Karlskrona

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
spinnanders skrev:
2089654 likandant hände Bamse i går, han hade skylten liggandes i cutsen, men han fick ingen böter, snuten hade väl en dålig dag i dag :död

De har ju vart gott om dem idag, först för the duke, sen har jag lyckats stöta på dem tre ggr till, så nu på väg in mot stan igen trodde jag att jag sett alla för dagen men i höjd med sjukhuset så kommer det en utåkande samtidigt som jag pkör om i 160... Ingen bra kombination så det var ju bara att stå på.
Nu gick det ju bra iofs men det känns ju lite ändå...

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n/a
Håller med om tuppkammen, fan vilket rent skitsnack, tror inte det hade hållit en sekund om man dragit det vidare, luft, gummipropp och ev lite fukt kan väl inte ändra några egenskaper, tål inte hjälmen regn då heller? Hur dum får man vara för att dra den förklaringen, och det finns hjälmar med spoilers uppepå så det kan inte bero på det heller.

Verkar som att snyyytarna kör en lite offensiv så här på vårkanten för att visa vad de tror att de kan, borde nog ta och läsa in sig på trafikförfattningarna och vägtrafikungörelsen lite till först :D

Men trevligt att vissa i varje fall kan skita i skyltgrejen och inte vara så kåta på böter (som de verkar tro löser alla världsproblemen), vill någon köra ifrån dem så gör de flesta på en sporthoj det ändå på ett ögonblick och utan större ansträngning, oavsett skylt eller inte, de hoppas jag de fattar.

Hörde förresten att på andra ställen i landet så har snyyytarna en viss mängd böter eller motsvarande de skall anmäla varje månad, så i slutet av månaden när det krisar så ligger man nog sämre till.

Jag var för bakis för att hänga på och köra idag, blir inte bra då så jag kör sällan ens på kvällen dagen efter.

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Hörde förresten att på andra ställen i landet så har snyyytarna en viss mängd böter eller motsvarande de skall anmäla varje månad, så i slutet av månaden när det krisar så ligger man nog sämre till.

Det stämmer att dem har det, visst antal måste man tydligen som polis i yttre tjänst dra in, annars kan man tydligen bli granskad. Allt enligt en polisaspirant jag mötte på en fest iaf. Hoppas det var första och sista gången man såg henne!

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Asfaltbarn skrev:
Allt enligt en polisaspirant jag mötte på en fest iaf. Hoppas det var första och sista gången man såg henne!
Var det Mallan, eller ????

B-400 skrev:
2091193 Har jag missat nåt kul månne?! :bow
Nej, inte mycket att missa. En liten pratbubbla till en bild bara.......

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
hittebarn skrev:
2090894 nån som e sugen på en runda imårrn om d blir väder till det?
jag e nu uppe i kalmar o ska nog över till öland o köra störtsköna vägar. :yoparty :yoparty :banana .det e nog bland dom skönaste vägarna jag kört....sen tar jag nybrovägen hem..... :tungan :yoparty

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Lite bilder från igår :)

Fritt fram o plocka dessa bilder :tummenupp

Bifogat

• Spinnis.jpg
    Spinnis.jpg
    110.2 KB · Visningar: 73
  • Spinnis_3.jpg
    Spinnis_3.jpg
    109.8 KB · Visningar: 68
  • Spinnis_2.jpg
    Spinnis_2.jpg
    100.9 KB · Visningar: 67
  • Spinnis_4.jpg
    Spinnis_4.jpg
    127.2 KB · Visningar: 78

Mr.Clean

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Ninja
helt slut.. 20 mil idag med spettan där bak (trodde aldrig hon skulle klara så långt) ........ va ett gutt gäng som kom på grusvägen vid mitt nyss (jämjö)! varit å hälsat på sandra å kristian ? jag hänger gärna på någon dag när folket ska ut å köra :)

Last edited:

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Öland t o r. Med en liten sväng på själva öland oxå. Sen lite högfartstouring hem. Så kommer man hålan som Gud glömde som ingen vill ha men som karlskrona kommun fick... Jämjö... där d börjar regna... Man märkte i lite fart att Gixxer 1000 e bra mkt kraftfullare än en liten 750

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Mr.Clean skrev:
2092092 helt slut.. 20 mil idag med spettan där bak (trodde aldrig hon skulle klara så långt) ........ va ett gutt gäng som kom på grusvägen vid mitt nyss (jämjö)! varit å hälsat på sandra å kristian ? jag hänger gärna på någon dag när folket ska ut å köra :)
Jasså, där bor du..... Skulle inte skada med lite asfalt där.... :rolleyes: Hade jag vetat innan att vi skulle dit hade jag aldrig tvättat eller vaxat hojen..... Speciellt inte eftersom det var två retarder som låg framför och fixade en omblästring av oss som låg bakom..... tack för det grabbar :D

Mr.Clean

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Ninja
Da Fris skrev:
2092272 Jasså, där bor du..... Skulle inte skada med lite asfalt där.... :rolleyes: Hade jag vetat innan att vi skulle dit hade jag aldrig tvättat eller vaxat hojen..... Speciellt inte eftersom det var två retarder som låg framför och fixade en omblästring av oss som låg bakom..... tack för det grabbar :D

yes box där bor jag :D nej tur väl är att det är asfalt första biten in på grusvägen in till mitt hus, så jag klarar mig precis :gnissla trevligt å se er köra förbi inte var dag det händer just på den vägen hah

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Schyssta knäpuckar du har Spinnis :tungan :hihi

Bifogat

• Spinnis knäpuck.jpg
    Spinnis knäpuck.jpg
    100 KB · Visningar: 83

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Mr.Clean skrev:
trevligt å se er köra förbi inte var dag det händer just på den vägen hah
Finns ju en risk att du kommer att tröttna på oss i sommar då det kan bli både en och två rundor till CH med diverse alkoholhaltiga drycker i sällskap....... vi är inte snälla då, och framför allt inte tysta...... :D :fyllisar

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ett par bilder till från igår :)

Bifogat

• Spinnis Bamsewtmk.jpg
    Spinnis Bamsewtmk.jpg
    104 KB · Visningar: 65
  • Bamsewtmk.jpg
    Bamsewtmk.jpg
    92.9 KB · Visningar: 63
  • Bamse_2wtmk.jpg
    Bamse_2wtmk.jpg
    83.8 KB · Visningar: 63
  • Spinnis Bamse_2wtmk.jpg
    Spinnis Bamse_2wtmk.jpg
    91.3 KB · Visningar: 59

Mr.Clean

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Ninja
Da Fris skrev:
2092550 Finns ju en risk att du kommer att tröttna på oss i sommar då det kan bli både en och två rundor till CH med diverse alkoholhaltiga drycker i sällskap....... vi är inte snälla då, och framför allt inte tysta...... :D :fyllisar

Ahh ffs! jag har redan invigt området med 2 st 80 personers fester, lite farbror blå och sura grannar :7peta så ingen fara! kul med lite gediget folk :D

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
Whiii spinnis.. Med all respect ser jag att du börjar få kläm på det där nu..

inte alls avis... :pannkyss

Bifogat

• Spinnis.jpg
    Spinnis.jpg
    74.5 KB · Visningar: 94

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
hittebarn skrev:
2092250 Öland t o r. Med en liten sväng på själva öland oxå. Sen lite högfartstouring hem. Så kommer man hålan som Gud glömde som ingen vill ha men som karlskrona kommun fick... Jämjö... där d börjar regna... Man märkte i lite fart att Gixxer 1000 e bra mkt kraftfullare än en liten 750
joda,den går som den ska ,
gixxern :) tyckte ändå att du/ni hängde på rätt bra.man frös satan hemma sen.låg o huttrade hele kvällen.pratade med exet senare o det hade bara kommit ett par droppar regn däruppe :argpådato .

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha