Karlskrona

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Hehe :lol Paparazzi :tummenupp
Här kommer lite bilder

Bifogat

• Ninja_2wtmk.jpg
    Ninja_2wtmk.jpg
    58.5 KB · Visningar: 49
  • Ninja_3wtmk.jpg
    Ninja_3wtmk.jpg
    51 KB · Visningar: 50
  • Ninja_4wtmk.jpg
    Ninja_4wtmk.jpg
    55 KB · Visningar: 41
  • Ninja_7wtmk.jpg
    Ninja_7wtmk.jpg
    54.7 KB · Visningar: 35
  • Ninja_6wtmk.jpg
    Ninja_6wtmk.jpg
    57.4 KB · Visningar: 40
  • Ninja_5wtmk.jpg
    Ninja_5wtmk.jpg
    57.4 KB · Visningar: 39

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
hittebarn skrev:
2189811 kan ju säga att dina touring-värmehandtag hade varit VÄLDIGT trevliga idag... mycket regn...
Orkar inte fixa bilderna nu, dom e för stora, men Panos vår paparazzi plåtade lite som han ska lägga upp sen

Ha ha ha! Touring ZX10R... jo fan, det har man ju hört talas om... :rofl

Väntar mig högkvalitativa bilder snart då. :tummenupp

WOOOPS! Det gick snabbt!!!

NICE!!!!

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Lite till... :hihi

Bifogat

• Ninja_8wtmk.jpg
    Ninja_8wtmk.jpg
    66.2 KB · Visningar: 36
  • Ninja_9wtmk.jpg
    Ninja_9wtmk.jpg
    55 KB · Visningar: 45
  • Ninja_10wtmk.jpg
    Ninja_10wtmk.jpg
    44.2 KB · Visningar: 38
  • Ninja_12wtmk.jpg
    Ninja_12wtmk.jpg
    56.5 KB · Visningar: 44
  • Ninjawtmk.jpg
    Ninjawtmk.jpg
    57 KB · Visningar: 43

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Jävla epelepsi varvräknare på dom bara... :3freak

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
hittebarn skrev:
2189811 kan ju säga att dina touring-värmehandtag hade varit VÄLDIGT trevliga idag... mycket regn...
Orkar inte fixa bilderna nu, dom e för stora, men Panos vår paparazzi plåtade lite som han ska lägga upp sen

Jo de är JÄTTE sköna att ha när det är piss väder. men jag tror att touringbutiken har sånna fina tilbehör om det skulle vara så att du vill eftermontera, Annars så ser ju hojen skit nice ut ..

Gick resan enligt planering ? inga probs ? priset ?

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n/a
hittebarn skrev:
2189884 Nja.. men kan säga att finns d något ja stör mig på så är det varvräknaren, dock är det väl en vanesak...

Har inte vant mig ännu, gillar den inte faktiskt, en vanlig är fan så mycket smidigare och tydligare, det är nog det enda jag inte gillar :Bugar

Bara å skaffa annan dämpare nu när ekonomin knappt är ansatt alls :huvet

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Dr Gixxer skrev:
2191502 Har inte vant mig ännu, gillar den inte faktiskt, en vanlig är fan så mycket smidigare och tydligare, det är nog det enda jag inte gillar :Bugar

Bara å skaffa annan dämpare nu när ekonomin knappt är ansatt alls :huvet
Du har ju en bröl på din ju så du hör ju lite mer när d e dax... ja hör mer ljud från motorn än från avgasröret. om herr bamsefader hade varit hemma så kanske man skulle kunnat experimentera med orginalblåste, kanke går å få till det lite

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
hittebarn skrev:
2191643 Du har ju en bröl på din ju så du hör ju lite mer när d e dax... ja hör mer ljud från motorn än från avgasröret. om herr bamsefader hade varit hemma så kanske man skulle kunnat experimentera med orginalblåste, kanke går å få till det lite
allt går med lite tid o tålamod :va

mrBandit

S.M.R.
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Gixxer 1000 -04
hittebarn skrev:
2191643 Du har ju en bröl på din ju så du hör ju lite mer när d e dax... ja hör mer ljud från motorn än från avgasröret. om herr bamsefader hade varit hemma så kanske man skulle kunnat experimentera med orginalblåste, kanke går å få till det lite
Ett litet tips; kapa inte sönder originaldämparen!....kan vara jävligt bra o ha för bankörningar där de oftast har bullermätningar samt vid besiktningen oxå!

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
hittebarn skrev:
2192080 Stuprör å en hemmakoppling så ska det nog bröla...

Kom å kolla in min BOS dämpare ist. Kanske går det att andvända den.

Lyssna på Mr Bandit. Att kapa sönder origalaren är ingen bra idé. :fakta

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
mrBandit skrev:
2192081 Ett litet tips; kapa inte sönder originaldämparen!....kan vara jävligt bra o ha för bankörningar där de oftast har bullermätningar samt vid besiktningen oxå!
Hittat ett par annonser med orginalburkar för ca 1500. ett riktigt kostar ca 3 å uppåt. får se vad plånkan säger

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
bamsefar skrev:
2192373 köp ett skadat(beggat) o kapa skiten
Japp nån form av nått blir det, för orginalet låter bara för mesigt... sen e d katalysator inne i det oxå, så när det kommer upp i temp så knäpper det som fan när man stannar sen. Sen när ekonomin blir bättre ska d fixas lite. tills dess får man leva med symasinsljudet.

Vet att det låter lite långsökt men... det är 3bults-fäste på orginalburken, dom flesta andra ninjors burkar har oxå 3 bults. kan ju kolla för skojs skull om d passar... känner en som har en zx6r man kan testa med. så behöver man bara göra själva fästet som håller i den

Last edited:

mrBandit

S.M.R.
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Gixxer 1000 -04
hittebarn skrev:
2192437 Japp nån form av nått blir det, för orginalet låter bara för mesigt... sen e d katalysator inne i det oxå, så när det kommer upp i temp så knäpper det som fan när man stannar sen. Sen när ekonomin blir bättre ska d fixas lite. tills dess får man leva med symasinsljudet.

Vet att det låter lite långsökt men... det är 3bults-fäste på orginalburken, dom flesta andra ninjors burkar har oxå 3 bults. kan ju kolla för skojs skull om d passar... känner en som har en zx6r man kan testa med. så behöver man bara göra själva fästet som håller i den
Hr bestämt för mig att katalysatorn sitter i kollektorn, där avgasrören går ihop till ett under motorn, så den lär du inte bli av med........knäppningarna är värmespänningar i metallen och helt normalt....låter ganska coolt tycker jag!

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
mrBandit skrev:
2192750 Hr bestämt för mig att katalysatorn sitter i kollektorn, där avgasrören går ihop till ett under motorn, så den lär du inte bli av med........knäppningarna är värmespänningar i metallen och helt normalt....låter ganska coolt tycker jag!
Sitter där oxå. Såg nån skiss ang det +att när vi plockade bort Dr gixxers orginalburk så det första du ser när du tittar in i det "bakifrån" så att säga är ett stort paket som liknas n bikupa.

Hittade en länk där man ser. Dock var det inte dena ja såg förra gången. http://www.atomracing.se/Bilder/ZX10R/zx10r-3_jpg.jpg

Last edited:

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n/a
Du kan alltid få köpa mitt för 3000:- billigare för ett "nytt" hittar du inte, så slipper du fulköra med urgröpt original :tungan

Precis inkört och fiiint, jag vill ha Akra :)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM