Mike skrev:2245882Tackar!!
Närå, den här ska vara strikt original, man ska ta vara på dom få ex. som fortfarande är orörda.
Helt riktigt Tycker jag med att dom som har klarat sig så här långt i livet ska åldras med värdighet
Proudfoot skrev:2247747Ja kan inte annat än instämma när man ser dessa fina Kantanor. Men jag får väl börja ge mig ut att leta efter en själv för att ha till söndags åket.. Grattis till köpet.
Mares skrev:2248473En liten fråga, verkar som detta är rätt hörn av forumet.
Har gått och köpt mig en gsx 1100e -80 och vill bygga om den lite.
Vill ha en nyare och bättre framgaffel (+ mycket mer)och har kollat runt lite vilka som har samma styrlager. Det finns jätte många men har någon erfarenhet och kanske själv har bytt ut sin? tips motages gärna!! model, vad behöver man modda? mm.
gixxer_1255 skrev:2248515GSXR 750 tom 95 och GSXR 1100 98 tom har samma styrlager det är bara styrstopparna som måste modifieras.
RPM lover skrev:2250789Nu börjar det bli mycket "classic"
Katana org skrev:2248167Lär inte finnas många bara, om man strikt räknar originalare som svensk sålda -82r Jag känner till tre nr5 125 och Kurres förutom den här. Finns kanske max ett tiotal till skulle jag tippa, men det är nog i överkant snarare 5. Ngn med andra åsikter i frågan. Min är ju till största delen original fortfarande om man bortser från att motorn "renoverats" Och diverse annat som helt enkelt moderniserats, dock utan att inkräkta på originalstuket. Och som sagt samtliga delar o böcker har jag ju också. Saknar bara en detalj och det är gummisnodden och verktygspåsen med innehåll som hålls fast av den. Innan nostalgin slår över här så vill jag bara tillägga att modellen faktiskt tillverkats fram till 2000. I princip oförändrad. Fast KgK importerade väl bara mod 82-83 till Sverige.
/Uffe
Katana org skrev:2262586Inte är väl megafonen original....
/Uffe
Nä nu tog jag väl i igen hehehe
Bara att ge igen!
Katana-mannen skrev:2268552NJa Uffe,
Det är ett Marshall tidstypiskt tillbehörssystem, kan även skryta med att jag har två originalrör liggande , båda är givetvis inte till salu...
Kat-Man
Kolvarna är sedan en tid monterade och numera också inkörda enligt den brutala metoden (skinnställ på, iväg direkt o.s.v.). Det jag kan notera är att den lägre kompressionen har gett ett lägre vridmoment vid 6-7000 varv/min. Numera vinkar den inte så gärna med framhjulet som tidigare, däremot verkar inte toppeffekten nämnvärt ha påverkats (i alla fall inte vad man rent körmässigt kan avgöra). Jag kör med samma inställning av kammar och tändning som tidigare. Med 13,5:1-kolvarna gick den helt otroligt bra och den som satte ihop den visste uppenbarligen vad han gjorde. En motor är ju en komlicerad luftpump, har någon av er några råd om lämpliga inställningar av kammar och tändning för en 1168-motor med (numera)10,25:1 i komp (flata kovtoppar), export-kammar, standrad-ventiler men med en synbarligen seriöst utförd portning, V&H CO-avgassystem (i princip ett rakt rör) och RS36or.IngvarB skrev:2225530Jag hämtade mina nya JE 10,2:1-kolvar idag. Men tydligen gav mina gamla kolvar ett betydligt högre kompressionsförhållande (se bild). Jag vet inte vad Wiseco hade för kolvar när dessa installerades men idag har dom 10,25:1 och 13,5:1.
Hoppas att den inte kommer att kännas som en moppe nu. Hur mycket mindre effekt ger en kompressionssänkning på 3 steg?
/Ingvar
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |