Karlskrona

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi

Jepp, vågar knappt räkna timmarna med maskinen nu längre..... kan ju gissa på att det tog en timme med avfettning+ tvätt, rubba tog nog 3 timmar, polera 2 timmar och så en timme till att sprita och lägga första lagret Fireglaze.

Skäms lite för att säga det men jag har inte rört taket ännu :gnissla

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Ja det tar sin tid. Jag får nästan aldrig ner tiden under 6 timmar på en normalbil. 8 timmar tog en XC 90 förra veckan.
Fast det där med att sprita tycker jag är skit, jag tvättar hellre innan lackskydd.
Jag funderar på att beställa en Top-Tool till hösten, de säger ju att den i stort sätt ersätter den roterande, men jag vet inte riktigt.

Ska beställa PPS lackskydd och testa men Fireglaze ger grymt bra lyster i svart lack, nöjd som fan med den.

Vad rubbade du med? Power Gloss?

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blev det nått åka idag? Tror jag kan efter 17 tidigast.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jag kom precis hem och måste se till att tonårsmonstret får i sig mat. Är nog inte redo för färd förrän tidigast vid 20, så räkna inte med mig idag.

:huvet Frisen har nog riktigt skallebank idag.

Lördag. Lördag ÄR en bra dag för hojköra! Då bestämmer jag att det varken blåser eller regnar! :rolleyes:

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Frisen har nog riktigt skallebank idag.

Lördag. Lördag ÄR en bra dag för hojköra! Då bestämmer jag att det varken blåser eller regnar! :rolleyes:

Du skulle sett hur det såg ut hemma när man låg naken i sängen ovanpå alla väskor och skit och försökte messa med touchskärm......... damen skrattade fortfarande när jag vaknade imorse :D

Lördag kan jag tänka mig en runda oxå, bara jag är hemma i tid till fotbollen. Känns ju jäkligt surt bara att man börjar 0600 på söndag :mad:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Du skulle sett hur det såg ut hemma när man låg naken i sängen ovanpå alla väskor och skit och försökte messa med touchskärm......... damen skrattade fortfarande när jag vaknade imorse :D

Lördag kan jag tänka mig en runda oxå, bara jag är hemma i tid till fotbollen. Känns ju jäkligt surt bara att man börjar 0600 på söndag :mad:
Jo, att du var naken, det fick nog hela världen reda på. :D F-n vad jag garvade där jag satt ensam i bilen. Tur att jag nästan var hemma. *shit jag garvar ff*

Bestäm tid du, på lördag är jag ruskigt flexibel.

Ni andra pojkar, den här ggn SKA DET BLI AV! :mattias

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Vad säger ni om lördag? Ska vi ta en tidig tur istället? Typ förmiddag? Eller kör ni hellre på eftermiddagen?

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad säger ni om lördag? Ska vi ta en tidig tur istället? Typ förmiddag? Eller kör ni hellre på eftermiddagen?

Vet inte om jag klarar körningar med så här täta intervall. Jag tog ju en runda på flera kilometer för några dagar sen.:rolleyes: Känns som jag måste vila upp mig ett tag nu.
Men ok, jag får väl smörja in mig med Tigerbalsam på lördag och plåga kroppen lite till.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Vet inte om jag klarar körningar med så här täta intervall. Jag tog ju en runda på flera kilometer för några dagar sen.:rolleyes: Känns som jag måste vila upp mig ett tag nu.
Men ok, jag får väl smörja in mig med Tigerbalsam på lördag och plåga kroppen lite till.
Lite massage, lite ammoniaksniff och så en kall handduk till pannan, så fixar det sig nog. En kall öl på kvällen blir pricken över i:et! :tummenupp

Vad sägs om att sikta på en mil, Chirre?!? :D

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok, om vi räknar engelska mil.

Men lördag ska nog vara ok men jag får reservera mig lite då det nästan alltid är nån fotbollsmatch som jag måste köra till.

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ska beställa PPS lackskydd och testa men Fireglaze ger grymt bra lyster i svart lack, nöjd som fan med den.

Vad rubbade du med? Power Gloss?

Nope, rubbade med IP och gul, medelhård trissa. Funkade alldeles hyfsat.

PPS, vart hittar du det till privatpersoner?? Trodde det bara såldes till företag?

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Lördag är junk för min del. Frun fyller år så det ska kalasas osv. Söndag är jag flaggvakt under serietävlingarna på Sandsjöbanan.

Fetkört tills efter midsommar som det verkar nu.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
=(

Jaja, vi får väl se helt enkelt. Jag kan när som helst under helgen egentligen. Faktiskt.

Efter helgen är dottern hos sin pappa i 5 veckor, så jag är på även på kvällskörningar!

:)

Edit: Alltså... jag tänkte jag skulle vara duktig och kolla när den där j-a fotbollen börjar imorgon, eftersom Frisen är så bestämd med att det är viktigt, men... det är för h-e fotboll från 13-00!!! :va Fattar nada... idiotsport. :rolleyes: Lobos fru får följa med på en tur? Som present! :D

PS. Vad händer häromkring på midsommar? Familjetjosan för hela slanten eller party?

Last edited:

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nope, rubbade med IP och gul, medelhård trissa. Funkade alldeles hyfsat.

PPS, vart hittar du det till privatpersoner?? Trodde det bara såldes till företag?

Jasså det visste jag inte, trodde det bara var R2000 som inte såldes till oss vanliga dödliga.
Men förut då jag beställt Autosmartprodukter så beställde jag det genom jobbet (Norskt företag) och då var det inga problem. Nu verkar det gå bra att köpa deras produkter ändå. Hos Pingen gick det bra iaf.

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
=(

Jaja, vi får väl se helt enkelt. Jag kan när som helst under helgen egentligen. Faktiskt.

Efter helgen är dottern hos sin pappa i 5 veckor, så jag är på även på kvällskörningar!

:)

Edit: Alltså... jag tänkte jag skulle vara duktig och kolla när den där j-a fotbollen börjar imorgon, eftersom Frisen är så bestämd med att det är viktigt, men... det är för h-e fotboll från 13-00!!! :va Fattar nada... idiotsport. :rolleyes: Lobos fru får följa med på en tur? Som present! :D

PS. Vad händer häromkring på midsommar? Familjetjosan för hela slanten eller party?

Sverige spelar klockan 18 så då är det soffan som gäller med min kompis Carl S Berg...... det ger alltså körning innan. Bestäm ni vet jag, får nog av att peka med hela näven på jobbet.

Vad det gäller framtida körningar så jobbar jag som sagt fr o m söndag 0600 till förtöjning på midsommarafton då det blir sex veckors semester som tack för visat intresse detta halvår......

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Verkar som jag kan i morgon. Sen verkar det som om Frisen och jag har gemensamma polare.

Är hemma en vecka till sen finns jag på sommarstället utanför Gullabo. Tar nån halvtimme till Kna i olaglig fart.

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Jag, Yasha och eventuellt hennes sambo kommer att mötas upp för en runda kl 1300 imorgon lördag vid Glassiären för hugade spekulanter.
Var vi ska köra är en öppen fråga än så länge, medverkande själar får självklart komma med förslag.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM