Frisens kamkedja var slut, det var det som rasslade i motorn. (det är ett ljud som var svårt att ta fel på) Den gick nog av alldeles av sig själv faktiskt för att den inte pallade trycket från allt den skramlade emot. Så, den lilla alubiten som ligger framför drevet har ett motsvarande hål faktiskt och det är inte en ventilhatt.
Vad jag kunde se så var inga ventilfjädrar lösa, men jag pillade aldrig på dem. Jag vågade inte pilla på nå't efter att jag krossat glas.... Frugan blev inte så glad alltså, misstänkte det.
Lagret som sitter på kammen ser ut som det brukar, jag ser inget ovanligt.
Det är så skönt att du hade sinnesnärvaro nog att dra in kopplingen så snabbt, shit vad det kunde ha gått illa. Både med dig och motorn, just nu tror jag det ändå klarat sig hyfsat för att vara ett kamkedjebrott.
Har du kollat kolven? Så mycket du nu kan se utan att klyva motorn.
Vad jag kunde se så var inga ventilfjädrar lösa, men jag pillade aldrig på dem. Jag vågade inte pilla på nå't efter att jag krossat glas.... Frugan blev inte så glad alltså, misstänkte det.
Lagret som sitter på kammen ser ut som det brukar, jag ser inget ovanligt.
Det är så skönt att du hade sinnesnärvaro nog att dra in kopplingen så snabbt, shit vad det kunde ha gått illa. Både med dig och motorn, just nu tror jag det ändå klarat sig hyfsat för att vara ett kamkedjebrott.
Har du kollat kolven? Så mycket du nu kan se utan att klyva motorn.