hittebarn skrev:2189811kan ju säga att dina touring-värmehandtag hade varit VÄLDIGT trevliga idag... mycket regn...
Orkar inte fixa bilderna nu, dom e för stora, men Panos vår paparazzi plåtade lite som han ska lägga upp sen
Nja.. men kan säga att finns d något ja stör mig på så är det varvräknaren, dock är det väl en vanesak...Lobo Gixxer skrev:2189824Jävla epelepsi varvräknare på dom bara...
hittebarn skrev:2189811kan ju säga att dina touring-värmehandtag hade varit VÄLDIGT trevliga idag... mycket regn...
Orkar inte fixa bilderna nu, dom e för stora, men Panos vår paparazzi plåtade lite som han ska lägga upp sen
hittebarn skrev:2189884Nja.. men kan säga att finns d något ja stör mig på så är det varvräknaren, dock är det väl en vanesak...
Du har ju en bröl på din ju så du hör ju lite mer när d e dax... ja hör mer ljud från motorn än från avgasröret. om herr bamsefader hade varit hemma så kanske man skulle kunnat experimentera med orginalblåste, kanke går å få till det liteDr Gixxer skrev:2191502Har inte vant mig ännu, gillar den inte faktiskt, en vanlig är fan så mycket smidigare och tydligare, det är nog det enda jag inte gillar
Bara å skaffa annan dämpare nu när ekonomin knappt är ansatt alls
allt går med lite tid o tålamodhittebarn skrev:2191643Du har ju en bröl på din ju så du hör ju lite mer när d e dax... ja hör mer ljud från motorn än från avgasröret. om herr bamsefader hade varit hemma så kanske man skulle kunnat experimentera med orginalblåste, kanke går å få till det lite
Stuprör å en hemmakoppling så ska det nog bröla...bamsefar skrev:2191841allt går med lite tid o tålamod
Ett litet tips; kapa inte sönder originaldämparen!....kan vara jävligt bra o ha för bankörningar där de oftast har bullermätningar samt vid besiktningen oxå!hittebarn skrev:2191643Du har ju en bröl på din ju så du hör ju lite mer när d e dax... ja hör mer ljud från motorn än från avgasröret. om herr bamsefader hade varit hemma så kanske man skulle kunnat experimentera med orginalblåste, kanke går å få till det lite
hittebarn skrev:2192080Stuprör å en hemmakoppling så ska det nog bröla...
Hittat ett par annonser med orginalburkar för ca 1500. ett riktigt kostar ca 3 å uppåt. får se vad plånkan sägermrBandit skrev:2192081Ett litet tips; kapa inte sönder originaldämparen!....kan vara jävligt bra o ha för bankörningar där de oftast har bullermätningar samt vid besiktningen oxå!
köp ett skadat(beggat) o kapa skitenhittebarn skrev:2192226Hittat ett par annonser med orginalburkar för ca 1500. ett riktigt kostar ca 3 å uppåt. får se vad plånkan säger
Japp nån form av nått blir det, för orginalet låter bara för mesigt... sen e d katalysator inne i det oxå, så när det kommer upp i temp så knäpper det som fan när man stannar sen. Sen när ekonomin blir bättre ska d fixas lite. tills dess får man leva med symasinsljudet.bamsefar skrev:2192373köp ett skadat(beggat) o kapa skiten
Hr bestämt för mig att katalysatorn sitter i kollektorn, där avgasrören går ihop till ett under motorn, så den lär du inte bli av med........knäppningarna är värmespänningar i metallen och helt normalt....låter ganska coolt tycker jag!hittebarn skrev:2192437Japp nån form av nått blir det, för orginalet låter bara för mesigt... sen e d katalysator inne i det oxå, så när det kommer upp i temp så knäpper det som fan när man stannar sen. Sen när ekonomin blir bättre ska d fixas lite. tills dess får man leva med symasinsljudet.
Vet att det låter lite långsökt men... det är 3bults-fäste på orginalburken, dom flesta andra ninjors burkar har oxå 3 bults. kan ju kolla för skojs skull om d passar... känner en som har en zx6r man kan testa med. så behöver man bara göra själva fästet som håller i den
e du full nu igen,mick???mrBandit skrev:2192750låter ganska coolt tycker jag!
Sitter där oxå. Såg nån skiss ang det +att när vi plockade bort Dr gixxers orginalburk så det första du ser när du tittar in i det "bakifrån" så att säga är ett stort paket som liknas n bikupa.mrBandit skrev:2192750Hr bestämt för mig att katalysatorn sitter i kollektorn, där avgasrören går ihop till ett under motorn, så den lär du inte bli av med........knäppningarna är värmespänningar i metallen och helt normalt....låter ganska coolt tycker jag!
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|