Karlskrona

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jag tycker inte heller om regn. Eller blåst. :mad: Men 13.00 ska jag ha klämt mig i skinnstället och rullat hojen uppför backen till Glassiären iaf... :D

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Har en 1,5 timmars runda med vissa sträckor som borde passar er Rertardåkare. Men Yasha med tillbehör kanske kommer på riktig hoj?
Av en viss anledning (tror jag glömde låsa ladan) leder den förbi mitt torp.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Har en 1,5 timmars runda med vissa sträckor som borde passar er Rertardåkare. Men Yasha med tillbehör kanske kommer på riktig hoj?
Av en viss anledning (tror jag glömde låsa ladan) leder den förbi mitt torp.
För information till herr'n, så är Husan så mycket riktig en hoj nu kan bli. :yoparty Nu är min lilla bitch inte ens i närheten av gatkittad och jag är inte tillräckligt bra på att vifta med ögonfransarna och slänga med håret om farbror Blå skulle komma på tanken att bli nyfiken, så... det blir 7½-Gixxer för min del och om sambon hinner hit, lika för honom.

(ska jag vara riktigt ärlig, tycker jag inte ens att det är kul att köra motard på slingrig väg, men jag vill ju träffa lite Karlskronafolk, så jag sniglar mig ut med Sukkan och hoppas ni inte hånar tant för rullatorfarten)

Hänger det inte ett par regndroppar där och vänta under molnet... jo... de gömmer sig där de j-klarna... :tungan

Och Chirre, vilken tur att du glömt stänga ladan, då vet vi ju vart vi ska!

Last edited:

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
(ska jag vara riktigt ärlig, tycker jag inte ens att det är kul att köra motard på slingrig väg, men jag vill ju träffa lite Karlskronafolk, så jag sniglar mig ut med Sukkan och hoppas ni inte hånar tant för rullatorfarten)

Sätter du dig lite längre ifrån tanken slipper du det problemet........ Nä, nu måste jag gå och lägga mig :D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Sätter du dig lite längre ifrån tanken slipper du det problemet........ Nä, nu måste jag gå och lägga mig :D
Iofs vibrerar Sukkan rätt ordentligt strax innan 8000 varv, men det ger inga snigelspår, Frisen, det där har du fått om bakfoten. :whip

Det är enstånkan som är en flikkas bästa vän... :drool

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
690 SMCR
Solsken än så länge..... såg lite mörkare ut norröver.
Dansken har regn på sin karta :huvet

Men det hinner hända mkt på 2 timmar. :rolleyes:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
*suck* Jaja, vi siktar på Glassiären 13.00 ändå, i värsta fall blir man lite blöt och får vända hem igen.

Chirre, ska vi hämta dig med bilen?!? :D

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Nu ska fan hojjäveln dööööö...... :huvet Som om den inte har strulat tillräckligt så har jag ett batteri som inte längre tar laddning. Kickar igång hojen gör jag INTE.
Får se om det blir någon körning nu för mig, måste ut via päronen en runda först.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Tack för lotsningen, pojkar. Nästa gång får ni ta lite mindre hänsyn till sniglar och köra så ni får lite kul också. Och så snackar vi liiiite mindre. :D

Lambrettor var iofs ballt och det var kul att träffa er. Syns förhoppningsvis någon mer gång, både studsbollar och andra. Om inte annat så på Anderstorp den 27:e? :7peta

:krama

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Detsamma Yasha.
Visst ska det väl bli fler rundor innan den 27e, inte fel att toura lite ibland oxå. Du lär väl ändå åka ifrån mig på Anderstorp sen.

Passar på att slänga in en fråga till dig som vet: Får man typ köra själv nån gång under kursen i sin egen takt? Nu vet jag ju att detta inte är någon bandag i den bemärkelsen men du fattar vad jag menar.

Jag är ju nybörjare på Steg 1:(

Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Passar på att slänga in en fråga till dig som vet: Får man typ köra själv nån gång under kursen i sin egen takt? Nu vet jag ju att detta inte är någon bandag i den bemärkelsen men du fattar vad jag menar.

Jag är ju nybörjare på Steg 1:(
Jag fattar precis och bara för att du går steg 1 är du väl ingen nybörjare?!? :D

Om killarna gör som vi brukar, kommer ni att få välja hastighetsgrupp och sedan köra det steg ni ska i den, det för att vi oftast tycker det är lämpligare och säkrare att alla har ungefär samma fart än att alla gör exakt samma övning ute på banan.

Jag har ju inte kört med Blekinge förut, men tanken är att man ska få öva i sitt eget tempo, ingen ska behöva köra på led mer än de första mastervarven.

Urban och Henke får rätta mig om jag har fel, det är de som är kursansvariga, men det är så vi lägger upp de andra kurserna ute i landet.

fzrjonte

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
Honda CR 125 -99, CBR 954 -02, Yamaha FZR 600 -93
Tack för lotsningen, pojkar. Nästa gång får ni ta lite mindre hänsyn till sniglar och köra så ni får lite kul också. Och så snackar vi liiiite mindre. :D

Lambrettor var iofs ballt och det var kul att träffa er. Syns förhoppningsvis någon mer gång, både studsbollar och andra. Om inte annat så på Anderstorp den 27:e? :7peta

:krama

Tjo! Helt OK runda för min del me. Var tvungen att hävda mig lite där mot slutet annars så brukar jag "säga hej" innan man splittras. Fler rundor får det bli.
Ha det gott

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
690 SMCR
Tack för idag :tummenupp
Tur man stannade kvar därute, jag fick kaffe o tårta.... o grillat :blah

Precis hemkommen nu!!!

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Tjo! Helt OK runda för min del me. Var tvungen att hävda mig lite där mot slutet annars så brukar jag "säga hej" innan man splittras. Fler rundor får det bli.
Ha det gott
Jag tog den där dammande hjulningen efter bilen som hade bråttom som ett hej. :D Jag blev dock liiite orolig för dig, när en svart SAAB med svarta rutor fick fasligt bråttom den också och förföljde dig, men den fick annat för sig efter en stund.

Tack för idag :tummenupp
Tur man stannade kvar därute, jag fick kaffe o tårta.... o grillat :blah

Precis hemkommen nu!!!
Kanske avsluta en runda med grillat och valfri dryck någon dag/kväll i sommar?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM