås hus. :mad:

Den nyinköpta svarta plasten ska nog få ligga kvar omonterad ett tag... :rolleyes:

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
Förmodar att du menar mig. Pluggar till sjöingengör så jag är ute på praktik nu. För tillfället på Sirius båt M/T Marinus. Är du själv sjöman eller?
E
dit: Såg nu att det står "yrke: sjökapten" i din profil.
vart jobbar du?

Last edited:

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Hmmm... ja, det låter ju betryggande, så jag får allt skäll om jag någon gång kommer hem med min lilla Husa, för att du "varmkört" utanför farbror Blås hus. :mad:

Den nyinköpta svarta plasten ska nog få ligga kvar omonterad ett tag... :rolleyes:

Det är ju två till Husor i staun, det är minst en för mycket för trafikarna att hålla reda på...... :rolleyes:

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Förmodar att du menar mig. Pluggar till sjöingengör så jag är ute på praktik nu. För tillfället på Sirius båt M/T Marinus. Är du själv sjöman eller?
E
dit: Såg nu att det står "yrke: sjökapten" i din profil.
vart jobbar du?

Ja, jag är kapten på Sunnanvik som ägs av norska Klaveness. Jag har ständigt två elever ombord. Du går i Kalmar då förmodar jag..

Farbrordane

Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
Jaså sunnanvik. Då har ni precis haft lagerberg från min klass där som elev då om papprena stämmer.
Jepp pluggar i kalmar. Gbg är ju bara för teoretiker :)

Befinner mig just nu utanför norges västkust i 20 sekundmeter å 4-6 meter höga vågor i en liten båt på bara 119 meter så det är ingen jätteskoj upplevelse. Hade varit bekvämare med en åktur i en tvättmaskin tror jag. kocken var så sjösjuk igår så skepparn å 1:e maskinisten fick laga middag.

Last edited:

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Ja just det, det måste ha varit Henrik det. Han åkte hem för ett par veckor sedan. Han var en j-vel på datorer den killen.
Hälsa honom.

Last edited:

Farbrordane

Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
Det ska jag göra...kommer väl iofs inte att träffa honom förrän till hösten igen. Nu åker man snart hem, ska bli skönt att få rasta hojen lite. Har ju inte ens hunnit se den live än.

Farbrordane

Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
Garage i stan

Har för mig att det var någon mer som bodde vid polishuset. kommer själv att bo bredvid deras garageinfart fram till midsommar. någon som har garageplats i närheten för en xt 600 att hyra ut fram till sommaren. vill ju helst slippa springa i stället tvärs över stan varenda gång man ska ut å köra

Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Tror ni att det blir lika varmt och soligt imorgon? Kan det vara värt att stolpa till garaget och montera på lyse och så'nt på Husan till imorgon? :yoparty
Va? Va? VA?!? :D

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ja..... Ja......JA!!!!

Jag undrar oxå vem det var mer än mig som rastade sin Husa idag???? Blev väldigt förvånad när vi låg två Husor i bredd på infartsleden, är ju inte så vanligt.......

Yasha, SMHI säger regn på förmiddagen men dom har ju haft fel förut.... :rolleyes:
Jag är på om det inte är för blött eller kallt.

Vill du slippa montera lysen och annat skit kan jag ta din hoj utan x-trakilo så kan du köra min, bra byte va.... :D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Yasha, SMHI säger regn på förmiddagen men dom har ju haft fel förut.... :rolleyes:
Jag är på om det inte är för blött eller kallt.

Vill du slippa montera lysen och annat skit kan jag ta din hoj utan x-trakilo så kan du köra min, bra byte va.... :D

Jag kan ju ägna förmiddagen åt att montera lysen då och plocka bort slicksen, så kan det regna hur mycket som helst just då!

Min hoj är inte lättad, tvärtom eftersom den har dubbla pipor, men den har några extra små pållar för att kompensera för tjockisen som brukar köra henne. Med dig på, som väger som en påse bomull eller n't, så lär hon pipa iväg som en skållad. Ett krux bara... mitt namn står med stora bokstäver på nummerplattan, det är nog bäst att inte skylta för mycket med det kanske. :tungan

Du jar ju tagit bort de däringa åranscha sakerna på din, så nu vågar man kanske ta i den. :D

Så.. vem var det som var din skuggryttare idag då? Det var ju inte jag... :yoparty

Du kan ju komma ner till garaget och ta ut henne på en provtur, hon behöver rastas efter vintern... jag har en massa möten på eftermiddagen så jag vet inte om jag egentligen hinner. Efter 15 kan jag!

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
1. Det är jag som har fettkilon runt magen........ ett par kilo till så man står stadigt på marken.

2. Ska det köras imorgon så är det på eftermiddagen, bara vi är klara till 18 då kvällens race drar igång på Eurosport.

3. Självklart kör jag din bitch om du vill........ ditt namn på nummerplattan fixar jag vilken dag som helst; dra upp henne på uileen utanför polishuset ropandes mitt namn..... :rolleyes:

Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
:rofl

Jag hinner inte köra idag, jag glömde att jag har två telefonmöten, det sista kl.15. :mad:

Nästa helg är jag hemma och ledig! Vad sägs om lördag om det är hyfsat väder? :)

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Med tanke på att det kommer vatten från himlen nu som kommer slynan INTE ut från förrådet........

Regeringen har visst bestämt att vi ska titta på nya soffor som straff för att jag ska titta på MotoGP ikväll........

Nästa helg låter bra, dock med reservation för vädret. Måste nog lägga på mig ytterligare fettskvalp så att jag slutar frysa så fort jag kör under +30 grader :rolleyes:

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Blir det någon körning idag??

Vädret set väl OK ut, lite blött nu men det torkar nog snabbt upp.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Kan jag tänka mig. Det var ju inte direkt når vårvärme igår. Kan t.om tänka mig att du höll dig under laglig hastighet...:näsblod

Å nu sitter du bara och väntar in :sjuk va?

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Lackeringsverkstad

Tja

Finns ju ingen Ronnebytråd men får la fråga här istället. Nån av er som vet ifall det finns någon bra lackverkstad i Ronneby som kan tänka sig ta emot en praktikant? Dvs, mig :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM