Karlskrona

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Hojlös
Hej alla glada!

är sen idag användare på detta fantastiska forum, bor i Ronneby och jobbar här i Karlskrona, precis nerflyttad från Stockholm med son (10mån) och sambo.

Nog om de.. håller i detta nu på att ta mc kort på Lundbergs trafikskola i Karlshamn och behöver tips och råd vad gäller köp av MC.

är 191cm lång och 112kg och vill inte att hojen ser ut som en pocketbike..
provsatt en R6:a och tyckte den såg löjligt liten ut..

Så frågan är- vad ska jag köpa för mc?

1. en helt ny KTM 950SM
2. en -07 Hayabusa 1200mil
3. en Gsxr1000r +05 med 600mil

min budget är runt 90 tusen men gärna mindre så klart...

Tacksam för hjälp!

Köp gixxern!:tummenupp

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Boka lekkväll på O'Learys?

Hej pojkar och flickor,

jag är vansinnigt impad av alla som kan lira Guitar Hero och gillar att äta och dricka öl, kanske det finns fler som tycker lika?

På O'Learys har de röj den 15 juli, med Guitar Hero-SM och liveband och jag tänkte höra om det är någon som är sugen på att hänga med? Boka ett bord känns rätt bra och den som vill kan säkert ställa upp och spela GH också.

Vad sägs? Några på mitt jobb var sugna, så jag ska ändå boka bord.

:krama
/ Veronica

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jag är på!!!

Allt som inte har med sattyget till slyna ute i carporten är uppskattat....... ska riva ner fuggen ikväll när damen kommer hem, gjorde ett ärligt försök tidigare idag med lillgrabben pockade lite mycket uppmärksamhet så jag smäckte av 7 blodkärl i huvudet :huvet

Kan för övrigt säkert inte spela GH, har aldrog provat men öl och Boston Celtic kan jag trycka ner i strupen.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jag är på!!!

.. *svordomar om den vackra blå-gula*

Kan för övrigt säkert inte spela GH, har aldrog provat men öl och Boston Celtic kan jag trycka ner i strupen.
Om du vill ställa upp i GH-SM, kan du säkert få öva lite innan. :D

Boka bord på O'Learys 17 juli, om du vill vara med skriv in dig i tråden senast 3 juli, så får vi hoppas på att det finns bord till oss. Jobbar inte nå'n av oss där? *petar lite på fzrjonte*

Jag gör en lista:
1. Yasha
2. DaFris
3.

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Om du vill ställa upp i GH-SM, kan du säkert få öva lite innan. :D

Boka bord på O'Learys 17 juli, om du vill vara med skriv in dig i tråden senast 3 juli, så får vi hoppas på att det finns bord till oss. Jobbar inte nå'n av oss där? *petar lite på fzrjonte*

Jag gör en lista:
1. Yasha
2. DaFris
3.

Yasha gör en lista:
1. Yasha
2. DaFris
3. Ghost (det blir långt till jobbet på måndag... :D )

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Du är väl för h-e inte ledig då?!? :mad: Och var har DU tänkt sova? Va?!? :va

Nope det är jag inte. :rolleyes:
Tror jag måste skaffa bättre glasögon... :näsblod

Har dom inte sovbord på O´Learys? Jag har iaf sett folk sova vid bord förut. :rolleyes:

Yashas förbättrade lista...

1. Yasha
2. DaFris
3.

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Puuuuuh, man blir livrädd när man ser att Yasha varit den som lagt det sista inlägget i tråden, trodde fröken hade vrålat ut vissasstoramisstagsomhäntdennakvällen: skäms

F´låt fröken :pannkyss

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Puuuuuh, man blir livrädd när man ser att Yasha varit den som lagt det sista inlägget i tråden, trodde fröken hade vrålat ut vissasstoramisstagsomhäntdennakvällen: skäms

F´låt fröken :pannkyss
Vadå? Har du gjort nå't som jag inte vet om?!? :va Nå't som jag borde retas för?!? Berätta! Berätta! :tuttar (jag kan faktiskt både vara snäll och bevara en hemlis, men då måste jag ju veta om den först. *s*)

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Tja, jag tänkte närmast på incidenten när jag skickade iväg slynan utan förare i carporten :notme

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Ja fan vad kul de ska bli. Vi ska ju köra knudan 2 dar ju. Har fixat sovplatsen första natten. Men nån av oss får köra hoj ner. Går bara in 2 hojar i blåbussen. Kan vara bra att ha med den om någon vill kolla hur sandfållan ser ut.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Fan Frisen får du ihop hojen tills tisdag eller?
Hmm... han ska få den att överleva fredagen först... :rolleyes:

Edit: Och nu har jag varit ute hos Frisen och hjälpt honom krascha både vinglas och hojen. Fast det var "bara" motorn som gick i bitar. :gnissla Jag tror faktiskt inte att Frisens Husa gillar honom speciellt mycket... :va :rolleyes: :näsblod

Last edited:

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Manolo, Hittebarn......... här kommer bilderna på det Yasha pratar om:

Sovplats mellan den 1:a och 2:a har jag bokat i stugbyn så det är kirrat, det är bara en hoj som saknas :D

Pssssst fröken, jag blev förpassad till plastglas nu på kvällen :yoparty

Du Jocke, vaddå någon av oss??? Om det går in två hojar i bussen, innebär inte det att två får köra ner (självklart släp bakom en bil)?
Manolo ska ju med avseende tidigare inlägg, ska inte Jonte med eller?

Bifogat

• img0113jr0.jpg
    img0113jr0.jpg
    117.1 KB · Visningar: 58
  • img0114cx8.jpg
    img0114cx8.jpg
    111 KB · Visningar: 47
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Manolo, Hittebarn......... här kommer bilderna på det Yasha pratar om:

Sovplats mellan den 1:a och 2:a har jag bokat i stugbyn så det är kirrat, det är bara en hoj som saknas :D

Pssssst fröken, jag blev förpassad till plastglas nu på kvällen :yoparty

Du Jocke, vaddå någon av oss??? Om det går in två hojar i bussen, innebär inte det att två får köra ner (självklart släp bakom en bil)?
Manolo ska ju med avseende tidigare inlägg, ska inte Jonte med eller?

Vad har hänt mannen? Nåt trist ras?

En allmän fråga: Ser jag ett 2RS (dubbelkapslat) lager på kammen?
Verkar skumt isf. Brukar aldrig vara kapslade lager inombords inne i motorer.

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Tjenare PA.

Kedjan du ser på bild1 ska vara som en cirkel, inte som ett streck. Därav det lilla problemet med att hojen inte ville starta :D efter att hon bara tvärdog ute på vägen.
Nu såhär i efterhand är jag j*vligt lycklig att det inte resulterade i ett bakhjulslås då jag bara tog en runda i mekkläderna för varmkörning (långbyxor, tröja, hjälm och handskar)

Vilket lager du menar fattar jag nada av..... jag är bara nöjd över att jag fick isär så här mycket utan att förstöra mera :D

Titta framför drevet på bild 1 och fundera istället ut var den "lilla" metallbiten borde sitta :gnissla

Nu när ändå rovan ska helrenoveras kanske du skulle få jobba lite på toppen om ett par veckor, hur låter det?

Dr.Bike

Guest
Tjenare PA.

Kedjan du ser på bild1 ska vara som en cirkel, inte som ett streck. Därav det lilla problemet med att hojen inte ville starta :D efter att hon bara tvärdog ute på vägen.
Nu såhär i efterhand är jag j*vligt lycklig att det inte resulterade i ett bakhjulslås då jag bara tog en runda i mekkläderna för varmkörning (långbyxor, tröja, hjälm och handskar)

Vilket lager du menar fattar jag nada av..... jag är bara nöjd över att jag fick isär så här mycket utan att förstöra mera :D

Titta framför drevet på bild 1 och fundera istället ut var den "lilla" metallbiten borde sitta :gnissla

Nu när ändå rovan ska helrenoveras kanske du skulle få jobba lite på toppen om ett par veckor, hur låter det?

Usch skräck och fy! :skrämd
Haverier som KAN leda till bakhjulslås gör att jag får magont av bara tanken...
Det är en anledning till at jag numera t.ex alltid har onödigt kraftig kedja...
(varit nära två ggr tidigare)

Toppen kirrar jag - nu med nyinförskaffad MIRA-fräs med Grottis-stål! :tummenupp
Ska spana in bilderna för att se vad du menar... återkommer.

Edit:

DU har ingen bättre enskild blild på "UFOT" framför drevet?

En ren gissning är att det är en retainer (ventilfjäderhatt) som gått av, och därefter valsats till av kammen.
Det plötsliga stoppet fick kamkedjan (den som ska vara hel, inte ett streck ;)) att gå av...

Aluretainers har tyvärr denna trista egenskap att självhärda och sedan ... :död
Stål är tunga, men håller.
Titan är lätta, dyra, men sexiga! ;)

Fråga kolon: Var nån av ventilfjädrarna lösa inne under locket när du demonterade?

Last edited:

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Fråga kolon: Var nån av ventilfjädrarna lösa inne under locket när du demonterade?

Jag måste hänvisa till Yasha i denna fråga, just nu kommer jag faktiskt inte ihåg...... :brinnerup

Det enda jag kommer på var att allt stod stilla under ventilocken när jag rörde på kicken......

Avseende det övriga har du PM, hörs av i morgon (senare idag :trött )

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0