Katanapilot skrev:
2196264 Får inte min varvräknare att funka till mitt Dyna 2000 system.
Grön eller gul kabel till att börja med?
Måste ju kopplas till svart/gul kabel som suttit på spolen innan eller?
Åkte med Dyna S innan och den har varit kopplad där!
Håller på att utreda saken själv. Har ju som sagt tidigare ingen motor ännu, men roger har ju haft välviljan att skicka mig mitt beställda Dyna 2k och tillhörande spolar. Får ju lite försprång på det viset med monteringen
. Har själv tänkt mig två scenarion.
1 Jag hänger på Dyna2k härvan direkt vid den gamla CDI:ns kontakt inkluderat den gröna tach kablen, lär ju vara den som ska användas till Katanan, fick det tipset. Annars så spelar det egentligen ingen roll annat än att tachen visar fel värde vid fel vald kabel, bara att byta mao, om så skulle bli fallet.
2 Jag drar fram Dynans färdiga härva hela vägen till spolarna eftersom dom ju oxå ska bytas, samt den gröna kabeln så nära instrumentkontakten som möjligt, svart/gul kabel. Är ju den som är signalbärare om man tittar i Haynes-schemat iaf. Den röda plusen till orange/vit ngn stans nära en källa som möjligt.
Har inte bestämt mig ännnu men det lutar åt alt 2.
Hursomhelst så ska grön lr gul tach kabel anslutas till svart/gul om jag förstått manualer och scheman rätt.
Men det finns säkert experter här på forumet som laborerat klart och fått allt att fungera väl..... lr?
/Uffe