Katanapilot
Loud pipes save lives
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Katana org skrev:2227187Någon som kör med originalintrument och Dyna 2k? Får inta tachen att fungera. Har anslutit min gröna kabel från Dyna härvan direkt upp i instrumentet. Till samma kabelsnutt som originalhärvans svart/gula kabel satt.
Är väl fel? Ska kanske den svart/gula fortfarande månne vara ansluten, även om den nu inte används till spolen.
OriginalCDI:n har ju bara 4 kablar ut där ju den svart/gula från ds matar både spole 2/3 och vidare till tachen. Tänkte koppla Dynans 2/3(har för mig att det är den blå)vidare till tachen. Är det här månne lösningen? Vågar inte riktigt bara, vet inte om jag riskerar att paja Dyna modulen. Den har ju trots allt två avsedda kablar, men tänkte att dom är väl kanske positiva och tachen vill ha negativ puls, som den ju får från originalCDI:n. ( Tog mig mod och provade, tachen hoppade igång jämt och fint tills motorvarvet ändrades och gick ner en aning, då började nålen fladdra, stannade då motorn och kopplade isär igen?)Är ju så nära nu, motorn hoppade ju igång vid första startförsöket efter återmonteringen. Och ska bara synka förgasarna för att sedan kunna ta första provturen .En förgasarfråga också föresten, har inspekterat och gjort rent dom (RS38) och ställt in dom enligt manualen. Blandskruven Ska den bara vara ett halvt varv ut från botten som max? Det droppar lite från överfyllnadsdreneringen under gasarna, tänkte att det har ett samband, lr är jag fel ute här. Alltså att "luftskruven" idle pilot screw" heter den väl, inte är utskrvad nog, mycke soppa lite luft?
Har kollat stiften, och alla var snygga o fina utom 4:an som sotar, får väl riva isär gasarna igen och kolla nålen/arna. Alla parametrar är enligt manualen annars.
/Uffe
Har samma brobs,får inte min varvräknare heller att funka.
Tror att det skall vara gul kabel.
KOPPLADE SVART/GUL DIREKT PÅ SPOLEN SÅ LÄNGE.